فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

مزاج شناسی؛ با این تست از نوع مزاج خود آگاه شوید

  • کد خبر: ۹۰۸۳۲
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مزاج شناسی؛ با این تست از نوع مزاج خود آگاه شوید
برای پی بردن به مزاج خود، در پاسخ به سؤالات گزینه‌ای را انتخاب کنید که ویژگی‌ها و شخصیت واقعی شما را توصیف کند و نه ویژگی‌هایی که می‌خواهید داشته باشید و یا دیگران از شما توقع دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، مزاج شناسی علمی بسیار وسیع است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها و تشخیص آن‌ها در طب سنتی اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابر این بهتر است هر فرد مزاج خود را بشناسد چرا که مزاج تمامی جنبه‌های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد. اگر تا کنون به نوع مزاج خودتان پی نبرده اید بهتر است تست مزاج شناسی را انجام دهید تا بدانید مزاج شما از کدام نوع است.

بهترین تست مزاج شناسی

تست‌های مزاج شناسی زیادی در دنیا وجود دارد که تست زیر یکی از بهترین تست‌های مزاج شناسی است و شما می‌توانید با پاسخ به سوالات این تست و خواندن پاسخ آن‌ها مزاج خود را بشناسید. این آزمون به شما کمک می‌کند به شناخت دقیق طبعتان برسید و بدانید چرا برخی از مواقع که با خوردن غذا‌ها جوش می‌زنیم و یا چرا وقتی کفش می‌پوشیم، پاهایمان در آن راحتند یا ناراحتند.

همه افراد مانند رنگ پوستشان با یک مزاج اصلی متولد می‌شوند و در طول سال‌های زندگیشان اصل طبعشان تغییر نمی‌کند، شاید با تغییرآب و هوا و اقلیم، عادت‌های غذایی، حالت‌های روحی روانی و عوامل بیماری زا این طبع کمی عوض شود، ولی اصل مزاجشان باقی می‌ماند؛ بنابراین فرد باید مزاج اصلی خودش را بشناسد تا بتواند بیمار‌های خویش را تشخیص دهد و درمان کند.

۱- رنگ پوستتان چه رنگیست؟

الف: سیاه با گرایش به کبودی

ب: سفید مایل به آبی

ج: سفید متمایل به سبز

د: رنگ سفید که با فشار انگشت رنگ سرخ آن کم رنگ می‌شود.

پاسخ: اگر رنگ پوستتان سیاه با گرایش به کبودی است و پاسخ تان «الف» می‌باشد، طبع شما سرد و خشک و اگر پوستتان سفید مایل به آبی است شما دارای مزاج سرد و‌تر هستید و اگر پاسخ شما گزینه «ج» است و رنگ پوست شما سفید مایل به سبز است، مزاج تان مخلوط و اگر دارای پوست سفید که با فشار انگشت رنگ سرخ آن کم رنگ می‌شود، هستید مزاجتان گرم و‌تر است.

۲. شکل مفاصلتان چگونه است؟

الف: مفاصلتان برجسته است و نمایان می‌باشد.

ب: مفاصلتان برجستگی ندارد و صاف است.

پاسخ: مزاج تان گرم و خشک است اگر مفاصل نمایان و برجسته دارید و مزاج تان سرد و‌تر است اگر پاسختان گزینه ب است.

۳. آیا رگ‌های دست و بدنتان دیده می‌شود؟

الف: بله

ب: خیر

پاسخ: اگر جواب شما بلی است، مزاج تان گرم و خشک و اگر پاسختان خیر است، مزاج تان سرد و ترمی باشد.

۴. کف دست تان شبیه کدام اشکال هندسی است؟

الف: مربع

ب: مستطیل و کشیده با انگشتان بلند و دراز

ج: مستطیلی شکل عمود بر انگشتان دست

پاسخ: مزاج تان معتدل است و بین گرم و سرد قرار دارد اگر کف دستتان مربع شکل باشد. اگرجوابتان گزینه «ب» است طبع شما گرم و خشک و مزاج تان سرد و خشک است اگر جوابتان گزینه ج است.

۵. اگر کفش شما طبی نباشد و معمولی باشد؛ وضعیت پایتان در کفش چگونه است؟

الف: پایتان را می‌زند.

ب: راحت است.

پاسخ: اگر کفشتان پایتان را می‌زند، پای پهنی دارید و دارای مزاج گرم و خشک هستید و اگر کفش پایتان را اذیت نمی‌کند، پای تان باریک و استخوانی است و مزاج تان سرد و خشک است.

۶. با انگشت وسط و شستتان یک حلقه دور مچتان ایجاد نمایید، وضعیت قرار گرفتن انگشتتان کدام حالت زیر است؟

الف: انگشتانتان به هم می‌رسد و روی هم قرار می‌گیرد.

ب: انگشتانتان به هم می‌رسند و کنار هم قرار می‌گیرند.

ج: انگشتانتان به یکدیگر نمی‌رسد.

