تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است
سرخط خبرها

حمله سارقان قمه‌کش به خانه‌های مردم در مشهد

  • کد خبر: ۴۸۴۹۶
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
حمله سارقان قمه‌کش به خانه‌های مردم در مشهد
چند روز از انتشار آگهی فروش لوازم خانه در سایت دیوار گذشته بود که مردی جوان با من تماس گرفت و خود را خریدار لوازم معرفی کرد. با او قرار گذاشتم و فردای آن روز همان فرد به همراه ۲ نفر دیگر به خانه‌ام آمدند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ چند روز از انتشار آگهی فروش لوازم خانه در سایت دیوار گذشته بود که مردی جوان با من تماس گرفت و خود را خریدار لوازم معرفی کرد. با او قرار گذاشتم و فردای آن روز همان فرد به همراه ۲ نفر دیگر به خانه‌ام آمدند. مشغول بررسی لوازم بودند و من هم کناری ایستاده بودم تا مزاحمشان نباشم.

این دیدار مؤدبانه ناگهان به میدان جنگی بدل شد که قمه‌های برهنه در دست مردان ناشناس بدرقصی می‌کرد. آن‌ها به طرفم حمله کردند و بعد از کتک‌کاری، دست و پایم را بستند و به گوشه‌ای از خانه انداختنم. در برابر چشمانم زندگی‌ام را به تاراج بردند و هرچیز را که فکر می‌کردند با ارزش باشد و از فروش آن پول خوبی به دستشان بیاید، سرقت کردند. موتور‌سیکلت، وجه نقد، گوشی تلفن و مقداری از لوازم خانه را با خود بردند.

بعد از رفتن آن‌ها توان حرکت کردن نداشتم. از ترس زبانم بند آمده بود و تصاویر چند لحظه پیش مثل پرده سینما از مقابل ذهنم عبور می‌کرد. عرق سردی بر پیشانی‌ام نشسته بود و زبانم یاری کمک خواستن نداشت. هر آن فکر می‌کردم که مردان قمه‌کش دوباره وارد خانه‌ام شوند و با همان تیغ‌های برهنه‌شان ضربه کاری به من بزنند و از زندگی ساقطم کنند. قبل از رفتن تهدیدم کردند که موضوع را به پلیس اطلاع ندهم وگرنه شبانه مجدد به سراغم خواهند آمد.

بعد از کمی استراحت حالم جا آمد و به هر زحمتی بود دست‌ها و پاهایم را از بند رها کردم و با پلیس تماس گرفتم. بغض راه گلویم را گرفته بود و نمی‌توانستم به‌خوبی جملات را کنار یکدیگر قرار بدهم. کلمات را یکی به شرق و دیگری را به غرب می‌گفتم. درِ خانه را بستم و از داخل آن را قفل کردم و سپس با یک لیوان پر از آب و قند روی زمین نشستم و منتظر مأموران پلیس شدم. در حال و هوای خودم و ماجرایی که همین چند لحظه پیش برایم اتفاق افتاده بود، بودم که زنگ خانه به صدا درآمد. مأموران پلیس بودند. آن‌ها گزارش اولیه سرقت و شرح ماجرا را یادداشت کردند و روز بعد هم به پلیس آگاهی فراخوانده شدم.


سرقت از ۴ مال‌باخته دیگر با قمه

با اعلام شکایت این مرد جوان درباره سرقت به عنف از او با توسل به قمه و ضرب و شتم، تیمی از کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی وارد عمل شدند و تحقیقات این پرونده را تا حصول نتیجه بر عهده گرفتند. مأموران در اولین گام پیگیری‌های خود از شاکی خواستند تا مشاهداتش را با بیان جزئی‌ترین موارد ارائه کند تا بتوانند به سرنخی از سارقان برسند.

تحقیقات این پرونده که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود، ادامه داشت تا اینکه پای ۴ شاکی دیگر نیز به این ماجرا باز شد. این افراد نیز در اظهارات خود مدعی شدند کالایی را برای فروش در سایت دیوار منتشر کرده بودند که افرادی با آن‌ها تماس گرفته و قرار ملاقات گذاشته‌اند. افراد به ظاهر مشتری پس از مراجعه به محل با قمه به جان مال‌باختگان افتاده و ضمن ضرب و شتم آن‌ها اموالشان را سرقت کرده‌اند.

اظهارات دیگر شکات پرونده شباهت زیادی با شکایت اولین مال‌باخته این ماجرا داشت بنابراین فرضیه یکی بودن سارقان مطرح و تحقیقات شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد. مجریان قانون با استفاده از سرنخ‌هایی که مال‌باختگان در اختیارشان گذاشته بودند چهره فرضی یکی از متهمان را ترسیم و هویت او را شناسایی کردند.


دستگیری متهم اصلی

پایش میدانی کاراگاهان پلیس آگاهی در محدوده‌های سرقت متهمان ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون با انجام کار اطلاعاتی و استفاده از ظرفیت منابع خبری موفق به ردزنی سردسته این باند سه‌نفره سرقت در یکی از خیابان‌های مشهد شدند.

کارآگاهان در قدم بعدی خود متهم اصلی را تحت تعقیب قرار دادند و سپس او را در عملیاتی غافل‌گیرانه در مخفیگاهش زمینگیر کردند. متهم، اما همانند دیگر مجرمان به دام افتاده دست به انکار واقعیت زده و دامن خود را عاری از هرگونه سیاهی دانست. پنهان‌کاری این متهم، اما دوام نداشت و حقیقت ماجرا پس از روبه‌رو شدن با مستندات موجود حقیقت عیان شد. این سارق خطرناک که دیگر راهی جز بیان حقیقت پیش پایش نمانده بود به‌ناچار به جرمش اعتراف کرد و دو همدست دیگر خود را نیز لو داد. قطعات این پازل یکی پس از دیگری تکمیل می‌شد و مأموران در فاز دیگری از عملیات خود با استفاده از سرنخ‌هایی که به دست آورده بودند به سراغ ۲ متهم دیگر رفتند و این افراد را در خانه‌ای مسکونی واقع در منطقه خواجه‌ربیع مشهد دستگیر کردند.


اعتراف به ۵ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان در اظهارات خود تاکنون به ۵ فقره سرقت با شگرد ضرب و شتم مال‌باختگان اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده بیان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به همراه شکات پرونده به دادسرا معرفی شدند و بررسی‌های تخصصی ضابطان قضایی برای روشن شدن دیگر زوایای این پرونده ادامه دارد.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان تأکید کرد: شهروندان در نوع معاملات خود در بستر فضای مجازی باید هوشیار‌تر عمل و به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس عمل کنند. علاوه بر این افرادی که قصد فروش لوازم خود را در بستر فضای مجازی دارند به هیچ‌وجه نشانی محل سکونت خود را در اختیار خریداران قرار ندهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->