از گستراندن سفره‌های اطعام غدیر در مساجد مشهد تا نهج البلاغه خوانی در دهه ولایت ۱۴۰۴ آیین تکریم از خانواده شهدای کانون مساجد کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) در سوگِ آفتاب آغاز پویش جمع‌آوری تجهیزات پزشکی و دارو برای زائران اربعین ۱۴۰۴ توصیه‌های بهداشتی و ایمنی به زائران در آستانه عزیمت به مشاعر مقدسه حسین مسگرانی سرپرست بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) شد اندیشه تو مرگ نمی‌داند امام پابرهنه‌ها پیرمرد، دریا بود امام محمدباقر(ع)، نگهبان مرزهای دین و پیشگام تبیین حق‌طلبی، شرط مسلمانی و زمینه‌ساز ظهور توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی به قربانی‌کنندگان در ایام حج پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت مادر شهیدان «ابدام» تأکید رئیس جمهور بر ایجاد آرامش و رفاه کامل برای حجاج ایرانی رئیس بنیاد شهید: فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و شهدا استخدام رسمی می‌شوند آغاز بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۴ سه روز زودتر از موعد ۶ زائر ایرانی در حج جان باختند | ۲۶ نفر بستری هستند (۱۲ خردادماه ۱۴۰۴) اجرایی‌شدن بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی‌هنری در آستانه سی‌وششمین سالگرد ارتحال امام(ره) از سوی بسیج کشور ضرورت توسعه زیرساخت‌های زیارتی و فرهنگی از محل درآمد‌های وقفی آیات منتخب عیدسعید غدیر و محرم توسط نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» اعلام شد
سرخط خبرها

لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۱۲۰۲۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به‌ صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، در اولین جشنواره تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد کشور که صبح روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در سالن اجتماعات هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، با تأکید بر اهمیت روش استادمحوری و معلم‌محوری در نظام تعلیم و تربیت، این شیوه را یکی از موثرترین روش‌های آموزشی در طول تاریخ دانست و گفت: تعلیم و تربیت بر پایه استادمحوری، مفاهیم را به‌گونه‌ای درونی و الگومحور به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و معلم به‌طور مستقیم و بدون واسطه بر ذهن و رفتار شاگرد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت رشد تدریجی معلمان در مسیر تعلیم، افزود: معلم نه تنها نقش آموزش‌دهنده را بر عهده دارد، بلکه خود نیز در این فرآیند به بلوغ و تکامل می‌رسد و می‌تواند این رشد را به دانش‌آموزان انتقال دهد. در این نظام تربیتی، معلم نه فقط به عنوان فردی دانا، بلکه به عنوان الگویی از فضیلت و ارزش‌های اخلاقی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر نقش نظام سیستماتیک در پرورش نخبگان تأکید کرد و گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند، همان‌گونه که شهید مطهری تحت تأثیر اساتید خود به مراتب والای علمی و اخلاقی دست یافت، با استفاده از روش‌های مناسب و الگو‌های کارآمد می‌توان دانش‌آموزان را به جایگاه‌های والا رساند.

وی به اهمیت پیوند میان علم و نگاه توحیدی پرداخت و تصریح کرد: تمامی علوم، در صورتی که با نگاه توحیدی همراه شوند، می‌توانند خاص و ویژه باشند. معلمی شغل انبیاست و همان‌گونه که انبیا نمایان‌گر صفات الهی بودند، معلمان نیز باید نقش هدایت، کنترل و تربیت را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر ضرورت ارج نهادن به معلمان تأکید کرد و افزود: عشق به معلم باید از درون دانش‌آموز بجوشد. معلمان می‌توانند با انتخاب الگوهایی، چون شهدا، که نمونه‌های والایی از انسان‌های متعالی هستند، مسیر تربیتی دانش‌آموزان را متحول کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->