پلمب ۲۵۵ واحد صنفی گرانفروش و متخلف در سالی که گذشت ( ۲۹ اسفند۱۴۰۲) بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها
نماینده مردم کرمان:

سهام عدالت جاماندگان را به ‌عنوان نخستین طرح دوفوریتی به صحن علنی مجلس یازدهم می‌بریم

  • کد خبر: ۲۷۹۸۴
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
سهام عدالت جاماندگان را به ‌عنوان نخستین طرح دوفوریتی به صحن علنی مجلس یازدهم می‌بریم
نماینده مردم کرمان بابیان اینکه خود مردم مالکیت سهام عدالت را به عهده بگیرند، گفت: سهام عدالت جاماندگان را به‌عنوان نخستین طرح دوفوریتی به صحن علنی می‌بریم.

 به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به اینکه از سال ۸۵ واگذاری سهام عدالت انجام شد و قرار بود در یک بازه زمانی ۱۰ ساله یعنی در سال ۹۵ این کار را به سرانجام برساند، اظهار کرد: از محل سود این سهام تعهدات افرادی که جزو گروه‌هایی که غیر از دهک‌های اول و دوم بودند تصمیم نهایی صورت بگیرد و بعد از آن واگذاری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر باید زودتر از این واگذاری سهام عدالت انجام می‌شد، افزود: پیشنهاد طرح آزادسازی سهام عدالت را از مجلس نهم خود بنده در صحن علنی مجلس پیگیری کردم، اما با مخالفت دولت روبه‌رو شد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه این سهام به نام مردم بود، اما اداره آن توسط دولت انجام می‌شد، گفت: در نهایت با دستور مقام معظم رهبری واگذاری سهام عدالت در کشور آزاد و به مردم داده شد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم ما سهام عدالت دارند و می‌توانند در طول هفته آینده مالکیت سهام عدالت خود را به عهده بگیرند افزود: تا کنون این‌گونه بود که مردم نه حق حضور در مجامع شرکت‌ها را برای رأی دادن داشتند، نه در خرید و فروش سهام اختیاری داشتند و نه حقی از سود سالانه سهام خود داشتند.

 

