رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

ورود بیش از ۶ میلیون زائر به خراسان رضوی تا امروز (۶ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۱۸۷۶۰
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
ورود بیش از ۶ میلیون زائر به خراسان رضوی تا امروز (۶ فروردین ۱۴۰۳)
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت پنجم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۶ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۳۵۶ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۰۶ هزار و ۱۴۷ نفر از طریق فرودگاه، ۳۷۶ هزار و ۲۱۵ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۵ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۱۹ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) سفر کرده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری برای زائران و مجاوران انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی طی شبانه روز منتهی به عصر پنجم فرورودین در استان ۷۰ درصد، واحد‌های موقت ۸۳ درصدو اضطراری ۵۱ درصد بوده و میانگین ضریب اشغال در استان ۵۱ درصد و میانگین ضریب اشغال ۵۷ درصد است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

وی به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند توصیه کرد: قبل از این که به سمت مشهد بیایند محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

بیشتر سفر‌های زائران رضوی به مشهد با خودرو‌های شخصی انجام گرفته است که به گفته سرهنگ میش مست، رییس پلیس راه خراسان رضوی میزان سفر‌ها در محور‌های استان با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو بوده است. همچنین ورودی به محور‌های مشهد هم نسبت به نوروز پارسال چهار درصد کاهش یافته است.

شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم با اشاره به اسکان زائران در بیش از ۹۰۰ مدرسه استان گفت: ۶۰۰ مدرسه در مشهد پذیرای زائران در موج دوم سفر‌های نوروزی است. 

شهردار مشهد عنوان کرد: همچنین در بحث گردشگری هم علاوه بر میزبانی اماکن گردشگری وتاریخی خراسان رضوی از مسافران، جشنواره المان‌های نوری با جذابیت خاص از سوم تا بیست و پنجم فروردین به جز شب‌های قدر میزبان علاقمندان است.

محمدرضا قلندر شریف گفت: بیش از ۷۰۰ المان شهری در فضای سبز شهر مشهد در بهار ۱۴۰۳ جانمایی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->