هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) کاهش نسبی آلودگی هوای مشهد از فردا (سه‌شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۴) | گروه‌های حساس بااحتیاط نفس بکشند سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: هیچ مصوبه‌ای درباره ازدواج موقت اتباع خارجی با زنان ایرانی برای اخذ تابعیت وجود ندارد یعقوبی: شهرداری در مدیریت بحران‌ها همواره پیشگام بوده است ۷ پروژه بزرگ ترافیکی مشهد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود سلیمی: دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه «مشهدِ دوستدار سالمند» در حال تدوین است «آیین‌نامه جامع بازآفرینی شهری» برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت آزمایشی در مشهد اجرا می‌شود مقابله با آلودگی هوای مشهد، نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی منسجم افزایش فرونشست در مشهد با برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها | شیب تند فرونشست در بافت مرکزی شهر چشم انداز نوین برای ورزش وجوانان خراسان رضوی نقش شورای اسلامی شهر مشهد در توسعه فضا‌های ورزشی رئیس‌جمهور، فردا (۲۸ مهر ۱۴۰۴) به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود همه چیز درباره جشنواره عطر و طعم پاییزی ۱۴۰۴ در مشهد + زمان و محل برگزاری دستور دادستان مشهد برای شناسایی عوامل هنجارشکنی فرهنگی در سطح شهر آلودگی، همچنان همراه پاییز مشهد | هوای شهر برای کودکان و سالمندان خطرناک است (یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۴) انتخاب شهرداری مشهدمقدس به‌عنوان دستگاه منتخب حوزه «توسعه خدمات شهری و خدمت‌رسانی برتر» مصوبات صدوشصت‌وسومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس + فیلم برگزاری سومین جشنواره «عطر و طعم پاییز» در مشهد از اول آبان‌ماه ۱۴۰۴ کریمدادی: باوجود خشکسالی، وضعیت فضای سبز شهری مشهد در شرایط خوبی حفظ شد
سرخط خبرها

خدمت رسانی حداکثری

  • کد خبر: ۸۴۸۶۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
خدمت رسانی حداکثری
مهدی یاراحمدی خراسانی

در بند ششم چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، «خدمت رسانی حداکثری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای انجام وظیفه به جای اکتفا به ظرفیت‌های داخلی» بیان شده است.

وقتی می‌گوییم مدیریت کلان شهر، یعنی رویارویی با پهنه گسترده جغرافیایی با جمعیت میلیونی و عرصه وسیعی از فرایندها، خدمات و فعالیت‌های متنوع، متکثر و پیچیده که قرار است ضمن حفظ هویت بومی و دستاورد‌های معنوی، ارزشی، ملی، فرهنگی و اجتماعی زمینه رفاه، آسایش و پیشرفت جامعه شهرنشین را فراهم کند.

باتوجه به وظایف گسترده مدیریت شهری و امکانات و منابع محدود در اختیار شهرداری ها، مسلما دست یافتن به سطح ایدئالی از عملکرد برای ارائه باکیفیت‌ترین خدمات شهری چالشی جدی است.

اما بدون شک این توجیه نمی‌تواند مورد پسند مدیریت تحولگرای شهری برای ایفای نقش در راستای رسالتش باشد. ازاین رو، ضروری است باتوجه به محدودیت امکانات در اختیار به جای اکتفا به ظرفیت‌های داخلی موجود، به خدمت رسانی حداکثری با استفاده از همه ظرفیت‌های شهری توجه شود.

ما تا تحقق مدیریت واحد شهری فاصله بسیاری داریم، ولی قطعا اگر روحیه همکاری و اصل هماهنگی بین نهاد‌ها مورد توجه مدیران و دست اندرکاران امور قرار گیرد و همه امکانات دولتی، عمومی و حتی بخش خصوصی و مردم در راستای توسعه شهر بسیج و یکپارچه شوند، می‌توان به ارتقای کیفی و کمی خدمات بسیار امیدوار بود.

به هرحال با عنایت به اینکه بخشی از مدیریت شهری در قالب «قانون گذاری و سیاست گذاری»، «کنترل و نظارت» به وسیله منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر و بخش دیگر آن از سوی مدیران شهرداری،  که به نسبت سایر سازمان‌های محلی امکانات بیشتر و سطح گسترده تری از اختیارات را دارند، اداره می‌شود.

این نهاد بزرگ می‌تواند پیونددهنده اراده، اندیشه و توان همه نهاد‌های مسئول و صاحب صلاحیت برای هم افزایی و توسعه شهر شود. علاوه بر این کمک گرفتن از بخش خصوصی و جلب مشارکت و سرمایه گذاری آن‌ها با هدف تولید ارزش‌های معنوی و اقتصادی یکی دیگر از جدی‌ترین اقداماتی است که می‌توان دراین زمینه به آن توجه کرد.

در اداره امور شهر، امروزه مشارکت یکی از مفاهیم عمده و اصلی توسعه پایدار به شمار می‌رود، پس ضروری است برای تحول بنیادین شهری و حرکت در مسیر «نگاه تمدن ساز و جهان شهری»، فرهنگ کوشش همگانی نهادینه شود و مفهوم شهروند فعال در عمل به ظهور برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->