قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

مدیریت شهری این دوره توانسته است به خوبی شهر مشهد را اداره کند

  • کد خبر: ۶۳۸۷۷
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
مدیریت شهری این دوره توانسته است به خوبی شهر مشهد را اداره کند
حمیدرضا موحدی زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت سیاست ما در شورای پنجم شهر مشهد اثبات خودمان بوده است، نه نفی دیگران.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه سیاست ما در شورای پنجم شهر مشهد اثبات خودمان بوده است، نه نفی دیگران، گفت: برخی جریان‌ها با سیاستی خاص، سعی می‌کنند بین شهردار و شورای شهر انفکاک ایجاد کنند. در حالی که شهردار محصول شورای شهر است و مسئولیت اقداماتی که در شهر انجام می‌شود نیز برعهده ماست.

حمیدرضا موحدی زاده که در یکصدو بیست وششمین جلسه علنی شورای شهر، اداره جلسه شورا را بر عهده داشت، اختلا‌ف‌نظر‌ها در شیوه اداره شهر را امری طبیعی دانست و افزود: عملکرد شهردار شهر را در مجموع پذیرفتنی می‌دانیم. ایشان باید کار خود را به پیش ببرد و ما به عنوان نمایندگان مردم انتقادات خود را داریم.
 
سؤال و تذکر نمایندگان شورا به اقدامات انجام شده در شهر را باید به حساب ویژگی مثبت اعضا و شورای شهر گذاشت. برخی از افراد نتیجه‌ای از این اختلاف افکنی‌ها نخواهند گرفت. وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در ماه‌های آینده اظهار کرد: در انتخابات پیش رو از حضور افرادی که دارای برنامه سازنده باشند، استقبال می‌کنیم. موحدی زاده ادامه داد: درباره عملکرد شورای پنجم، مخالف و موافق، اصول گرا و اصلاح طلب اعتراف می‌کنند که شهرداری و شورای پنجم توانسته به خوبی در اداره و عمران شهر وارد شود و در همین راستاست که گوشه و کنار شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه رقابت نامزد‌ها باید رقابتی سالم، برنامه‌محور و اخلاقی باشد، افزود: در شرایطی که موافق و مخالف، به عملکرد خوب شورای پنجم اعتراف می‌کنند و مدیریت شهری در این دوره توانسته است به خوبی شهر را اداره کند و در جهت عمران و توسعه شهر گام بردارد، برخی این عملکرد مثبت را نفی می‌کنند.


برچیده شدن از فضای تک ساحتی

نایب رئیس شورای پنجم با بیان اینکه در گفتمان‌های فرهنگی، به ویژه در دوران پیش از کرونا به خوبی عمل کردیم، افزود: فضای که قبل از شورای پنجم در تک ساحتی بود و فقط یک گفتمان در شهر مطرح می‌شد، اما اکنون فضا در جامعه بازتر شده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را به حالت قبل بازگرداند.
 
وی بیان کرد: سال گذشته همراهی‌های مناسبی برای مهار این ویروس انجام و بسیاری از دستورالعمل‌های اعلامی توسط مردم اجرایی شد؛ همچنین قطار شهری، اتوبوس رانی، پارک‌ها و بوستان‌های شهر، بازار‌ها و واحد‌های صنفی در مقطعی بسته شدند که شاهد نتیجه آن بودیم و تعداد مرگ و میر‌های کرونا به زیر ۴۰ نفر در کشور رسید، اما در روز‌های گذشته آمار جان باختگان کرونا به ۲۵۰ نفر در روز رسیده است و برخی کارشناسان نیز درباره رسیدن به آمار ۵۰۰ نفر در روز هشدار داده اند.

وی با بیان اینکه موضوع واکسیناسیون کرونا را نباید سیاسی کرد، افزود: در ابتدای همه گیری این ویروس جزو اولین‌ها بودیم که به موضوع مقابله با ویروس کرونا ورود پیدا و تجهیزات مختلف در اختیار کادر درمان قراردادیم، سیستم حمل ونقل عمومی را کنترل و از درآمد میلیاردی شهرداری چشم پوشی کردیم تا این ویروس از جامعه رخت برکند.
 
نایب رئیس شورای شهر با اشاره به ماه‌های آخر کار شورای پنجم اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا کارنامه خود و تجربه‌ای را که پیدا کردیم در اختیار آیند گان قرار دهیم. گروهی کارشناس در حال کار روی این موضوع هستند و به زودی این تجربیات را منتشر می‌کنیم. وی ادامه داد: معتقد نیستیم هرچه انجام شده، ایده آل بوده است، یا ما به ایده آل‌های خود دست پیدا کرده ایم، ولی با همه تنگنا‌هایی که دولت داشته و سایر مشکلات که فراتر از مدیریت شهری است، خوب عمل کردیم.
 
موحدی زاده همچنین با گرامیداشت ۲۵ فروردین به عنوان روز بزرگ داشت عطار نیشابوری و ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش گفت: یکی از رموز موفقیت ارتش این بوده که خود را از سیاست کنار کشیده است و فراتر از گروه‌ها و جناح‌های مختلف می‌ایستد. اگر نهادی در انتخاب رئیس جمهور، نماینده شورا و مجلس دخالت کند، فکر نمی‌کنم عاقبت خوبی در انتظار آن‌ها و ما باشد. در پایان این بخش از جلسه علنی به مناسبت روز دندان پزشکی از محمود رحیمی گل خندان و چندین دندان پزشک با سابقه شهر مشهد قدردانی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->