پورابراهیمی با عنوان اینکه این سه حق در سال‌های اخیر از مردم سلب شده بود و این سهام به نام مردم، اما در اختیار دولت بود ادامه داد: با واگذاری سهام عدالت به مردم قرار است دو اتفاق رقم بخورد و مردم مالک سهام عدالت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دسته اول افرادی که خودشان مایل‌اند خرید و فروش سهام عدالت را در اختیار بگیرند و خودشان آن را انجام دهند، افزود: این گروه تا هشتم خردادماه جاری وقت دارند که وضعیت برگ سهام عدالت خود را تعیین تکلیف کنند و سهام این افراد به خودشان واگذار می‌شود.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش دوم سهام‌دارانی از سهام عدالت هستند که مایل نیستند خودشان تصمیم بگیرند، گفت: سهام این افراد از طریق سرمایه‌گذاری استانی ارزش سهام منتقل می‌شود و با مکانیزمی که بعد تعریف می‌شود ارزش سهام در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ارزشی که برای سهام عدالت برای گروه افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی برآورد شده برای کسانی که از ۵۰ درصد تخفیف استفاده کردند حدود ۱۸ میلیون تومان برای هر برگه سهام است افزود: برای کسانی که روش مستقیم را انتخاب کنند بدانند که این سهام از حدود ۳۶ شرکت بورسی است که ارزش‌گذاری سهام آن‌ها حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که با محاسبات انجام شده حدود ۱۸ میلیون تومان برای هر برگه سهام در شرایط فعلی می‌شود و البته بستگی به تغییرات روزانه سهام این شرکت‌ها دارد.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت کشور مشمول سهام عدالت هستند که درصد منطقه‌ای کشور متفاوت است، گفت: به‌عنوان مثال در شهر‌های جنوبی استان کرمان ممکن است تمام جمعیت این شهر مشمول سهام عدالت باشند و در مجموع در استان کرمان حدود دو میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر مردم روش غیرمستقیم را انتخاب کنند، سهام آن‌ها در یک شرکت تعاونی سهام عدالت استانی قرار داده می‌شود و از این به بعد باید درخواست این شرکت استانی برای حضور در تابلو بورس پذیرفته شود، ادامه داد: معادل ارزش هر یک از افرادی که قبلا به‌صورت مستقیم از آن سهام داشتند به‌صورت مشاع در این شرکت حضور دارند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روش باید صبر کنند تا شرکت‌های تعاونی استانی بتوانند کار پذیرش خود را انجام بدهند و مکانیزم عرضه سهام در بورس تعریف شود، افزود: پیشنهاد شخص بنده به مردم این است که بعد از سال‌ها مالکیت سهام عدالت را خودشان به عهده داشته باشند چرا در روش غیرمستقیم مشخص نیست چه کسانی آن را اداره می‌کنند و بعد چه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند به روش مستقیم سهام عدالت را تملک کنند لازم است اطلاعات خود را در بازار سرمایه را افزایش بدهند و یا از مشاوران خوب استفاده کنند تا در خرید و فروش سهام متضرر نشوند.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه افرادی هم هستند که واجد شرایط بودند، اما از ثبت‌نام جا ماندند یا بعضی از مردم اکنون شرایط زندگی و معیشتی آن‌ها به‌گونه‌ای شده که واجد شرایط دریافت سهام عدالت هستند، افزود: در حال حاضر نسبت به شرایط و بر اساس مجوزی که در سال ۸۵ صادر شده و واگذاری‌ها در آن سال شروع شد امکان واگذاری وجود ندارد، اما در حال تهیه مکانیزمی و راهکار‌هایی هستیم که این افراد مشمول طرح سهام عدالت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های پایینی دوره دهم مجلس در کمیسیون اقتصادی این موضوع را پیگیری کردیم و جمع‌بندی نهایی شد که از مکانیزم‌های موجود و اختیاراتی که داریم با توافق بین مجلس و دولت این راهکار‌ها را عملیاتی کنیم، بیان کرد: در ابتدا نیاز به یک بانک اطلاعاتی جامع داریم که اگر این طرح اجرا شد مجدد فردی جا نماند و همه مشمولان بتوانند ثبت‌نام کنند که قرار است با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حقیقت متولی شناسایی دهک‌ها است این کار پیگیری شود.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو روش برای عملیاتی شدن آن داریم که یک روش توافق آن با دولت در مجلس یازدهم است که مشکل جاماندگان از سهام عدالت حل شود، افزود:، اما پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت قانونی موجود امکان عملیاتی کردن این روش را شاید به حداقل ممکن برساند.

 

وی با اشاره به اینکه روش دوم یک متن قانونی است که آماده شده است گفت: طرح دوفوریتی درخصوص نحوه اختصاص سهام عدالت برای جاماندگان و هم افرادی که امروز شرایط دریافت سهام عدالت را دارند، آماده کرده‌ایم که بلافاصله بعد از آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی به‌عنوان اولین طرح پیشنهادی دوفوریتی به صحن علنی مجلس خواهیم برد و امیدواریم با نگاه مثبت نمایندگان این طرح به تصویب برسد چرا که راهکار مناسبی در این زمینه ارائه شده است.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه برای فعالیت در بازار سرمایه داشتن کد بورسی لازم است و به‌عنوان مثال نمی‌شود در یک بانک حساب بانکی داشته باشیم، اما شماره حسابی نداشته باشیم، افزود: فعالیت در بورس هم نیازمند کد بورسی است که باید برای هویت افراد در بورس ایجاد شود و در حال حاضر به‌واسطه حجم عرضه سهام در کوتاه مدت داشتن کد بورسی نیازی نیست، اما در میان‌مدت مردم باید با ثبت‌نام این کد بورسی را دریافت کنند.
منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->