تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

بهترین فاصله تلفن همراه از ما در هنگام خواب

  • کد خبر: ۸۳۶۸۲
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
بهترین فاصله تلفن همراه از ما در هنگام خواب
اگر در میان انسان‌ها پدر و مادر ما را وابسته خود کرده‌اند، در میان وسایل الکترونیکی هم گوشی‌های هوشمند ما را همواره به خود نیازمند کرده‌اند، تا جایی که شب‌ها هم کنار ما به خواب‌ می‌روند. اما خوابیدن با گوشی چه عوارضی دارد؟!

به گزارش شهرآرانیوز، همان‌طور که مطلع هستید، تلفن همراه در زندگی روزمره کاربران به یک جز جداناپذیر تبدیل شده و تقریبا به‌صورت ۲۴ ساعته همراه انسان‌ها است. از همین‌رو اندیشه‌های مختلفی در زمینه تاثیرات منفی تلفن همراه بر زندگی و سلامت انسان‌ها تاکنون به‌گوش رسیده است.

عده‌ای می‌گویند استفاده بیش از حد از تلفن همراه قبل از خواب باعث بروز بیماری می‌شود، تعداد دیگری بر این عقیده هستند که در هنگام خواب باید گوشی موبایل را خاموش کرد تا مشکلات سلامتی برای‌تان پیش‌نیاید. از طرفی هم عده‌ای می‌گویند که استفاده از تلفن همراه هیچ مشکلی در سلامت انسان ایجاد نخواهد کرد. اما واقعیت این موضوع چیست؟  

آنتون یاستربوف، مدیر آزمایشگاه زیست محیطی فضای زندگی، می‌گوید: بسیاری تلفن‌های خود را در شب رها نمی‌کنند و آن‌ها را نزدیک بالش خود قرار می‌دهند؛ اما امسئله این است که چه موقع این وضعیت سلامتی را تهدید می‌کند؟

به گفته آنتون یاستربوف، هنگام ظهور تلفن‌های همراه، برخی از پزشکان نگرانی خود را در مورد اشعه‌های ساطع شده از آن‌ها ابراز کردند، زیرا ممکن است باعث سرطان شوند. اما بعد‌ها این ترس‌ها تایید نشد. دستگاه‌های مدرن نباید چنین ترس‌هایی را ایجاد کنند. زیرا تحت آزمایشات زیادی قرار می‌گیرد که تأیید می‌کند برای سلامتی انسان خطرناک نیستند. با این حال، تأثیر تلفن‌های هوشمند بر اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن به اندازه کافی مطالعه نشده است.

او می‌گوید: به عنوان یک قاعده کلی شما نباید نزدیک تلفن بخوابید و آن را زیر بالش یا روی تخت قرار ندهید. ترجیحاً آن را نزدیک سر قرار ندهید و فاصله بین آن‌ها نباید کمتر از یک متر یا حداقل نیم متر باشد.

این مدیر آزمایشگاهی تأکید می‌کند: این فاصله باید در مناطق روستایی بیشتر باشد، زیرا انتشار تابش هنگام دور شدن از ایستگاه پایه افزایش می‌یابد.

آنتون ادامه می‌دهد: هنگامی که ایستگاه پایه بسیار دور است، به عنوان مثال در روستاها، تلفن انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا بتواند با ایستگاه تماس بگیرد، که باعث افزایش تابش می‌شود؛ بنابراین، هنگام خواب باید دور از بدن قرار گیرد.

او می‌افزاید: افرادی که از دستگاه‌های ضربان ساز استفاده می‌کنند باید تلفن همراه را از خود دور نگهدارند تا باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی نشوند.

این متخصص به همه افرادی که زیاد از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند توصیه می‌کند از هدفون‌های بی سیم برای کاهش تابش اشعه استفاده کنند.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->