آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس
سرخط خبرها

یک تراریوم را چگونه بسازیم؟

  • کد خبر: ۶۲۷۵۱
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
یک تراریوم را چگونه بسازیم؟
اگر به دنبال جایگزین مناسبی برای آکواریوم‌های ماهی می‌گردید و نمی‌خواهید که این حیوانات کوچک را بیش از این آزار بدهید یا حال و حوصله رسیدگی زیاد به آن‌ها را ندارید، یک پیشنهاد خوب برایتان داریم: تراریوم یا باغ‌های شیشه‌ای که افزون بر زیبایی خیره کننده شان به مراقبت چندانی هم نیاز ندارند.
امیر مقدم  | شهرآرانیوز؛  اگر به دنبال جایگزین مناسبی برای آکواریوم‌های ماهی می‌گردید و نمی‌خواهید که این حیوانات کوچک را بیش از این آزار بدهید یا حال و حوصله رسیدگی زیاد به آن‌ها را ندارید، یک پیشنهاد خوب برایتان داریم: تراریوم یا باغ‌های شیشه‌ای که افزون بر زیبایی خیره کننده شان به مراقبت چندانی هم نیاز ندارند. این موضوع به اکوسیستم بسته این باغ‌های شیشه‌ای برمی گردد. گیاه ازطریق خاک، بخار آب آزاد می‌کند. این بخار آب به بدنه شیشه‌ای که دورتادور گیاه را احاطه کرده است برخورد می‌کند و دوباره به شکل قطره‌های آب به خاک برمی گردد. این چرخه منظم، گیاه شما را همیشه تازه و سرحال نگه می‌دارد.
 
 
با وجود این، لازم است هرهفته پوشش شیشه‌ای را بردارید و به گیاه اجازه بدهید چند ساعتی هوای تازه جذب کند. اگر متراکم شدن قطرات آب را روی شیشه‌ نمی‌بینید، باید مقدار خیلی کمی آب به خاک اضافه کنید تا چرخه تنفس دوباره به راه بیفتد. این باغ‌های کوچک به مقدار کمی نور نیاز دارند. برای همین، نیازی نیست آن‌ها را درمعرض نورمستقیم خورشید قرار بدهید، چون فضای داخلی آن‌ها به سرعت به یک سونای داغ تبدیل می‌شود. شاید قیمت زیاد این باغ‌های شیشه‌ای اجازه خرید آن‌ها در تعداد زیاد را به ما ندهد، اما می‌توان با هزینه بسیار به صرفه تری آن‌ها را درخانه تولید کرد.

ساخت باغ‌های شیشه‌ای در خانه
 

به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای ساخت یک تراریوم زیبا به یک ظرف شیشه‌ای مهر و موم شده نیاز دارید که بهتر است آن را از بازیافتی‌های خانه تهیه کنید، مانند ظرف آب نبات یا ماکارونی، چون این ظرف‌ها گران هستند. حواستان باشد هرچه ظرف شما یا دهانه آن بزرگ‌تر باشد، کار شما راحت‌تر خواهد بود.
 
ساخت باغ‌های شیشه‌ای در خانه
 
 
جز ظرف، به قدری سنگ ریزه، زغال فعال، پیت ماس، خاک گلدان و گیاهان کوچک هم نیاز دارید که باید بخشی از آن‌ها را از گلخانه‌ها تهیه کنید. سنگ ریزه را می‌توانید بدون هزینه از دل طبیعت و گیاهان کوچک را در صورت استفاده نکردن از کاکتوس ها، از گل‌ها و گیاهانی که در اطرافتان می‌بینید تهیه کنید. با احتساب مواردی که گفتیم، همه هزینه‌ای که در شروع کار برای داشتن یک باغ شیشه‌ای زیبا باید بپردازید از این قرار است.
 
ساخت باغ‌های شیشه‌ای در خانه
 
نکته: قیمت یک باغ شیشه‌ای آماده با اندازه تقریبی ۳۰*۳۰ سانتی متر حدود ۱۵۰ هزار تومان است.


چه گونه باغمان را آماده کنیم؟

درست کردن یک باغ شیشه‌ای کوچک به مهارت خاصی نیاز ندارد. با سر زدن به سایت‌ها و کانال‌های آموزشی گل و گیاه می‌توانید هرآنچه دراین باره به آن نیازدارید به دست آورید. با وجود این، در ادامه، کلیاتی را دراین باره با هم مرور می‌کنیم.
 
---ظرف را تمیز بشویید و یک لایه سه چهارسانتی متری سنگ ریزه داخل آن بریزید. می‌توانید از سنگ ریزه‌های رنگی هم استفاده کنید.
 
---روی سنگ ریزه‌ها را با لایه‌ای نازک از زغال فعال بپوشانید. زغال حکم فیلتر را برای آب و ناخالصی‌ها دارد و کمک می‌کند، اکوسیستم شما با کاهش باکتری‌ها و قارچ‌ها تمیز و سالم شود.
 
---روی زغال فعال را لایه‌ای یک سانتی از پیت ماس بریزید. پیت ماس خاکی سرشار از مواد مغذی است که به حفظ آب و ریزمغذی‌های مورد نیاز دیگر برای رشد گیاه کمک می‌کند.
 
---در آخرین مرحله از بسترسازی باغتان، شما به خاک گلدان نیاز دارید. باید لایه مناسبی از این خاک را درون ظرفتان بریزید، به اندازه‌ای که ریشه گیاه در آن قرار بگیرد و خوب رشد کند.
 
---حالا وقت آن است که گیاهان دلخواهتان را به این باغ شیشه‌ای منتقل کنید. گیاهان را از گلدان هایشان جدا کنید. خاک اضافی آن‌ها را بگیرید. در صورت داشتن ریشه‌های بلند، آن‌ها را کوتاه کنید. با یک قاشق حفره کوچکی ایجاد و ریشه گیاه را در آن فرو ببرید و با ریختن کمی خاک در اطراف گیاه، آن را محکم کنید.
 
---در ظرف را محکم ببندید و آن را در مکانی نزدیک به یک پنجره قرار دهید. نور نباید مستقیم باشد، چون سبب خشکی گیاه می‌شود.
 
نکته: در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در اکوسیستم تراریوم، مانند وجود تخم حشرات درخاک یا روی گیاه، یا ظهور جلبک و قارچ روی ظرف، آن را سریع برطرف کنید. هم چنین اگر گیاهانتان به هرس نیاز دارند، مانند اینکه بیش از اندازه بزرگ یا خشک شده اند، آن را انجام بدهید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->