کرونا در ۹۵ درصد کودکان خود به خود بهبود می‌یابد چرا عوارض بعد از تزریق واکسن کرونا متفاوت است؟ «نوروویروس» چیست؟ | علائم ابتلا به «ویروس استفراغ زمستانه» آخرین مهلت ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی آتش‌سوزی ۲۴ هکتار از باغ‌های شیروان را نابود کرد قیام ۳۰ تیر؛ سرکوب یک فریاد شرایط تبدیل سابقه بیمه سربازی به بیمه تامین اجتماعی رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران: شرم نمی‌کنند که اینطور راحت از سفره‌های ما بازنشستگان برداشت می‌کنند! آمار کرونا در ایران ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۰ | ۲۱۳ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته در کشور شرایط معافیت کفالت سربازی اعلام شد آخرین رنگ بندی شهر‌های کشور؛ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ + اسامی شهر‌های قرمز واژگونی اتوبوس در جاده هراز (امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰) + ویدئو زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشخص شد فروش بلیت هواپیما خارج از جدول نرخی آبان ماه ۹۹ غیرقانونی است واکسن نانویی ایران وارد کارآزمایی بالینی می‌شود قتل برادر ۴۰ ساله در یک درگیری خونین خانوادگی تردد بین‌شهری کنکوری‌های کارشناسی ارشد ممکن شد تولد بز هشت پا در هند + عکس ترافیک شدید خودروها در مسیر تهران به شمال در جاده هراز + فیلم
خبر فوری
کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کند؟
۵ خوراکی که می‌توانند به رشد کودک شما کمک کنند، را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شهرآرانیوز - بسیاری از والدین آرزو دارند بچه‌های خود  را با رنگ و روی سالم، بدن قوی و قدی بلند ببینند. تغذیه سالم و ورزش دو ستون سلامت کودک هستند. گاهی اوقات به دلیل کمبود دانش، والدین نمی‌دانند کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کنند.

تخم مرغ

پروتئین عنصر سازنده رشد جسمی کودک است و تخم مرغ‌ها پر از پروتئین هستند. می‌توانید گاهی به جای  شیر و غلات یا مربا و نان در صبحانه، یک املت دلچسب برای کودک خود تهیه کنید و با یک تکه نان سبوس‌دار  و یک لیوان شیر، یک دوز سالم پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و کلسیم به او بدهید. کودک شما نیز برای مدت بیشتری سیر خواهد ماند.

ماست

ماست یا کشک را باید به عنوان بخشی از ناهار کودک خود قرار دهید. ماست، روده کودک شما را سالم نگه می‌دارد و از اینجاست که سلامت کامل شروع می‌شود. ماست غنی از ویتامین D و کلسیم است و بنابراین برای استحکام استخوان‌ها و داشتن قد بلند ضروری است.

شیر

شیر یک قسمت اساسی از رژیم غذایی کودک شماست. اطمینان حاصل کنید که روزانه حداقل دو لیوان شیر دریافت می‌کنید تا میزان کلسیم مورد نیاز، ویتامین D و پروتئین مورد نیازتان را تأمین کند. برای تغذیه بهتر و آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، لیوان شیر را با بادام و زعفران غنی کنید یا به جای دریافت هر نوع پودر شکلات، به دنبال پودرهای پروتئینی مانند پروتئینکس و ... باشید.

سویا

سویا سرشار از پروتئین گیاهی است و به رشد عضلات در بچه‌ها کمک می‌کند. اگر کودک شما لاکتوز تحمل نمی‌کند و قادر به هضم شیر لبنیات نیست، پس شیر سویا را برای جبران ویتامین D، کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی خود انتخاب کنید.

میوه‌ها

میوه‌های تازه و فصلی مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سنتز پروتئین در بدن هستند. هر روز حداقل ۲-۳ میوه به کودک خود بدهید. به این ترتیب وی به طبیعی‌ترین روش یک منبع بی دردسر از مولتی‌ویتامین‌ها به دست می‌آورد، سیر می‌ماند و از غذاهای فرآوری‌شده که رشد او را مختل می‌کنند اجتناب می‌کند.

منبع: انتخاب


برچسب ها: قد کودکان رشد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}