سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد یک درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون

  • کد خبر: ۴۵۳۵۸
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
رشد یک درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به تشریح وضعیت اهدای خون در نیمه اول سال جاری در کشور پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به تشریح وضعیت اهدای خون در نیمه اول سال جاری در کشور پرداخت.

بشیر حاجی بیگی، گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۹، تعداد یک میلیون و ۶۲۶ هزار واحد خون و فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه استان های تهران با ۱۵ درصد، فارس ۸ درصد و اصفهان با ۷ درصد اهدای خون، بیشترین سهم در بین سایر استان ها را داشته اند، افزود: این سه استان به تنهایی ۳۰ درصد کل خون اهدایی در کشورمان را تامین کرده اند.

حاجی بیگی با اشاره به سهم ۵ درصدی بانوان از اهدای خون در کشور، گفت: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: بانوان استان های خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، فارس و گلستان، بیشترین میزان مشارکت در اهدای خون را داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، با اعلام اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۶۸ نفر از هموطنان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده اند، افزود: در این مدت ۹۴۰ هزار و ۷۳۹ واحد خون اهدا شده است.

حاجی بیگی گفت: سهم نوبت اولی ها در اهدای خون ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد خون بوده است. 

وی افزود: اهدا کنندگان مستمر نیز ۵۶ درصد خون های اهدایی در نیمه اول سال را تامین کرده اند که در این بین، استان سمنان با ۷۴ درصد، بوشهر ۶۶ درصد و همدان با ۶۵ درصد، بیشترین اهدا کنندگان مستمر خون در نیمه اول سال جاری بوده اند.

حاجی بیگی گفت: استان های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان و قم، بیشترین خون اهدایی در نیمه اول سال را بر عهده داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ادامه به وضعیت تهران اشاره کرد و افزود: در نیمه اول سال جاری، ۳۴۱ هزار و ۱۹۲ واحد خون و فرآورده خونی در مراکز درمانی استان تهران توزیع شده است.

وی گفت: بیشترین میزان توزیع و مصرف خون و فرآورده خونی در کشور، مربوط به کلانشهر تهران است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->