کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

مقداری گوشت و رگ و پوست در پرینتر بریزید و گوش تحویل بگیرید!

  • کد خبر: ۳۵۶۶۸
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مقداری گوشت و رگ و پوست در پرینتر بریزید و گوش تحویل بگیرید!
راه‌اندازی یک استارتاپ چگونه است؟ چطور می‌شود وارد عرصه کارآفرینی شد؟ یافتن ایده برای راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی، سرنخ‌هایی دارد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. در واقع می‌گوییم چطور ایده‌های نو برای کارآفرینی پیدا کنید.
به گزارش شهرآرانیوز، ایده ها در دنیای کسب و کار چند اصل دارند؛ از جمله اینکه: ایده فروختنی نیست، ایده دزدیدنی نیست. پس به سراغ اولین سرنخ یافتن ایده‌های نو برای شروع کارآفرینی می‌رویم تا با راهکاری به نام فناوری‌های جدید آشنا شویم.
با حضور هر فناوری جدیدی در هرگوشه از دنیا کارآفرین های تیزحس دست به کار می شوند و به دنبال راهکارهایی می گردند که این تکنولوژی ها را چطور وارد زندگی مردم کنند. با همین راهکارها استارتاپ راه می اندازند و با ارزش های جدید و متفاوتی که ایجاد می کنند کلی پول به جیب می زنند. شما هم باید در دنیای تکنولوژی گوش به زنگ باشید تا از قافله کارآفرینی با فناوری های جدید عقب نمانید و با پیگیری این ها کلی ایده بگیرید.
حال چند نمونه از تکنولوژی های خارق العاده را به شما معرفی کنیم.


واقعیت مجازی ( VR ) و واقعیت افزوده ( AR )

چیزی از این دو تکنولوژی حیرت انگیز به گوشتان خورده؟ خیلی ساده و مختصر بخواهم به شما توضیح دهم، با استفاده از این دو فناوری مرز بین دنیای واقعی و دیجیتال (مجازی) برداشته می شود. برای مثال تا دیروز بازی های دیجیتالی را پشت شیشه تلویزیون بازی می کردید ولی با استفاده از عینک های واقعیت افزوده ( VR ) شما وارد بازی می شوید. از سینما چند بعدی هایی که در سیتی سنتر ها و شهربازی ها هست اگر استفاده کرده باشید، دقیقا از همین تکنولوژی استفاده شده است.
مثال های استفاده از این تکنولوژی ها از توضیح علمی آن خیلی جذاب تر و از نظر ما برای شما که به دنبال ایده های ثروت آفرین هستید، مفید تر است. پس بیشتر از این در خصوص ویژگی ها توضیح نمی دهیم و استفاده و کاربردهای این تکنولوژی ها را برای شما بیشتر باز می کنیم و اگر علاقه مند شدید بدون شک به دنبال بحث فنی آن خواهید رفت.

ساخت کاتالوگ و بروشور اینتراکتیو
کاتالوگ ها پیش از این در بهترین حالت ممکن شامل یک سری تصاویر جذاب و شیک می شدند که استفاده آن محصول را در شرایط مختلف برای شما شرح میدادند. با استفاده از واقعیت افزوده یا همان AR امروز گوشی شما تبدیل به قوی ترین کاتالوگ محصولی تولید کنندگان می شود. به این صورت که شما وارد اپلیکیشن آن شرکت در گوشی خود می شوید و دوربین را فعال می کنید و تصویر سه بعدی آن محصولی را که قصد خریدش را دارید هر جای محیط یا خانه که دوست داشتید در گوشی می اندازید و هماهنگی با محیط را از لحاظ رنگ و اندازه بررسی می کنید.
در فروشگاه های بین المللی IKEA خیلی وقت است که کاتالوگ های کاغذی را کنار گذاشته اند و تمام مشتریان را با این کاتالوگ های دیجیتال راهنمایی می کنند.

صنعت پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی
به جای اینکه لباس را تن کنید تا مطمئن شوید لباس با سلیقه شما جور است کافی است با دوربین سلفی گوشی لباس را انتخاب کنید تا روی تن شما ظاهر شود و لباس را بررسی کنید. لوازم آرایشی را نیز همین طور است. کافیست با دوربین سلفی رنگ مویی که قصد خریدش را دارید انتخاب کنید تا موهای شما به همان رنگ دربیاید. دقیقا دنیای فیلم های تخیلی ای که در گذشته می‌دیدیم زنده شده است.

آموزش
برای رویارویی با ترس از سخنرانی کافیست یک عینک واقعیت مجازی به چشم بزنید تا دقیقا فضای سخنرانی با حضور انسان های واقعی برای شما شبیه سازی شود. با کمی ادغام و استفاده از هوش مصنوعی حتی قادر هستند جوری برنامه ریزی کنند که حضار از شما سوال هم بپرسند. چه کسی فکرش را می کرد که آموزش به این نقطه برسد؟

تبلیغات
در صنعت بازاریابی و تبلیغات به قدری از این فناوری ها استفاده شده که می توان روزها در مورد کمپین های تبلیغاتی مختلف واقعیت افزوده و مجازی صحبت کرد. ما به انتشار یک فیلم کمپین فوق العاده خارجی از پپسی و یک کمپین تبلیغاتی ایرانی از رامک بسنده می کنیم تا فقط به شما ایده بدهم و اگر دوست داشتید در این خصوص خودتان بیشتر تحقیق کنید.
مثال و موارد استفاده از این فناوری ها بسیار زیاد است. عنوان این موارد صرفا برای تلنگر و دادن سرنخ است. در همین ۴ دسته ای که عنوان شد می‌توانید با راه اندازی عین همین ایده ها درایران صاحب یک استارتاپ پولساز و فوق العاده موفق شوید.


