۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نیروهای آزاد مدارس غیرانتفاعی همچنان در اسارت حقوق و قرارداد

  • کد خبر: ۴۱۲۸۸
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
نیروهای آزاد مدارس غیرانتفاعی همچنان در اسارت حقوق و قرارداد
گزارش «تبعیض در پرداخت حقوق معلمان به سبک مدارس غیرانتفاعی» که چندی پیش در شهرآرانیوز منتشر شد ،بازخوردهای زیادی از سوی مخاطبان به همراه داشت از جمله پیامک‌های تشکرآمیز برخی معلمان این مدارس که از شهرآرا خواسته اند همچنان پیگیر این موضوع باشد
شهرآرانیوز؛ گزارش «تبعیض در پرداخت حقوق معلمان به سبک مدارس غیرانتفاعی» که چندی پیش در شهرآرانیوز منتشر شد ،بازخوردهای زیادی از سوی مخاطبان به همراه داشت از جمله پیامک‌های تشکرآمیز برخی معلمان این مدارس که از شهرآرا خواسته اند همچنان پیگیر این موضوع باشد، بلکه رویه غلط چندساله قرارداد‌های مجهول و غیرواقعی معلمان و مدارس غیرانتفاعی تغییر پیدا کند و معلمان به حداقل حقوق شغلی خود برسند. شهرآرا در همین راستا ضمن انعکاس مجدد این درخواست، پیگیر موضوع می‌ماند.

شهروند| خیلی ممنون از لطفتان. لطفا باز هم پیگیر باشید و درباره وضعیت ما مطلب بنویسید.

آفتاب| از شما برای تهیه گزارش درباره مشکلات معلمان غیرانتفاعی تشکر می‌کنم.  امیدوارم این پیگیری به نتایج مطلوب ختم شود.

شهروند دورود استان لرستان| متشکرم که درباره ما معلمان غیرانتفاعی، مطلب می‌نویسید و صدای ما را به گوش مسئولان می‌رسانید. من در دبیرستان تدریس می‌کنم. از شنبه تا چهارشنبه به سه مدرسه می‌رفتم که درنهایت حقوقم، ماهی ۴۳۰ هزارتومان می‌شد و فقط صرف هزینه رفت وآمد بین مدارس می‌شد.

فاطمه ادهمی نیروی آزاد مدارس غیرانتفاعی شهرستان شاهین شهر، استان اصفهان | این جانب بدین وسیله به عنوان یکی از نیرو‌های آزاد مدارس غیرانتفاعی،  در ابتدا عرض سپاس و قدردانی دارم از اینکه مشکلات و خواسته قشر کمتردیده شده یا نادیده گرفته شده در مدارس غیرانتفاعی را در روزنامه خود منعکس کردید و سپس با عنایت به وضعیت نامطلوب معیشتی و دستمزدی فعلی این نیرو‌ها شامل دستمزد بسیار ناچیز در اغلب موارد بین ۵۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان آن هم تنها به مدت هشت ماه از سال (نظیر دستمزد ماهانه این جانب در سال تحصیلی گذشته که با سمت معاونت دبیرستان از بیمه و مزایای برحق و درخورشأن یک نیروی زحمتکش و کارآمد و ... برخوردار نبودم) و آینده شغلی تضمین نشده ایشان (قرارداد‌های هشت ماهه بدون هیچ اعتباری برای سال بعد،  پذیرش اجباری مفاد اجحافی قرارداد نظیر فسخ قرارداد یک طرفه به بهانه‌های واهی و...) با وجود زحمات و تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمربخش ایشان در امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و همچنین شایستگی‌های اِثبات شده،  آشکارا و به تجربه رسیده این افراد (در حد توان نیرو‌های رسمی این حوزه و گاه فراتر از این نیروها) از یک سو و از سویی دیگر با توجه به کمبود محرز نیرو‌های آموزش و پرورش،  از این رسانه فعال تقاضا می‌کنم که مکررا صدای ما باشید و با طرح این پدیده استثمار نوین آن هم در عرصه آموزش وپرورش که مسئولیت امر حساس تربیت و تزکیه نسل آتی کشور را عهده دار است و به چالش کشیدن پدیده خصوصی سازی در آموزش‌وپرورش (که انصافا به نام ما نیرو‌های کوشا و به کام ذی نفعان و مؤسسان و مدیران این مراکز خواهد بود)،  راهی باشید برای گشایش در راه استخدام قطعی نیرو‌های آزاد مدارس غیرانتفاعی؛ هم به جهت به کارگیری نیرو‌های آزاد و جوان و فعال،  بانشاط و باانگیزه با اثربخشی بیشتر در امر مهم تعلیم و تربیت و هم به جهت تأمین آتیه شغلی این نیرو‌ها و رهایی از این وضع اسف بار حقوقی و شغلی که هرگز در شأن یک معلم نیست؛ و بدین ترتیب این خواسته مُحِقانه را به گوش مجلس و مسئولان برسانید.
امید است با تلاش دلسوزانی نظیر کارشناسان و مسئولان و خبرنگاران روزنامه شما و انتقاد سازنده شما بزرگواران،  به زودی نهال امید این نیرو‌های ستمدیده،  به ثمر نشسته، در فردایی نزدیک با به کارگیری ایشان (با عنایت به توانمندی‌ها و امتیازات برشمرده فوق این عزیزان)،  شاهد تربیت نسلی اندیشمند،  دانش دوست، متعهد و متبحر باشیم.

