رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی: ۷۷ درصد زائران اربعین استان از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند طرح قالی‌های کرمان روی کاشی خوش‌تر است | یادی از مرحوم علی اکبر عباس نژاد، کاشی کارِ پیشکسوت آستان قدس رضوی قدم به قدم در طریق حسین (ع) با خانواده بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین وارد عراق شدند فراخوان دریافت روایت‌هایی از اربعین با نگاه زنانه + جزئیات تجلیل از آزادگان خراسان‌رضوی در نشست «الماس‌های درخشان» حقیقت تکبیر ابتدای نماز ۱۳صفر چه روزیست؟ | ماجرای حاجت‌ روایی با خرید طلا + اعمال زیارتی عاشقانه و مؤمنانه با همراهی اذکار الهی آسمان مال او بود | به یاد سرهنگ خلبان مرحوم صمد بالازاده یک روز مؤمنانه کوله‌پشتی معنوی برای سفر اربعین آیین بدرقه کاروان پارالمپیک در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود برپایی موکب خادمان کفشدار حرم امام‌رضا(ع) در عتبات‌ عالیات تقدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات از خدمات شهرداری مشهد خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرز‌های کشور | استقرار ۵۷ موکب در کشور عراق ثبت‌نام بیش‌از ۲۳۶ هزار نفر از خراسان‌رضوی برای سفر اربعین تا امروز (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) از اهالی منظومه فرهنگ | مختصری از زندگی مرحوم عزیزا... عطاردی نویسنده مجموعه فرهنگ خراسان صحیفه سجادیه؛ نقشه راه زندگی توحیدی
سرخط خبرها

راه‌اندازی استودیوی «خانه پدری» در سامرا

  • کد خبر: ۲۴۶۱۰۹
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
راه‌اندازی استودیوی «خانه پدری» در سامرا
استودیوی «خانه پدری» برای اولین بار در ایام اربعین در پشت بام حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا آغازبه‌کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استودیوی «خانه پدری» برای اولین بار در ایام اربعین توسط قرارگاه اربعین سامرا و بلد و با همکاری ستاد اربعین سیما و عتبه امامین عسکریین‌(ع)، در پشت بام حرم امامین عسکریین‌(ع) راه‌اندازی شد.

در این استودیو، پوشش خبری و رسانه‌ای فعالیت‌های مربوط به مواکب و حضور زائرین اربعین در شهر‌های سامرا و بلد را پوشش داده و اطلاعیه‌های جدید را در اختیار زائران قرار می‌دهد.

این استودیو که فعالیت رسمی خود را از عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد آغاز کرده است تا ۹ شهریور ماه جاری (پنج روز پس پایان اربعین) ادامه خواهد داد.

استودیو خانه پدری که برای اولین بار است که در ایام اربعین راه اندازی شده برنامه‌های متنوعی را از شبکه‌های مختلف صدا و سیما به صورت زنده پخش خواهد کرد.

سامرا شهری میانه عراق در استان صلاح الدین

شهر سامرا در شرق رودخانه دجله و در شمال بغداد است. این شهر، مرکز استان صلاح الدین و در فاصله ۱۲۴ کیلومتری بغداد واقع شده است. سامرا از شرق به کرکوک، از شمال به استان نینوا، از غرب به استان الانبار و از جنوب به بغداد منتهی می‌شود.

در این حرم، علاوه بر پیکر مطهر امام محمدهادی (ع) و امام حسن عسکری (ع)، پیکر مطهر حضرت نرجس‌خاتون مادر حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج)، و حکیمه‌خاتون دختر امام محمدتقی(ع) نیز در این مکان مقدس مدفون است.

بلد

شهر بلد به لحاظ قرار گرفتن آرامگاه ابوجعفر محمد بن علی الهادی، فرزند امام دهم شیعیان (ع)، در آن به «بلدالسید محمد» معروف است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->