راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

یک عمر دندان سالم با نخ دندان

  • کد خبر: ۲۹۲۷۵
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
یک عمر دندان سالم با نخ دندان
مسواک زدن تنها یک بعد از موارد این بهداشت را شامل می شود.  از جمله عوامل موثر در بهداشت دهان و دندان استفاده از نخ دندان است.

به گزارش شهرآرانیوز، متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی از نحوه مراقبت از دندان و لثه‌های خود ندارند و رعایت بهداشت دهان و دندان را به مسواک زدن خلاصه کرده اند؛ در صورتی که درصد بالایی از مردم در استفاده آن کوتاهی می‌کنند و بیشی دیگر که از نخ دندان استفاده می‌کنند، با نحوه صحیح استفاده از نخ دندان آشنا نیستند.  

 

فواید نخ دندان

موثرترین ابزار برای نظافت دقیق دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها استفاده از نخ دندان است.

 

پزشکان توصیه می‌کنند از نخ دندان روزانه حداقل یک بار استفاده شود چراکه مانع آلودگی لثه و تجمع جرم بین دندان‌ها می‌شود.

 

کاربرد نخ دندان فقط برای بیرون آوردن غذا از بین دندان‌ها نیست، حتی اگر هیچ غذایی بین دندان‌های شما گیر نکرده باشد، بازهم لازم است حداقل یك بار در شبانه روز از نخ دندان استفاده كنید.

 

استفاده از نخ دندان با اسانس نعنا، گزینۀ خوبی برای خوش بو کردن دهان است.

 

محققان دریافته‌اند که استفاده از نخ دندان می‌تواند از سکته قلبی یا مغزی نیز جلوگیری کند. با استفاده از نخ دندان همچنین می‌توانید بسیاری از بیماری‌های دستگاه گوارش را از بین ببرید زیرا نبود جرم از خطر مریض شدن شما می‌کاهد.

 

مزایای استفاده از نخ دندان از همان روز اول استفاده آغاز می‌شود و امتیازات بسیاری برای لثه و دندان‌های دارد. غفلت در استفاده از نخ دندان، غفلت در حفظ سلامتی دندان و لثه است.

 
 
روش موثر در استفاده از نخ دندان با توجه به نکات خیلی مهم

نخ دندان را از یک طرف دیواره دندان وارد کرده و موقع خارج کردن از دیواره مقابل خارج کنید؛ یعنی نخ دندان یک حلقه کامل بین دو دندان مجاور بزند.

 

نخ دندان را حتما به لثه مجاور دو دندان بکشید تا خوب آنرا تمیز کند. در اوایل ممکن است از لثه قدری خون بیاید ولی مهم نیست؛ بعد از مدتی که لثه خوب تمیز بشود، خونریزی آن از بین خواهد رفت. در صورت ادامه خونریزی، باید به دندانپزشک مراجعه کنید چون ممکن است به آن معنا باشد که دندانتان به جرم گیری نیاز دارد.

 

سه مشکل ممکن است باعث رشته رشته شدن نخ دندان یا پاره شدن آن به هنگام  استفاده از نخ دندان بشود، اول پوسیدگی در بین دو دندان است، دوم وجود جرم در آن ناحیه و سوم پرکردگی ناهموار و نامناسب. در هر سه مورد باید هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کرده و به رفع آن مشکل اقدام کنید.

 

بهترین موقع استفاده از نخ دندان در بین مسواک زدن است. به این صورت که وقتی مسواک زدن را شروع کردیم، هنگامی که خمیر دندان بخوبی کف کرده، مسواک را موقتا کنار می‌گذاریم و با نخ دندان خوب لابلای دندان‌ها را تمیز کرده و دوباره به مسواک زدن ادامه می‌دهیم.  اما اگر حوصله چنین کاری را ندارید، ترجیحا بهتر است قبل از مسواک زدن اول با نخ دندان بین دندان‌ها را خوب تمیز کنید، دهان را آب بگردانید تا اضافه‌ها شسته شوند، بعد مسواک بزنید و دوباره با آب فراوان بشویید و به این ترتیب، لثه و دندان‌هایتان را یک عمر سالم نگاه دارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->