قتل عام هولناک خانواده یزدی | پای بازی نهنگ آبی در میان است؟ این میوه نقش آسپرین را ایفا می کند فواید خاص آلو خشک برای کاهش وزن هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت درباره «اُمیکرون» با این روش ها به جنگ کلسترول و سکته قلبی بروید نتایج تحقیقات جدید درباره دوز یادآور کرونا منتشر شد فروش کارت واکسن کرونا زیر ذره‌بین وزارت بهداشت آغاز پویش دانشجویی اهدای خون از فردا در خراسان آخرین آمار کرونا در ایران ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۷۸ فوتی و ۳۶۰۳ بیماری جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام آخرین مهلت اعتبار وکالت‌نامه‌های منقضی شده برای نقل و انتقال خودرو ثبت‌نام در آزمون دکتری ۱۴۰۱ دیگر تمدید نخواهد شد روند بستری کرونا در تمام استان‌ها نزولی است + جدول (۱۲ آذرماه ۱۴۰۰) هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌های قوه قضائیه ویدئو | جزئیات دستگیری کلاهبردار ۱۲هزار میلیارد تومانی آخرین آمار کرونا تا ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | فوت ۷۶ بیمار کرونایی جدید، ۱۰ استان کشور بدون مرگ و میر کرونایی اقدام به خودکشی یک متهم در حضور قاضی دادگاه در کرمان
خبر فوری

چطور و چه زمانی ویتامین D بخوریم؟

  • کد خبر: ۸۴۵۹۰
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
چطور و چه زمانی ویتامین D بخوریم؟
یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: مصرف بی‌رویه این ویتامین می‌تواند با ایجاد مشکل در آنزیم‌های کبد باعث نارسایی کبدی در افراد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا احدی در مورد بهترین زمان برای مصرف ویتامین دی گفت: ویتامین دی جزو طبقه‌بندی گروه ویتامین‌های محلول در چربی است که بهترین زمان مصرف این ویتامین‌ها با غذا یا بعد از غذا است. در واقع باید با معده پر مصرف شود تا جذب بهتری داشته باشد.

وی افزود: ویتامین دی توسط نور آفتاب زیر پوست ما ساخته می‌شود و پیش‌ساز‌هایی دارد که در قسمت‌هایی از بدن تبدیل می‌شوند و اگر به اندازه کافی در معرض نور آفتاب قرار بگیریم بدن به طور طبیعی به اندازه کافی ویتامین دی را می‌سازد.

وی گفت: از آنجایی که اغلب ما از نور خورشید به اندازه کافی بهره نمی‌بریم و یا مواد غذایی شامل ویتامین دی مانند ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی و لبنیات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنیم معمولا دچار فقر ویتامین دی هستیم.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه، میزان ویتامین دی در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است و کودکان تا دو سال حتما باید تحت مکمل یاری ویتامین آ و دی باشند.

احدی افزود: سطح ویتامین دی در بزرگسالان نیز باید به صورت دوره‌ای بررسی شود. در واقع ویتامین دی علاوه بر ویتامین بودن، یک هورمون است و نقش بسیار موثری در بسیاری از سیستم‌های حیاتی و حتی تنظیم ژنوم و تقسیمات سلولی ما دارد و کمبود آن می‌تواند باعث ایجاد جهش‌های ژنتیکی شود و خطرات بسیاری را برای تمام بدن و سلامت استخوان‌ها به دنبال داشته باشد.

وی در مورد میزان مصرف ویتامین دی گفت: حتما باید آزمایش خون انجام شود تا میزان کمبود ویتامین دی در افراد مشخص شود. زیرا مصرف بی‌رویه این ویتامین می‌تواند با ایجاد مشکل در آنزیم‌های کبد باعث نارسایی کبدی در افراد شود.

احدی افزود: بر اساس یافته‌ها عدد نرمال ویتامین دی در بدن افراد، بالای عدد ۳۰ است و زیر ۳۰ کمبود ویتامین محسوب می‌شود. رقم بین ۱۰ تا ۲۰ کمبود زیاد و زیر ۱۰ فقر ویتامین دی محسوب می‌شود.

وی دوز توصیه‌شده برای فرد عادی را ماهیانه یک عدد ویتامین دی ۵۰ هزار عنوان کرد و گفت: مصرف بیشتر باید با تشخیص پزشک در صورت مشخص شدن کمبود ویتامین دی توسط آزمایش خون باشد.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}