با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، تابستان امسال قطعی برق نداریم قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ نظارت بر بازارسیاه نوار تست قندخون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان فناوری‌های دانش‌بنیان کشاورزی راهی به مزارع ندارند افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۰۹۲۸
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳)
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان بورس درصدد مداخله در بازار‌های بدهی از طریق بازارگردانی است و از سوی دیگر بانک مرکزی نیز تمایل دارد که در نقش خریدار ظاهر شود که نرخ‌ها کاهشی شود که این اقدامات می‌تواند ما را به آینده بورس حداقل تا قبل از انتخابات امیدوار کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بهنام صمدی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص متغییر‌های مختلف و تاثیرگذار بر بورس گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است که در صورت وقوع می‌تواند بازار سرمایه را متحول کند؛ یکی از این اقدامات، پیگیری جدی بانک مرکزی در خصوص کنترل نرخ بهره بانک‌ها است؛ اخطار جدی که شنیده‌ها حاکی از آن است که سبب رد صلاحیت مدیران برخی بانک‌ها شده است.

صمدی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان بورس با تماس با تمام شرکت‌های سبدگردانی و نهاد‌های مالی اعلام کرد که اجازه ندارند سود بالای ۳۰ درصد را برای صندوق‌های درآمد ثابت خود تبلیغ کنند! حتی سازمان بورس اعلام کرد که اگر نرخ اخزا باالای ۳۸ درصد برود، معاملات آن باطل خواهد شد که تمام این اتفاقات باعث شد که روز گذشته شاهد افت ۲ درصدی نرخ اخزا‌ها باشیم؛ نرخی که در همه‌جای دنیا مبنای نرخ بهره کوتا مدت قرار می‌گیرد و افت آن تاثیر به سزایی بر رشد بازار سرمایه دارد. صمدی خاطرنشان کرد: نرخ بهره بالا فقط تاثیر منفی بر بازار سرمایه نداشته و به کل اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، به طوری که دیگر تولید به هیچ وجه توجیه نخواهد داشت. در کنار کنترل و مدیریت نرخ بهره شاهد این بودیم که نرخ ارز نیما نیز وارد کانال ۴۲ هزار تومان شد.

این کارشناس بازار سرمایه به نرخ خوراک پالایشی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: به علاوه مطالب بالا، جلسه مخبر با رئیس سازمان بورس در خصوص اصلاح دستورالعمل نرخ خوراک پالایشی‌ها برگزار شد که احتمالا نتایج مثبتی خروجی آن جلسه است.

صمدی آخرین پارامتر تاثیرگذار بر بورس که زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد گفت: مدیر نظارت بر بازار‌های اولیه سازمان بورس اعلام کرد که اگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ۳ ساله شود، سریعا افزایش سرمایه ایران خودرو و سایپا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد فضایی در حال ایجاد است که بازار سرمایه سراسر سبزی را حداقل تا انتخابات شاهد باشیم؛ البته امیدوار به این‌که این صحبت‌ها و تصمیمات جامه عمل بپوشاند و فقط در حد حرف باقی نماند.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->