جدول جدید قطعی برق در مشهد (از ۵ الی ۱۱ تیر) فیاضی: مشهدچهره، مرجعی برای آشنایی با مشهد و مشهدی‌ها است رکن چهارم اداره کشور از منظر دیگر درباره احمد روح‌القدس و فعالیت‌های مطبوعاتی اش در دوران استبداد صغیر | شهید خراسانی، روزنامه‌نگار مبارز روزگار مشهد پس از به‌توپ‌بسته شدن مجلس شورای ملی توسعه مشهد در چشم‌انداز اعضای شورای شهر ششم تداوم حمایت های مالی کرونایی مدیریت شهری مشهد از اصناف واگن‌های خط «ال آرتی» قطار شهری مشهد، مهندسی معکوس و ملی می‌شود شهرداری مشهد، ساختمانی به دادگستری هبه نکرده است آزادی ۳۰۸ زندانی نیازمند خراسان رضوی معرفی ۱۲ خادم، مروج و محقق ملی و بین المللی فرهنگ رضوی آیت‌الله رئیسی: دولت در نظام اسلامی خدمتگزار مردم است نه منت گذار | واکسیناسیون عمومی کرونا اولین اقدام دولت جدید خواهد بود رئیسی، رئیس جمهور منتخب وارد مشهد شد مناسب‌سازی معابر و اماکن، زندگی ۴۰ درصد مردم مشهد را تغییر می‌دهد گذری بر تاریخ ساخت حرم مطهر رضوی و تأثیر آن بر شکل‌گیری شهر مشهد | ۱۲۰۰ سال شیدایی بازخوانی چگونگی راه‌اندازی مکان‌‎‌هایی در حرم که بیشترین خدمات را در وقت زیارت به زائران می‌دهد  تشرف ۱۰۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) به مشهد در دهه کرامت  پرچم سبز گنبد امام رضا (ع) تعویض شد خط انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی، از مشهد اجرا می شود مشهد پایتخت معنوی ایران
خبر فوری
خرداد ماه؛ آغاز آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی در مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اولین اتوبوس برقی که اکنون با مشارکت شهرداری مشهد و یک شرکت داخلی در حال ساخت است، خرداد به صورت آزمایشی در ناوگان اتوبوسرانی مشهد فعال خواهد شد، وی گفت: برنامه ریزی ما برای افق طرح، جابجایی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس‌های برقی در خط یک بی آر تی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید حسینقلی زاده مقدم در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که از سوی شهردار و شورای شهر مشهد برآن تاکید شده است استفاده از سیستم حمل ونقل پاک به ویژه اتوبوس برقی است، لذا با مصوبه شورای شهر طرح مطالعاتی برای برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی توسط یکی از شرکت‌های داخلی آغاز شد.

وی اضافه کرد: درکنار انجام این مطالعات، ساخت اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت مپنا نیز آغاز و اولین دستگاه اتوبوس برقی ساخت این شرکت خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول این اتوبوس برقی ۱۲ متر با بیشینه بار مجاز ۱۹۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود، اظهارکرد: این اتوبوس مجهز به ترمز بادی، در‌های بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه، دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه درب است.

حسینقلی زاده مقدم، تصریح کرد: اتوبوس درحال تولید با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یکبار شارژ در روز نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس برقی در حال ساخت دارای ترمز احیاگر انرژی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود خاطرنشان کرد: نمونه اولیه این اتوبوس دارای شارژر روی اتوبوس است و در هر جایی که برق باشد می‌تواند شارژ شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: برای استفاده از این اتوبوس نیاز به سیم کشی در طول مسیر نیست و اتوبوس با استفاده از توان باتری حرکت می‌کند.

حسینقلی زاده مقدم افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز شود که در افق طرح این خط ظرفیت جابجایی روزانه حدود یکصد هزار مسافر را خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل پایانه امام رضا (ع) ساخته شده و سایر تجهیزات نیز تا پایان سال جاری توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
پیشخوان شهرآرا
کیوسک
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}