انهدام باند انحرافی عرفان حلقه در یزد آموزش ترم آینده دانشگاه‌ها ‏قطعا حضوری است هشدار | این پیام حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی؛ حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان چرایی بازگشت به اعتیاد آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان اصلاح و ابلاغ شد (۲۰ مردادماه ۱۴۰۱) تصادف عمدی قاچاقچیان، مامور انتظامی را به شهادت رساند + جزئیات آخرین خبر‌ها از افزایش حقوق بازنشستگان| احکام جدید در شهریورماه صادر می‌شود (۱۹ مردادماه ۱۴۰۱) جاری شدن سیل در برخی مناطق فیروزکوه + فیلم تسهیلات ویژه وزارت علوم برای رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری ۱۴۰۱ کاپوتاژ اتوبوس‌ها در اربعین ۱۴۰۱ لغو شد مدیرکل بهزیستی در بازدید از شهرآرا: بهزیستی را با کارهای انجام‌شده‌اش معرفی کنید آمار کرونا در ایران ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ | ۹۰ فوتی کرونا در شبانه‌روز گذشته جزئیات پرداخت کارانه پرستاران و تمدید قرارداد با نیروهای طرحی پرستار
خبر فوری
کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کند؟
۵ خوراکی که می‌توانند به رشد کودک شما کمک کنند، را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شهرآرانیوز - بسیاری از والدین آرزو دارند بچه‌های خود  را با رنگ و روی سالم، بدن قوی و قدی بلند ببینند. تغذیه سالم و ورزش دو ستون سلامت کودک هستند. گاهی اوقات به دلیل کمبود دانش، والدین نمی‌دانند کدام خوراکی‌ها به افزایش قد کودکان کمک می‌کنند.

تخم مرغ

پروتئین عنصر سازنده رشد جسمی کودک است و تخم مرغ‌ها پر از پروتئین هستند. می‌توانید گاهی به جای  شیر و غلات یا مربا و نان در صبحانه، یک املت دلچسب برای کودک خود تهیه کنید و با یک تکه نان سبوس‌دار  و یک لیوان شیر، یک دوز سالم پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و کلسیم به او بدهید. کودک شما نیز برای مدت بیشتری سیر خواهد ماند.

ماست

ماست یا کشک را باید به عنوان بخشی از ناهار کودک خود قرار دهید. ماست، روده کودک شما را سالم نگه می‌دارد و از اینجاست که سلامت کامل شروع می‌شود. ماست غنی از ویتامین D و کلسیم است و بنابراین برای استحکام استخوان‌ها و داشتن قد بلند ضروری است.

شیر

شیر یک قسمت اساسی از رژیم غذایی کودک شماست. اطمینان حاصل کنید که روزانه حداقل دو لیوان شیر دریافت می‌کنید تا میزان کلسیم مورد نیاز، ویتامین D و پروتئین مورد نیازتان را تأمین کند. برای تغذیه بهتر و آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، لیوان شیر را با بادام و زعفران غنی کنید یا به جای دریافت هر نوع پودر شکلات، به دنبال پودرهای پروتئینی مانند پروتئینکس و ... باشید.

سویا

سویا سرشار از پروتئین گیاهی است و به رشد عضلات در بچه‌ها کمک می‌کند. اگر کودک شما لاکتوز تحمل نمی‌کند و قادر به هضم شیر لبنیات نیست، پس شیر سویا را برای جبران ویتامین D، کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی خود انتخاب کنید.

میوه‌ها

میوه‌های تازه و فصلی مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سنتز پروتئین در بدن هستند. هر روز حداقل ۲-۳ میوه به کودک خود بدهید. به این ترتیب وی به طبیعی‌ترین روش یک منبع بی دردسر از مولتی‌ویتامین‌ها به دست می‌آورد، سیر می‌ماند و از غذاهای فرآوری‌شده که رشد او را مختل می‌کنند اجتناب می‌کند.

منبع: انتخاب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}