آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد «دبیرخانه مشترک تصویر ایران آینده» با محوریت مشهد آغاز به کار نخستین مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو پیمان بریکس در کازان روسیه (یکم تیر ماه ۱۴۰۳) ۳ ماموریت شهردار مشهد برای شرکت ساخت قطارشهری در سال ۱۴۰۳ «سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد مشهد در صدر پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها در کشور کیفیت هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «ناسالم» قرار دارد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | نصب و برافراشته شدن پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران در میدان فجر در روز عرفه دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغاز به‌کار قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صِفر ۳ در استان + فیلم زیارت خون | مرور حادثه بمب گذاری در حرم امام رضا(ع) خدمت‌رسانی به ۵۲۷ هزار نفر در مراسم روز عرفه و عید سعید قربان در مشهد اعمال‌قانون ۲۰۳۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) فیلیپین: به دنبال جنگ با چین نیستیم پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، خیابان امام‌خمینی(ره) و بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۷ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: کاهش دوره شوراها به ۳ سال، نقش شوراها را کمرنگ می‌کند | قانون انتخابات آتی شوراها نیازمند اصلاح است آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان، تاسیسات و صنایع سرمایشی و گرمایشی در مشهد + فیلم استاندار خراسان‌رضوی به مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر رفت (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر تاریخ اولین حضور تلفن‌های خودکار در منزل مشهدی‌ها
سرخط خبرها

ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۴۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، ایستگاه‌های «بایدو» ۲ برابر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، از سال ۱۳۹۹ استفاده شهروندان از دوچرخه اشتراکی با اجرای طرح «بایدو» وارد مرحله‌ای تازه شد و شهروندان با ثبت‌نام در این طرح، اشتراک استفاده از سیستم دوچرخه‌سواری اشتراکی هوشمند شهر را دریافت کردند، اما استقبال شهروندان از این طرح مناسب نبود. ازاین‌رو شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درصدد است با برگزاری جلسات کارشناسی، برای افزایش مشارکت شهروندان در استفاده از این شیوه حمل‌ونقل پاک اقدامات لازم را در امسال انجام دهد.

در کنار این موضوع نیز شورای اسلامی شهر مشهد در بودجه امسال شهرداری مشهد در راستای افزایش استفاده از دوچرخه اشتراکی، هزینه ثبت‌نام و بیمه برای استفاده از این دوچرخه‌ها را رایگان کرد. ضمن اینکه استفاده از دوچرخه اشتراکی در بوستان‌های بانوان برای بانوان شهرمان به‌میزان یک‌ساعت رایگان شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در نشست تخصصی استفاده از بایدو که با حضور کارشناسان سازمان‌های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت در زمینه پارکینگ تجربه‌ای پانزده‌ساله و در حوزه دوچرخه اشتراکی تجربه‌ای چهارساله دارد، اظهار کرد: اکنون شهرداری مشهد ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی دارد که از این تعداد، ۹۳۱ دوچرخه در ۱۶۹ ایستگاه بایدو فعال هستند و بقیه این دوچرخه‌ها نیز برای فعال‌شدن آماده‌اند.

ساخت ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه

قاسم طاهری با بیان اینکه در مشهد حدود ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری نیز ساخته شده است، ادامه داد: سرمایه‌ای که برای دوچرخه‌های اشتراکی هزینه شده، ۵۰ میلیارد تومان است، اما متأسفانه اکنون شاهدیم فقط ۲ درصد از ظرفیت سامانه دوچرخه اشتراکی استفاده می‌شود. ازاین‌رو در جلسات نخبگانی چالش‌های موجود و ارائه راهکار برای افزایش استفاده مردم از سامانه دوچرخه اشتراکی را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰ بوستان ویژه بانوان شهر با ۱۳۰ دستگاه دوچرخه به سامانه دوچرخه اشتراکی «بایدو» مجهز هستند. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، هزینه استفاده از این دوچرخه‌ها برای بانوان در بوستان‌های ویژه آنها برای یک‌ساعت رایگان است.

طاهری با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۶ هزار نفر مشترک سامانه دوچرخه اشتراکی هستند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار مشترک فعال هستند، ادامه داد: اکنون ۶۴ درصد مشترکان را آقایان تشکیل می‌دهند و ۶۳ درصد استفاده‌کنندگان از سامانه دوچرخه اشتراکی کمتر از نیم‌ساعت از این دوچرخه‌ها استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که استفاده آنها از بایدو برای انجام کار روزانه است.

توسعه ایستگاه‌های بایدو

وی تأکید کرد: براساس مصوبه شورای شهر، امسال هزینه بیمه و ثبت‌نام مردم در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی رایگان است. همین مصوبه سبب شده است میزان ثبت‌نام‌کنندگان در فروردین‌ماه امسال به‌شدت افزایش یابد. هزینه نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی در امسال نیز ۱۷۷۵ تومان است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در ادامه افزود: اکنون همه ایستگاه‌های مترو مجهز به ایستگاه دوچرخه بایدو هستند و همچنین براساس مصوبه شورای شهر، تعداد ایستگاه‌های بایدو در شهر باید دوبرابر شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر ما، ایستگاه‌های دوچرخه‌های شخصی است تا شهروندان بتوانند با دوچرخه شخصی‌شان، خودشان را به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر برسانند و مسیرشان را با مترو یا اتوبوس ادامه دهند. دراین‌راستا، یک ایستگاه دوچرخه در پایانه آزادی ایجاد شده است، اما شهروندان از این ایستگاه استقبال نکرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->