عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود پاسخ شهرداری مشهد به گلایه‌ها درباره وضعیت خیابان عباس آباد ۱۷ فعالیت سه شیفته برای اتمام فاز یک خط ۳ مترو مشهد شهردار مشهد: ارائه ۴۰۰ خدمت شبانه‌روزی برای زائر و مجاور بوستان کرامت؛ کلان‌پروژه فضای سبز شهر مشهد آماده‌باش تمامی ظرفیت‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی رویداد تابستانه «گل‌های اطلسی» و «باغ پرندگان» با حضور شهردار مشهد افتتاح شد (۲ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی (۲ تیر ۱۴۰۳) آبگرفتگی در معابر شهری مشهد نداشتیم (۲ تیرماه ۱۴۰۳) برگزاری جشنواره تفریحی و ورزشی شهربانو در بوستان‌های بانوان مشهد بازدید استاندار خراسان‌رضوی از مرکز جامع درحال‌احداث تشخیص و درمان سرطان «شهید رئیسی» چه کسی قصد تصرف زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری مشهد را دارد؟ | اظهار بی اطلاعی میراث فرهنگی خراسان رضوی و ارجاع موضوع به یگان حفاظت کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک سوپرمارکت در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) دیپلماسی شهری شهرداری مشهد در بین شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس سرآمد است پلمب ۳۰۰ خانه شخصی زائرپذیر غیرمجاز در مشهد اعمال‌قانون ۶ هزار و ۳۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲ تیر ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در مشهد، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت + فیلم آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد آغاز شد (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد

  • کد خبر: ۲۳۴۸۰۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
«سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد
جلسات با بزرگ‌مالکان اراضی این محدوده برگزار شده است تا اظهارات آن‌ها شنیده و طبق قوانین، پیگیری شود.

به گزارش شهرآرانیوز، معضل زمین‌های رهاشده خرد‌و‌کلان در همه جای شهر و محدوده آن به چشم می‌خورد، اما این موضوع در برخی مناطق شهری پررنگ‌تر است و همسایه‌های هم‌جوار این اراضی با پیامد‌های خردوکلان آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.
شهرک شهید رجایی و محله پورسینا و خوش‌سیما و خیابان‌های همجوار آن از این قاعده مستثنا نیستند. شهروندی در این زمینه به صدای مردم می‌گوید: چرا شهرداری پای کار زمین‌های رها نمی‌آید؟ مردم تا کی باید شاهد تجمع معتادان کارتن‌خواب و برخی معضلات اجتماعی در این زمین‌های بایر باشند.

کریم‌خان می‌گوید: به شهرداری منطقه از مشکلات این زمین‌ها و زباله‌های انباشت شده در آن می‌گوییم، با این پاسخ رو‌به‌رو می‌شویم که اراضی موردنظر متعلق به آستان قدس رضوی است و شهرداری بدون مجوز در زمین‌های آستانه نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.
او با اشاره به اینکه در لابه‌لای همین زمین‌های آستان قدس تعدادی زمین وجود دارد که مالک این زمین‌ها شخصی است، می‌افزاید: اگر شهرداری روی خوش نشان بدهد، مالکان آن حاضرند قطعات زمین خود را که گاه چند هکتار است، به شهرداری واگذار کنند تا فضای سبز یا حتی درمانگاه و مدرسه احداث شود و مردم از آن استفاده کنند.

گلایه این شهروند از سهم سرانه زیاد این زمین‌های رها و بلاتکلیف است. موضوعی که به اذعان او سنگ بزرگی پیش پای مالکان است. این شهروند در ادامه این‌طور توضیح می‌دهد: سهم سرانه شهرداری آن قدر زیاد است که مالکان آن عطای آبادانی خود را به لقایش می‌بخشند. این درحالی است که همین بزرگ‌مالکان می‌توانند زمین‌های خود را به چندین قطعه تقسیم کنند و به چند مشتری با سود بالا بفروشند. بااین‌حال فعلا دست نگه داشته‌اند تا درهم‌تنیدگی محله و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شبانه بیشتر نشود.

این شهروند استدلالش از این قرار است که این افراد دلشان برای محله‌شان می‌تپد و خوب می‌دانند واگذاری این زمین‌ها در قطعات کوچک مساوی با خانه‌ها و املاک قوطی‌کبریتی و کوچک است. با این کار، مشکلات محله‌هایشان چند برابر می‌شود و دود آن فقط به چشم مردم محله می‌رود.

این فعال فرهنگی درخواستش این است، سهم سرانه مناطق برخوردار با مناطق حاشیه شهر باید متفاوت و متناسب با قیمت زمین در هر محدوده باشد. انصاف نیست ساکنان مناطق مرفه مشهد که در همان حوالی صاحب زمین هستند، همان‌قدر سهم سرانه به شهرداری بپردازند که مالکان زمین‌های حاشیه شهر.
به گفته کریم‌خان، این در حالی است که در همین حوالی سهم ساکنان محله از فضای سبز و درمانگاه و محیط‌های آموزشی و مدرسه و دیگر رفاهیات، بسیار پایین است.

احسان حاجی زاده، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه‌۶ به این شهروند این‌طور پاسخ می‌دهد: موضوع تملک اراضی در مسیر طرح‌های توسعه شهری طبق قوانین بالادستی و مصوبات شورای اسلامی‌شهر مشهد و با مدیریت سازمان زمین و مسکن شهرداری انجام می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در عین حال اداره املاک شهرداری منطقه ۶، آماده شنیدن پیشنهاد‌های مالکان است، می‌افزاید: در این ماه دو جلسه با بزرگ‌مالکان اراضی این محدوده برگزار شده است تا اظهارات آنها شنیده و طبق قوانین پیگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->