ایده های مبتنی بر وب۲ ( Web 2 )

صحبت در وب بر سر رسانه است. رسانه در فضای اینترنت قبلا یک طرفه بود، اما امروز با ظهور وب۲ تبدیل به یک رسانه تعاملی پویا و دو طرفه شده است.
طرّاحی و معماری وب ۲٫۰ بر پایه مشارکت‌ها، همکاری‌ها، و تعاملات (interactions) انسان‌ها، ماشین‌ها، نرم‌افزار، و عامل‌های هوشمند با یکدیگر استوار است.
وب ۱٫۰ بسیار محدودتر و ساده‌تر بود و تنها تعدادی نسبتاً اندک از مؤسّسات گوناگون، دانشگاه‌ها، مراکز تبلیغاتی و غیره به ایجاد مطلب و محتوا بر روی آن مبادرت می‌کردند. این، در حالی بود که کاربران در وب ۱٫۰ فقط امکان دسترسی به اطّلاعات موجود و استفاده از آن‌ها را داشتند و حتی توان ایجاد یا تغییر را نداشتند. در وب ۲٫۰، کاربران قادر هستند محتوا ایجاد و خلق کنند، آن را ساماندهی و تنظیم کنند، دیگران را در اطّلاعات و داشته‌های خود شریک و سهیم سازند، یا به انتقاد و تغییر بپردازند.

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی پر مخاطب ترین رسانه های از جنس وب ۲ هستند که دنیایی از ایده های کارآفرینی را می توانید در آن ها پیدا کنید. برای اینکه به وسعت این فضا پی ببرید، کافیست تعداد کتاب هایی که در خصوص ایده یابی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی تالیف و نوشته شده است را بررسی کنید، که البته تعداد زیادی از این کتاب ها ترجمه نشده است.
ساده ترین ایده که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید، تولید محتواست. فیلم و عکس و متن هایی منتشر کنید که با ذائقه مخاطب های این شبکه ها همخوانی داشته باشد و عدد کسانی که شما را دنبال می کنند افزایش دهید و از تبلیغات و … پول و درآمدهای غیر قابل تصور دربیاورید.


اینترنت اشیا ( IOT ) و اینترنت همه چیز ( IOE )

فناوری اینترنت اشیا Internet Of Things و اینترنت همه چیز Internet Of Everything یعنی دقیقا پا گذاشتن همان تکنولوژی های پیشرفته ای که قبلا در فیلم های تخیلی می دیدیم. با استفاده از این تکنولوژی‌ها هرچیزی که فکرش را بکنید، از تنظیم نور خانه، کرکره ها در صنعت خانه های هوشمند Smart Homes بگیرید تا درختان و درختچه ها در زمین های کشاورزی با تراشه ها و تکنولوژی های خاصی به اینترنت متصل می شوند. به اینترنت متصل شدن همه چیز به این معنی است که شما، همه چیز را از هرجای دنیا که به اینترنت متصل باشید کنترل کنید.
استفاده از این تکنولوژی در کشاورزی یعنی من گیاه را قادر می سازم که هروقت تشنه شد طلب آب کند. استفاده از این تکنولوژی در شهرهای هوشمند Smart City یعنی سیستم روشنایی شهری قبل از حضور شما روشن شود و شب تا صبح این حجم از انرژی در خیابان ها و کوچه ها اتلاف نشود. یعنی هرجای دنیا که باشید و مثلا فراموش کرده باشید که کولر یا اجاق گاز را خاموش کنید یا حتی کرکره های منزل را پایین بیاورید با گوشی در لحظه انجام دهید و یا قبل از رسیدن به منزل سیستم گرمایشی یا سرمایشی را روشن کنید که در لحظه رسیدن به خانه هوا مطبوع باشد.
فکر می کنم همین حد از توضیحات در خصوص اینترنت اشیا به شما دید کافی برای پیگیری کردن این تکنولوژی ها را داده باشد. تعداد ایده هایی که با استفاده از این تکنولوژی می توان بررسی کرد به اندازه تمام فعالیت های بشریت در دنیاست چرا که دیر یا زود به سمت مکانیزه شدن و استفاده از این فناوری ها خواهد رفت.
 
پرینتر سه بعدی
دلتان چه پیتزایی می خواهد؟ پپرونی! وسایل مورد نیاز را در پرینتر بریزید و برنامه تعریف کنید و پیتزا تحویل بگیرید. در تهیه قطعه به مسئله خورده اید، اصلا جای نگرانی نیست. مواد اولیه را داخل پرینتر سه بعدی تان بریزید و بعد از چند دقیقه قطعه را تحویل بگیرید. آخرین مثال من دود از کله شما بلند خواهد کرد. دچار نقص عضو شده اید و در حادثه گوش تان را از دست داده اید! اشکالی ندارد مقداری گوشت و رگ و پوست و … در پرینتر بریزید و گوش تحویل بگیرید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->