فرآیند صدور احکام متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری آغاز شد| واریز حقوق مهرماه نجات جان چهار شهروند در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شاندیز توسط آتش نشانان مشهدی(۳۰ مهر ۱۴۰۳) حریق خودرو پراید در خیابان اندیشه مشهد + جزییات (۳۰ مهر ۱۴۰۳) هشدار دادستانی در خصوص سرمایه‌گذاری در شهرک خیالی «ایلیا» مشهد اولین نشست تخصصی میدان هنر در مشهد برگزار شد (۳۰ مهر ۱۴۰۳) قتل اشتباهی مهندس شبکه در فرودگاه امام| قاتل پس از یک ساعت دستگیر شد مسمومیت جان ۴۲۳۵ نفر را گرفت| کاهش مرگ‌های ناشی از مصرف الکل رمزگشایی ۵۴ فقره سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو در مشهد پرداخت حقوق بازنشستگان و متناسب‌سازی تا پایان آبان ماه کوی عمار یاسر مشهد با ۴۲۰۰ نفر جمعیت فقط یک نانوایی دارد! | جست‌وجوی نان آن طرف اتوبان رشد ۱۳۳ درصدی مصرف قلیان در بین دختران ۱۴ تا ۱۵ ساله هشدار سازمان غذا و دارو: مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌های زنانه، غیرمجاز هستند برای ثبت بهتر تخلفات رانندگی، دوربین‌های راداری جایگزین دوربین‌های لیزری می‌شوند مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: شستا برای تحقق سود صد هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۴ قول مساعد داده است جزئیات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد | احکام جدید حقوق به زودی صادر می‌شود (۳۰ مهر ۱۴۰۳) فاجعه خاموش: رشد ۱۳۳ درصدی مصرف قلیان بین دختران ۱۴ تا ۱۵ ساله یک نماینده مجلس: پای کار اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایستاده‌ایم قتل ۲ ایرانی توسط باند ببر‌های وحشی در پایتخت انحراف ستون فقرات بیش از ۴۵ درجه باید جراحی شود بیماری آرتروز در نتیجه‌ استفاده‌ نادرست از مفصل و اِعمال نیرو‌های غیرنرمال به آن، پدیدار می‌شود  چگونه می‌توانیم سلامت روانی کودکانمان را تقویت کنیم؟ دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از زنان ۱۸ سال به بالا زیر پوشش مراقبت‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند برنامه‌ریزی دولت برای ارتقای بهداشت مدارس با تخصیص بودجه | ۷هزار مراقب بهداشت مشغول خدمت هستند سامان‌دهی مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز مستقل تا پایان پاییز ۱۴۰۳ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری مرحله جدید بن‌کارت سبد غذایی کودکان دارای سوءتغذیه در مهر ماه ۱۴۰۳ شارژ می‌شود واکنش دانشگاه آزاد اسلامی به اعتراضات افزایش شهریه‌های پزشکی
سرخط خبرها

پیش‌بینی سیل در مشهد با بهره‌برداری از رادار هواشناسی

  • کد خبر: ۲۳۸۱۹۷
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
پیش‌بینی سیل در مشهد با بهره‌برداری از رادار هواشناسی
انتظار می‌رود رادار هواشناسی شرق کشور طی یک یا دو سال آینده در خراسان‌رضوی به بهر‌ه‌برداری برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود هجده سال می‌شود که راه‌اندازی رادار هواشناسی در خراسان‌رضوی مطرح شده است، اما تاکنون به سرانجام نرسیده است. سال‌۱۴۰۰ بود که مدیرکل سابق هواشناسی استان خبر انجام زیرساخت‌های نصب رادار و را‌ه‌اندازی آن در سال بعد را در صورت تأمین اعتبار اعلام کرد، اما زیرساخت‌ها در سال‌۱۴۰۱ فراهم نشد.

در تیرماه سال گذشته نیز شروع‌به‌کار ساخت این رادار به شهریور‌۱۴۰۲ حواله داده شد و همان‌زمان یحیی قائنی‌پور، معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی، گفت: زیرساخت‌های اولیه نصب این رادار تا اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید. بنابر اطلاعاتی که پیش‌از‌این در‌باره این رادار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، این رادار می‌تواند محدوده خراسان‌رضوی را پوشش دهد؛ اما با‌این‌حال امکان استفاده استان‌های مجاور نیز از داده‌های آن وجود دارد.

پایان عملیات عمرانی تا انتهای سال

اکنون قائنی‌پور در گفتگو با شهرآرا معتقد است که کار ساخت سایت رادار هواشناسی خوب پیش رفته است و انتظار این است که تا پایان امسال ساختمان آن تمام شود. وی گفت: انتظار می‌رود رادار هواشناسی شرق کشور طی یک یا دو سال آینده در خراسان‌رضوی به بهر‌ه‌برداری برسد. البته سازمان هواشناسی متعهد شده است که رادار هواشناسی را خریداری کند و در اختیار اداره‌کل هواشناسی استان قرار دهد.

از امور تحقیقاتی تا پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت

وی درباره مزیت‌های این رادار، افزود: یکی از مزیت‌های این رادار در حوزه کار‌های تحقیقاتی هواشناسی است و مزیت دیگر آن در پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و خردمقیاسی است که برخی‌اوقات روی نقشه‌های هواشناسی ترسیم نمی‌شود و با‌توجه‌به نصب رادار می‌توان آن را پایش کرد.

قائنی‌پور ادامه داد: با نصب این رادار، می‌توان وقوع مخاطراتی مانند سیل و‌... را زودتر پیش‌بینی و اعلام کرد که در نتیجه موجب جلوگیری از بروز خسارات خواهد شد؛ ضمن اینکه در‌مواقع بحرانی این کار بسیار با اهمیت است و رادار می‌تواند شش ساعت زودتر پیش‌بینی دقیقی به ما ارائه دهد و البته در پیش‌بینی‌های یک‌یا‌دو‌روزه منطقه نیز کمک‌کننده است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی بیان کرد: اکنون حداکثر زمانی که بتوانیم پیش‌بینی کوتاه‌مدتی داشته باشیم، یک هفته قبل است و معمولا هشدارهایمان نیز سه یا چهار روز قبل صادر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->