جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

اسوه شجاعت دیانت و انسانیت

  • کد خبر: ۷۸۱۲۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
اسوه شجاعت دیانت و انسانیت
امیر سرتیپ، ناصر آراسته - رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

خوشا به حال شهدا که وعده خویش با خدا وفا کردند و سرای فانی دنیا را به سوی اعلی علیین و جوار قرب حق ترک کردند و با تقدیم جان، به بارگاه قدس ربوبی بار یافتند و از خاک به افلاک پر کشیدند و در مسیر انسان‌های به سوی کمال، شاهد و حجت الهی شدند و مشعل‌های فروزان و روشنی‌بخش راه و علامت‌های هدایت شدند تا کشتی‌نشینان دریای خروشان این‌جهانی را در شب‌های ظلمانی، همچون فانوس دریایی، به ساحل نجات رهنمون شوند. آنان به برکت ایمان، اخلاص، تشرع، عمل صالح، پیروی از ائمه اطهار (ع) و اطاعت از ولایت به این شایستگی که مراد، راهنما و اسوه همه زمان‌ها باشند رسیدند.


یکی از این خیل راه یافتگان به رضوان الهی، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بود که زندگی کوتاه او سراسر مشحون فضایل انسانی است.

این شهید بزرگوار چه پیش از انقلاب که در کسب علم و آگاهی عمومی و دینی و فراگیری هنر و فن نظامیگری می‌کوشید و چه پس از انقلاب که یافته‌ها و آموخته‌های خود را در بوته عمل به ظهور رسانید، لحظه‌ای از خودسازی و پرورش بعد معنوی وجود خویش غافل نبود و هر روزش در سیر کمال به از دیروزش بود و هم‌زمان به آمادگی جسمانی و ورزیدگی بدنی خود نیز همت داشت تا با جسم و روح قوی، توان مبارزه با طاغوت و دشمنان اسلام و انقلاب را به بهترین وجه داشته باشد.

 

هرکس که او را می‌شناخت گواه است که در زمان دانشجویی در دانشکده افسری، آموزش در دوره‌های چتر‌بازی، رنجر، زبان، مقدماتی و عالی و چه در زمان استادی در دروس نقشه‌برداری، نقشه‌خوانی، ورزش و زبان و چه در زمان فرماندهی در آتشبار، در منطقه عملیاتی غرب تا فرماندهی نیروی زمینی ارتش، همواره در نظم و ترتیب، انضباط ظاهری و معنوی، داشتن برنامه دقیق، توکل، صبر، تشرع، اخلاص و تلاش شبانه‌روزی سرآمد دیگران بود. او کمترین ساعات را به خواب و استراحت اختصاص می‌داد و بیشترین و بهترین زمان‌ها را به عبادت و کار و خدمت به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی می‌پرداخت. همیشه برای آینده چه دنیوی و چه اخروی طرح و برنامه داشت و بر آن اساس تدبیر می‌کرد و با صبر و استقامت و توکل و امید، رفتار می‌کرد.

 

کردار این شهید عزیز صدق گفتارش را تأیید می‌کرد و ارزیابی عملش تجلی عینی از عمل به آیات کریمه قرآن و احادیث شریف معصومین (ع) را تداعی می‌کرد. از این رو، امیر سرافراز ارتش اسلام همچون دیگر رزمندگان سپاه دلاور و بسیج مخلص و سربازان ارتش حزب‌ا... مصداق این فرموده رهبر عظیم‌الشأن انقلاب بود: «بسیاری از مسئولین ارتش انسان‌هایی نورانی و متدین و مجسمه‌های اخلاق، معنویت و دیانت‌اند.» شایسته است این شهید عزیز به عنوان الگو و اسوه از یک عبد صالح خدا، یک سرباز مخلص اسلام و یک فرمانده شجاع، مبتکر و متوکل به خداوند به جامعه آینده و نسل جوان معرفی شود.

 

با عنایت به اینکه گفته‌ها و نوشته‌های ایشان از پشتوانه صداقت در اعمال و رفتار برخوردار است، یعنی آنچه را که گفته عمل کرده است، بنابراین گفته‌ها و نوشته‌های ایشان راهنمای دوستداران سیر و سلوک کمال است.


*برگرفته از کتاب «یادداشت‌های ویژه شهید صیاد شیرازی»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->