ساجده مسروری| ممنون از پیگیری برای معلم‌های غیرانتفاعی. حقوقی که ما می‌گیریم، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰تومان در ماه است. موسسه‌هایی که انصاف داشته باشند، بیمه هم برای معلم رد می‌کنند. مثلا ما ۱۰روز در ماه بیمه می‌شویم، ولی چقدر این ۱۰روز‌ها باید جمع شود؟  حقوق ۷۰۰تومانی هم در این شرایط هیچ دردی را دوا نمی‌کند. هرچند ما مثل معلم‌های رسمی حتی بیشتر از آن‌ها کار می‌کنیم، حقوقمان یک دهم حقوق آن‌ها هم نیست و کسی هم ما را به رسمیت نمی‌شناسد. می‌گویی معلم غیرانتفاعی هستی، پوزخندی هم بهت می‌زنند. بدتر از همه هم آموزش وپرورش است که کلا معلمان غیرانتفاعی را جدا می‌داند.

شهروند| بنده ۱۰ سال است که به عنوان مربی پیش دبستانی و معلم پایه اول فعالیت می‌کنم و بعد از ۱۰ سال حقوق بنده شد ۵۰۰ هزار تومان بدون بیمه و به همین خاطر من امسال با مدرسه قرارداد نبستم؛ چون به خاطر کرونا کل حقوقم ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. لطفا پیگیر مطالبات ما باشید.

شهروند| لطفا پیگیر مشکلات معلمان غیرانتفاعی باشید. با حقوق ناچیز و بدون بیمه باور کنید خسته شدیم.

شهروند| ممنون از شما بابت گزارشی که درمورد معلمان غیرانتفاعی نوشتید.  ما هرچه تلاش‌ می‌کنیم، از خیر سر مسئولانی که با واسطه یا بی وا سطه موسس این مدارس هستند، دستمان به جایی بند نمی‌شود و فقط وعده ووعید‌های توخالی بهمان می‌دهند. واقعا دیگر خسته شدیم از وعده‌های الکی مسئولان. از مسئولان و بازرسان در اداره آموزش وپرورش تا مدیرکل و نماینده و وزیر آموزش وپرورش کلا‌ نمی‌خواهند به مشکلات ما رسیدگی کنند. تا چیزی هم می‌گوییم، می‌فرمایند بروید شکایت کنید. در اداره کار هم شکایت به جایی نمی‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->