آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۵۱۵۵۶
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
اعزام عمره با انجام نخستین پرواز از مبدا تهران به مقصد مدینه، آغاز شد. اعزام زائران ایرانی به عمره در دو مرحله انجام می‌شود که در پاییز برای سفر ۹۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نخستین پرواز زائران عمره صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳) با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و سفیر عربستان در ایران از فرودگاه بین‌المللی تهران عازم مدینه شد.

این پرواز شامل دو کاروان با مجموع جمعیت ۲۵۰ نفر بود. این گروه از زائران از استان‌های کردستان، کرمانشاه و تهران بودند. گفته شده است اغلب این زائران بیش از ۱۰ سال در انتظار عمره بوده‌اند. پرواز بعدی امروز عمره از فرودگاه اصفهان انجام خواهد شد.

اعزام عمره با روزانه دو پرواز آغاز می‌شود و در ادامه به گفته مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت پرواز‌های عمره را به عهده دارند، با هر پرواز حدود ۲۵۰ زائر به عربستان منتقل می‌شوند. پرواز‌ها از ۱۶ ایستگاه انجام می‌شود و به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت در مرحله نخست اعزام عمره برای ۹۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است.

ثبت‌نام عمره که از ۱۷ شهریورماه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. مرحله نخست اعزام عمره از ۲۸ شهریورماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد. مرحله دوم اعزام عمره در زمستان تا پایان موسم عمره خواهد بود که ثبت‌نام آن هنوز آغاز نشده است. سازمان حج و زیارت برای حدود ۱۷۰ هزار نفر ظرفیت عمره ایجاد کرده است. سفر عمره به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه اقامت خواهند داشت. هزینه این سفر از حدود ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت در آئین بدرقه عمره‌گزاران ۱۴۰۳ که صبح چهارشنبه ۲۸ شهریورماه از فرودگاه بین‌المللی تهران عازم مدینه شدند، از حج و عمره به‌ عنوان دو بازار آخرتی یاد کرد و خطاب به زائران گفت: برای بهره‌برداری بیشتر از این سفر در جلسات و برنامه‌های کاروان شرکت کنند و ابراز امیدواری کرد که عربستان نیز همچون گذشته زمینه برگزاری خوب این جلسات را فراهم کند.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها در حج ۱۴۰۳ عنوان کرد: کشور میزبان (عربستان) که با بیان «خدمت الحاج شرف لنا» میزبانی و خدمت به زائران را شعار خود قرار داده، شایسته است به نحوی رفتار کند که زائر استفاده لازم را از این سفر معنوی ببرد. زائران ایرانی در طول حج و عمره چارچوب‌ها و قوانین کشور میزبان را رعایت کرده‌اند و میزبانان هم رعایت حال زائران را مورد توجه قرار دهند.

نواب در دفاع از مردم غزه سخن گفت و بیان کرد: مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه پیرو همین پیامبران هستند که شما زائران به زیارت آن می‌روید و به سوی همان خانه‌ای نماز می‌خوانند که شما طواف خواهید کرد. هر روز شماری از فرزندان فلسطین که قرآن می‌خوانند و برخی حافظ قرآن هستند و حضرت حق را عبادت می‌کنند به‌ دست رژیم اشغالگر صهیونیست به شهادت می‌رسند. این کانون شر همه همسایگان خود را آزرده است و هر کجا بتواند آسیب می‌زند و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد.

نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه جمع زیادی از ایرانی‌ها آرزوی این سفر را دارند و سال‌هاست در انتظار تشرف به سرزمین وحی هستند، تصریح کرد: عمره‌گزاران انجام اعمال به نیابت را فراموش نکرده و دیگران را در زیارت نیابت و یا در ثواب اعمال خود شریک کنند.

ایران عمره را از سال ۱۳۹۴ پس از ماجرای فرودگاه جده تعلیق کرده بود، با از سرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان و در تواقفی، قصد بر این شد عمره در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ از سر گرفته شود، اما به دلیل مشکلات فنی که در بخش پرواز پیش آمد و مجوز‌هایی که عربستان برای پرواز‌های ایران صادر نکرد، اعزام ایرانی‌ها به عمره تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد.

ایران پس از ۹ سال وقفه، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعزام کاروان‌های عمره را از سرگرفت که در این بازه حدودا ۲۰ روزه، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره، به عربستان اعزام شدند که این روند با آغاز حج طبق مقررات عربستان متوقف شد و اکنون با آغاز ثبت‌نام در کاروان‌ها، اعزام زائران ایرانی به عمره از سرگرفته شده است. بنابر داده‌های سازمان حج و زیارت درحال حاضر کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->