«سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح دبستان خیرساز در ناحیه تبادکان مشهد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال گرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود
سرخط خبرها

ظرفیت باجه‌های تحویل پست در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۲۲۲۴۲۱
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
ظرفیت باجه‌های تحویل پست در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
مدیرکل پست خراسان‌رضوی گفت: به ظرفیت باجه‌های تحویل پست مرکزی با افزایش مراجعه‌کنندگان افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز مشکلات مردم در قسمت معطله پست و تحویل بسته‌های پستی در شرکت پست موضوعی است که گاهی پیامک‌هایی در این زمینه از شهروندان دریافت می‌کنیم. به‌تازگی نیز شهروندان در مورد برخی مشکلات مربوط به تأخیر در تحویل بسته‌ها و همچنین ارائه خدمات در بخش معطله پست مواردی را به تحریریه صفحه صدای مردم منتقل کرده‌اند.

 یکی از مشکلات اساسی در این زمینه، تأخیر مداوم در تحویل بسته‌هاست که برای مردم ناخوشایند و مشکل‌ساز است. این تأخیر ممکن است به دلیل بهره‌مند نبودن از نیروی کافی در تحویل بسته‌ها یا نبودن زیرساخت‌های کافی به وجود آید. همچنین، قسمت معطله پست برای بسیاری از مردم بسیار مهم است.

مردم برای دریافت بسته‌ها و نامه‌های خود به شرکت پست اعتماد می‌کنند و انتظار دارند که خدمات پستی به صورت سریع و کارآمد ارائه شود، اما در تماس‌ها و پیامک‌های شهروندان مشکلات مربوط به بخش معطله پست باعث نارضایتی شده است که از روزنامه شهرآرا خواستار پیگیری آن شده‌اند. به طور کلی، مشکلات مردم در قسمت معطله پست و تحویل بسته‌های پستی در شرکت پست نیازمند توجه و راه‌حل‌های جدی و مؤثر است تا این سرویس به نحو ایده‌آل و با‌کیفیت ارائه شود و اعتماد عمومی را به خود جلب کند.

یک کارمند با ۴۰ نفر ارباب رجوع!

اما برای بررسی میدانی گلایه شهروندان، به ساختمان مرکزی اداره‌کل پست استان در خیابان امام خمینی (ره) می‌روم. در حیاط این اداره، بنر بزرگی برای جذب نیرو در توزیع بسته‌های پستی نصب شده است. سپس به طبقه دوم این ساختمان قدیمی و به بخش معطله می‌روم. اولین چیزی که مشاهده می‌کنم، دو باجه با یک کارمند و حدود چهل نفر در انتظار نوبت.

روی درودیوار این بخش نیز نوشته شده که عکس‌برداری و فیلم‌برداری ممنوع است. با یکی از شهروندان درباره حضورش در این بخش گفتگو می‌کنم. او می‌گوید: گواهی‌نامه من را مأمور شرکت پست به در منزل آورده بود ولی در محل نبودم و سریع به پست مرکزی آورده‌اند، در صورتی که منزل من در بولوار وکیل‌آباد است و حداقل باید چند روز در یکی از مناطق پست شهر انبار می‌شد که از آنجا بگیرم، نه اینکه به پست مرکزی تحویل دهند که این همه وقت بگذارم تا به اینجا بیایم. زمان رسیدن به این محل یک طرف، انتظار یک طرف. در این بخش حداقل یک تا دو ساعت نیز باید معطل شوم. یکی از شهروندان به دلیل کمبود صندلی، ایستاده و منتظر نوبتش است. از او درباره علت حضورش می‌پرسم. 

این شهروند بیان می‌کند: آمده‌ام کارت سوختم را از اینجا بگیرم. قرار بود به در منزل بیاورند ولی، چون نبودم حالا به اینجا آورده‌اند. شرایط را خودتان می‌بینید. فقط یک کارمند پاسخگوی این حجم از مراجعات مردمی است. با این تعداد افرادی که مراجعه کرده‌اند حداقل باید سه تا چهار نفر را برای پاسخگویی ارباب‌رجوع در نظر بگیرند.

زمان نگهداری بسته‌ها در باجه‌های تحویل چقدر است؟

بقیه شهروندان منتظر در نوبت هم چنان ناراحت و کلافه هستند که تمایلی به صحبت ندارند.
با مشاهده وضعیت بخش معطله پست، موضوع را با مدیر کل پست استان خراسان رضوی در میان می‌گذاریم. محمدرضا شفیعی بیان می‌کند در هر باجه تحویل پست مرکزی (واقع در طبقه دوم و انبار مبادلات) دو نفر متصدی مشغول پاسخگویی هستند. در مواقع ازدحام از ظرفیت دیگر همکاران نیز برای پاسخگویی استفاده می‌شود.

او در توضیحات تکمیلی می‌گوید: باجه‌های تحویل در ۹ نقطه پستی سطح شهر مشغول پاسخگویی به شهروندان در نواحی ۴، ۷، ۸، ۹ و دفاتر پست شهید رجائی، قاسم‌آباد، جاهدشهر، توس و سجاد است. این تعداد باجه به منظور رفاه شهروندان و حذف سفر‌های درون‌شهری لحاظ شده است.

او درباره زمان نگهداری بسته‌های پستی در باجه تحویل بیان می‌کند: مدت نگهداری مرسولات در باجه تحویل بر اساس نوع مرسوله (پیشتاز و سفارشی) و مفاد دستورالعمل‌های مربوط انجام می‌گیرد. مدت نگهداری سفارشی پانزده روز، پیشتاز داخله پنج روز، پیشتاز خارجه وارده پانزده روز، کارت سوخت تا زمان مطالبه طرف قرارداد، امانات داخله پانزده روز، کارت خودرو سه ماه و گذرنامه یک ماه است.

مدیر کل پست استان درباره خدمات پست در ایام نوروز نیز می‌گوید: بسته امانت داخله در صورت صحت آدرس و عدم دسترسی به گیرنده پانزده روز در باجه تحویل نگهداری و در صورت مطالبه نکردن گیرنده به مبدأ عودت می‌شود. پست استان در تعطیلات نوروزی از مورخه ۲۹‌اسفند تا ۱۵‌فروردین به غیر از روز‌های یکم و سیزدهم فروردین فعال بوده و تمامی باجه‌ها آماده ارائه خدمت به شهروندان بوده‌اند.

همچنین تعداد ۳۶۳ هزارو ۸۵۲ مرسوله در نیمه اول نوروز وارد استان شده و به محض وصول در چرخه توزیع قرار گرفته است. باجه‎‌های تحویل نیز در ایام نوروز فعال بوده و تمام عملیات قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع به استثنای روز‌های یکم و سیزدهم انجام شده است.

معطلی در بخش معطله پست!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->