استعفای امیر قلعه نویی از هدایت سپاهان + متن استعفا اعتراض تند مربی سپاهان به تصمیمات داور استقلال-سپاهان کریمی، غایب بزرگ استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی؟ پایان امیر قلعه‌نویی! پنالتی استقلال مقابل سپاهان درست بود؟ نتایج هفته بیست و هشتم+ جدول لیگ برتر| رقابت نفس‌گیر در انتهای جدول نتیجه دیدار استقلال و سپاهان+ویدئو گل‌ها|دبل فرهاد مجیدی مقابل ژنرال سابق آبی‌ها پیروزی استقلال مقابل سپاهان در نیمه نخست+ ویدئو گل ترکیب سپاهان و استقلال مشخص شد لغو آخرین مرحله تمرین اتلتیکو به‌علت ۲ کرونایی مذاکره سپاهان با لژیونر ملی‌پوش اکبری: از نحوه برگزاری لیگ والیبال راضی هستیم یحیی گل‌محمدی اجازه جدایی از پرسپولیس ندارد؟ طباطبایی چرا نمی‌خواست کاپ را به سعیده علی بدهد؟ | دلخوری، ندانستن یا شوخی؟! شوخی زننده مجری شبکه ورزش با سرمربی رایکا بابل+ ویدئو امیدواری بارسلونا و لیونل مسی به فتح مونیخ! لزوم نخبه‌پروری در ورزش همگانی برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر والیبال کشور و سهمیه ای که از مشهد خواهد سوخت بیرانوند: ۱۵ میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کردم جدال استقلال و سپاهان در جام حذفی | بازی مرگ و زندگی در آزادی
خبر ویژه

قواعد و روش ‌های لاغری چیست؟

  • کد خبر: ۳۶۸۸۲
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
قواعد و روش ‌های لاغری چیست؟
به‌طور‌خلاصه و مؤثر بگویم فرایند کاهش وزن و چربی‌سوزی فقط رژیم‌گرفتن و ورزش‌کردن نیست، بلکه ترکیبی از رژیم غذایی علمی و اصولی و ورزش مناسب و هدفمند است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ به‌طور‌خلاصه و مؤثر بگویم فرایند کاهش وزن و چربی‌سوزی فقط رژیم‌گرفتن و ورزش‌کردن نیست، بلکه ترکیبی از رژیم غذایی علمی و اصولی و ورزش مناسب و هدفمند است.
در هرم کاهش وزن، مهم‌ترین بخش قاعده هرم یعنی محدودیت در کالری دریافتی یا به‌طور‌عامیانه رژیم است. شما برای کاهش وزن ابتدا باید میزان کالری ورودی به بدنتان را کنترل کنید و کاهش دهید.
 
کاهش یا حذف مواد پر‌کالری نظیر فست‌فودها، غذا‌های پرچرب، خوراکی‌های پرشکر و مملو از کربوهیدرات و ... تأثیر بسیار زیادی در کاهش کالری دریافتی بدن دارد و مسیر کاهش وزن را به‌شدت هموار می‌کند. مورد بعدی افزایش میزان پروتئین دریافتی با درنظر‌گرفتن کالری مجموع روزانه است؛ یعنی جوری تنظیم کنید که با افزایش میزان پروتئین دریافتی، میزان‌کالری که برای کاهش وزن باید دریافت کنید، بیش‌از‌حد نشود. نکته بعد، ورزش‌کردن است؛ اما چه نوع ورزشی؟
 
یادمان باشد برای داشتن بدنی فیت و عضلانی باید کار با وزنه یا دیگرورزش‌های مقاومتی را داشته باشیم، زیرا ورزش مقاومتی با تحریک سنتز و تولید بافت عضلانی علاوه بر بالابردن سوخت‌و‌ساز بدن و افزایش چربی‌سوزی باعث می‌شود که پوست بدن دچار ریزش و چروکیدگی بعد از لاغری نشود.
 
مورد بعدی خواب مناسب است که هر فرد برای کسب نتیجه بهتر ریکاوری عضلات بالانس و بهبود هورمون‌ها به‌ویژه هورمون‌های سازنده عضلات باید حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب کامل داشته باشد که این موضوع نیز در کاهش وزن پایدار و سلامت بدن مؤثر است.
 
آخرین موردی که در نوک هرم است و باید رعایت شود، انجام ورزش هوازی است؛ زیرا بخشی از کالری‌های اضافی را که قرار است سوزانده شود، به‌دلیل محدودیت‌های مختلف (سن‌و‌سال، جنسیت، سو ء‌تغذیه، بیماری‌ها) نمی‌توان از رژیم غذایی فرد کم کرد، پس به ورزشی که با یک شدت متوسط و متوسط روبه‌پایین که بتوان آن را در مدت طولانی و به‌صورت استقامتی تحمل کرد، نیاز داریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها

{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}