درخواست بازنشستگان از رئیس مجلس: آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق را دوباره بررسی کنید ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی در گذشت + ویدئو مهارت حلقه مفقوده مهاجرت در ایران سیمایی صراف: دانشگاه را دور از نگاه‌های حزبی اداره کنیم چه زمانی نرخ رشد جمعیت کشور مثبت می‌شود؟ دستگیری سارق خودرو با تیراندازی هوایی پلیس در نیشابور (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در داروخانه‌های مشهد موجود است ایران در آبان ماه ۱۴۰۳ میزبان المپیاد جهانی ترکیبیات است + جزئیات نخستین واکسن ضد آبله میمونی در جهان تأیید شد راهکارهای مختلف چین از افزایش میزان پیر شدن مردم این کشور جلوگیری نکرد تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم میان‌وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش‌آموزان چیست؟ کانون بازنشستگان: بازنشستگان را شرمنده خانواده نکنید | برای درمان بیماریِ صعب‌العلاج وام می‌خواهند و ما شرمنده‌ایم! پسر معتاد به شیشه، پدر و مادرش در اراک را به قتل رساند ابعاد جدیدی از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران از زبان یکی از اقوامش
سرخط خبرها

۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در مشهد بازچرخانی شده است

  • کد خبر: ۲۵۰۶۵۷
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در مشهد بازچرخانی شده است
مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال بازچرخانی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهندس عباس ایزدی، اظهار کرد: در بحث تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی نیاز‌های مراکز درمانی را براساس فرم‌های دریافتی و موارد درخواستی پیگیر هستیم و این اقلام پس از تامین اعتبار، صدور حواله و انجام پروسه خرید توسط هیات امناء تحویل متقاضیات می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های سی تی اسکن و اکسیژن‌ساز و همچنین تخت‌های آی سی یو و سی سی یو جزء بیشترین درخواست‌ها بوده که بخشی از آن طریق اعتبارات دانشگاهی و بخشی دیگر نیز از طریق اعتبارات وزارتی و طرح شبنا تامین شده است.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخش زیادی از حواله‌های دریافتی در طی سال‌های گذشته که بیشتر آنها در حوزه اتاق عمل بوده از هیات امناء تحویل گرفته شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر اقلام شاخص در حوزه تجهیزات پزشکی تحویل داده شده می‌توان به دستگاه‌های ام آر آی و سی‌ای اسکن بیمارستان امام رضا (ع) و دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان هاشمی‌نژاد اشاره کرد، ضمن اینکه تهیه و تامین دستگاه‌های پت اسکن، سی تی اسکن، سی تی سیمیلاتور و شتابدهنده‌های انرژی نوع ۲ را برای هم برای مراکز درمانی داشتیم که دستگاه‌های شتابدهنده انرژی نوع ۲ برای اولین بار بود.

مهندس ایزدی تاکید کرد: با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستگاه شتابنده خطی و بخش براکی تراپی بیمارستان امام رضا (ع) فعال شد و خدمتی دیگر به مجموع خدمات پرتعداد ویژه بیماران سرطانی افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نگهداشت تجهیزات پزشکی طرح‌های زیادی با هدف کاهش هزینه‌ها اجرا شده است، بیان کرد: یکی از این موارد طرح متولی تجهیزات پزشکی بوده تا که برای دستگاه‌ها متولی ویژه‌ای در راستای نگهداشت بهتر و خرابی کمتر داشته باشیم؛ همچنین در بحث بازچرخانی هم تاکنون حدود ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال مورد بازچرخانی قرار گرفته است.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در در راستای تامین نیاز‌های بیمارستان‌ها دستگاه‌های پت سی تی اسکن، سایبرنایف، سی تی اسکن جدید، سی تی سیمی‌لاتور، آنژیوگرافی قلب و ام آر آی در حال تهیه است تا که در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مهندس ایزدی افزود: برای مهم پیش‌رو در بحث نیازسنجی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) بوده که کار‌های آن در حوزه تجهیزات پزشکی بلافاصله پس از تحویل آغاز خواهد شد و حوزه مدیریت تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آماده‌سازی آن اقدام خواهد کرد.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در حوزه نگهداشت تجهیزات تمام مراکز درمانی در ۲ نوبت مورد ارزیابی قرار گرفته است و طبق چک‌لیست‌ها و گزارش ارسالی به رئیس آن بیمارستان نسبت به رفع نواقص اقدام شد و در مرحله سوم هم تمامی نواقص با نمره ارزشیابی اعلام می‌شود تا که خود مراکز نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام نمایند که گزارش آن تا پایان سال اعلام می‌شود.

مهندس ایزدی تصریح کرد: ما جزء دانشگاه‌های موفق کشور در حوزه تجهیزات پزشکی بودیم و یکی دیگر از کار‌های مهم ما ارائه آموزش‌های تخصصی نیرو‌ها در نورومانیتورینگ و دستگاه اکسیژن‌ساز بوده و در این مجموعه از ظرفیت نیرو‌های توانمند و دوره دیده در تمامی بیمارستان‌ها استفاده شده است، حتی در بحث آموزش نیرو‌ها از ظرفیت نیرو‌های توانمند داخلی و خارجی به ۲ صورت حضوری و وبیناری هم استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ نیروی تجهیزات پزشکی در تمامی بیمارستان‌ها داریم که به‌صورت ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند و برای تامین نیازمان ۱۲ نفر دیگر نیازمندیم که در جذب‌های جدید به‌کارگیری خواهند شد.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در سال‌های گذشته از داشتن نیرو‌های دائمی برخوردار نبودیم و اکثر آنها طرحی بودند و پس از پایان دوره از سیستم خارج می‌شدند که این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده بود، اما خوشبختانه با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به جذب نیروی ثابت اقدام کردیم و در حال حاضر اکثر مراکز از ظرفیت نیروی دائمی برخوردار هستند، ضمن اینکه در حوزه ستادی هم از ظرفیت نیروی ثابت برخوردار شدیم.

مهندس ایزدی در پایان گفت: ما در طول سال خدمت‌رسان مردم هستیم و در زمان‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی هم به‌طور ویژه خدمات‌رسانی می‌کنیم که آخرین مورد آن ماموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر بود.

وی همچنین در خصوص کار‌های شاخص صورت گرفته در حوزه تجهیزات پزشکی در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در شهرستان‌های تابعه دانشگاه روی بحث تقویت تجهیزات اورژانس، آی سی یو، سی سی یو و اتاق عمل اقدام شده و در این راستا کار‌های شاخص زیادی در شهر‌هایی همچون کاشمر، قوچان، خواف و تایباد انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->