بازخوانی آثار هنری با صیانت از گنجینه رضوی | گفت‌و‌گو با نویسنده و کارگردان مشهدی برنامه تلویزیونی «نقش نفس» طرح «زیارت دلنشین» و خادمی متفاوت برای زائران خاص وزیر فرهنگ: دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن راه‌اندازی می‌شود ۴۵۴ مراسم عقد در میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی به ثبت رسید مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله بهجت(ره) برگزار می‌شود یازدهمین کنگره ادبیات پایداری و مقاومت برگزار می‌شود لزوم تسریع فرایند تبدیل پایان‌نامه‌ها به کتب علمی جهت پاسخ به نیاز فکری جوامع اعلام زمان‌بندی مرحله نهایی بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت روایتی متفاوت از زندگی سردار شهید سید مهدی موسوی | محافظی که برای یک رئیس جمهور مردمی خلق شد+ فیلم دلایل انتقال موزه قرآن به کاخ سعدآباد دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب بر تصویر سردار شهید ناظری کتاب «توحید اجتماعی» رونمایی شد | خوانش جدیدی از توحید با تکیه بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب حضور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهت صدور پیام راهبردی و تاریخی نگاه ژرف و راهبردی رهبری به نقش تمدن‌ساز حوزه علمیه قم | تأکید بر پاسخگویی فقه معاصر به نیاز‌های نوظهور تغییر ساعات بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فصل گرما زائران ایرانی از امشب وارد مکه می‌شوند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) منادی معارف رضوی باشیم امامت امام رضا (ع)، پایان شک و شبهه‌ها دیپلماسی فرهنگی با محوریت فرهنگ رضوی | مشهد، مرکز تمدن‌سازی جهان اسلام می‌شود
سرخط خبرها

لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۱۲۰۲۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به‌ صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، در اولین جشنواره تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد کشور که صبح روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در سالن اجتماعات هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، با تأکید بر اهمیت روش استادمحوری و معلم‌محوری در نظام تعلیم و تربیت، این شیوه را یکی از موثرترین روش‌های آموزشی در طول تاریخ دانست و گفت: تعلیم و تربیت بر پایه استادمحوری، مفاهیم را به‌گونه‌ای درونی و الگومحور به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و معلم به‌طور مستقیم و بدون واسطه بر ذهن و رفتار شاگرد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت رشد تدریجی معلمان در مسیر تعلیم، افزود: معلم نه تنها نقش آموزش‌دهنده را بر عهده دارد، بلکه خود نیز در این فرآیند به بلوغ و تکامل می‌رسد و می‌تواند این رشد را به دانش‌آموزان انتقال دهد. در این نظام تربیتی، معلم نه فقط به عنوان فردی دانا، بلکه به عنوان الگویی از فضیلت و ارزش‌های اخلاقی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر نقش نظام سیستماتیک در پرورش نخبگان تأکید کرد و گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند، همان‌گونه که شهید مطهری تحت تأثیر اساتید خود به مراتب والای علمی و اخلاقی دست یافت، با استفاده از روش‌های مناسب و الگو‌های کارآمد می‌توان دانش‌آموزان را به جایگاه‌های والا رساند.

وی به اهمیت پیوند میان علم و نگاه توحیدی پرداخت و تصریح کرد: تمامی علوم، در صورتی که با نگاه توحیدی همراه شوند، می‌توانند خاص و ویژه باشند. معلمی شغل انبیاست و همان‌گونه که انبیا نمایان‌گر صفات الهی بودند، معلمان نیز باید نقش هدایت، کنترل و تربیت را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر ضرورت ارج نهادن به معلمان تأکید کرد و افزود: عشق به معلم باید از درون دانش‌آموز بجوشد. معلمان می‌توانند با انتخاب الگوهایی، چون شهدا، که نمونه‌های والایی از انسان‌های متعالی هستند، مسیر تربیتی دانش‌آموزان را متحول کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->