پاسخ: اگر وضعیت انگشتان شما در حالت الف باشد شما دارای مزاج سرد و خشک هستید و استخوان بندی ریزی دارید.

اگر انگشتانتان مماس یکدیگر است طبع شما معتدل است و اسخوان بندیتان معمولی است و اگر گزینه ج پاسخ شماست مزاج شما گرم و‌تر است و استخوان بندیتان درشت است.

۷. بدنتان را بلرزانید چه حالتی به شما دست می‌دهد؟

الف:بدنتان می‌لرزد لایه‌های چربی آن زیاد است.

ب:بدن لرزش ندارد و شل نیست و عضلاتتان بیشتر است.

پاسخ: اگر بدنتان لرزان است و گزینه الف پاسختان است، مزاج شما گرم و‌تر بوده و اگر بدنتان لرزشی ندارد، شما دارای مزاج گرم و خشک هستید.

۸. مو‌های بدن و سرتان چگونه است؟

الف: پرپشت، کلفت و تیره و صاف

ب: پرپشت، کلفت و تیره و مجعد

ج: پرپشت، کلفت، اما لخت و روشن

د: کم پشت، نرم و نازک و شکننده و چرب

پاسخ: اگر مو‌های شما پرپشت، کلفت و تیره و صاف است و پاسخ شما گزینه «الف» است، طبع شما گرم و خشک است.

اگرمو‌های پرپشت، کلفت و تیره و مجعد دارید شما دارای مزاج گرم و‌تر هستید. اگرپاسختان گزینه «ج» است، مزاج تان گرم وتر است وا گر مو‌های کم پشت، نرم و نازک و شکننده و چرب دارید مزاج تان سرد و‌تر است. هرچه مو قوی باشد، مزاج گرم‌تر و هرچه مو نازک‌تر باشد مزاج سردتر است.

۹. هر حرفی را می‌زنید یا از گفتن بسیاری از حرف‌ها شرم می‌کنید؟

الف: هر حرفی را می‌زنم.

ب: از گفتن بسیاری از حرف‌ها شرم می‌کنم.

پاسخ: اگر اهل خجالت کشیدن نیستید مزاج تان گرم و خشک است و اگر هر حرفی را به زبان می‌آورید، مزاج تان سرد و‌تر است. البته شرایط رشد و تربیت نیز تاثیر گذار است.

۱۰. هر روز عصبانی هستید یا خیر؟

الف:بله

ب:خیر

پاسخ: گزینه «الف» نشانه گرم و خشک مزاج و گزینه «ب» نشانه سرد و‌تر مزاج است.

۱۱. عصبانیت شما طولانی است یا زودگذر؟

الف:عصبانیتم طولانی است.

ب:فروکش کرده و پشیمان می‌شوم.

پاسخ: مزاج شما گرم و خشک است اگر عصبانیتتان طولانی مدت است و اگر پاسختان گزینه «ب» است شما دارای طبع گرم و‌تر هستید.

۱۲. گرمی مانند شیرینی را ترجیح می‌دهید یا خورن سردی مثل خیار؟

الف: به خوردن گرمی‌ها مثل شیرینی

ب: به خوردن سردی‌ها مثل خیار

پاسخ: اگر انتخاب تان گزینه «الف» است، مزاج تان سرد و‌تر و اگر دوست دارید سردی مانند خیار بخورید، مزاج تان گرم و خشک است.

۱۳. اشتهای‌تان چگونه است؟

الف:زیاد

ب:کم

ج:معمولی

پاسخ: اگر اشتهایتان زیاد است، مزاج تان سرد و تر، اگر اشتهایتان کم است، مزاج تان گرم و خشک و اگر گزینه «ج» را انتخاب کرده اید، مزاج تان معتدل است؛ یعنی بین مزاج گرم و‌تر است.

۱۴. در صحبت کردن معمولا آغازگر و تاثیرگذارید و یا آرام و تاثیر پذیر؟

الف:تاثیرگذار

ب:تاثیرپذیر

پاسخ:مزاجتان گرم و خشک است اگر الف گزینه انتخابی شماست و اگر پاسختان «ب» است، دارای مزاج گرم و ترهستید.

۱۵. اطرافیانتان شما را کم حرف می‌دانند یا پرحرف یا گزیده گو؟

الف: پرحرف

ب: کم حرف

ج: گزیده گو

پاسخ: مزاج شما گرم و خشک است، اگر پاسخ «الف» است. مزاج تان سرد و‌تر است اگر کم حرفید و اگر گزیده گویید و گزینه ج را انتخاب کرده اید، مزاج شما گرم و‌تر است.

۱۶. روی حرفتان می‌ایستید حتی اگر نادرست باشد یا اینکه در صورت اشتباه بودن آن را عوض می‌کنید و یا دائم حرفتان را عوض می‌کنید؟

الف: می‌ایستم حتی اگر نادرست باشد.

ب: می‌ایستم، اما اگر اشتباه باشد، از حرفم بر می‌گردم.

ج: دائما تغییر رای می‌دهم.

پاسخ: طبع شما گرم و خشک است اگر روی صحبتتان می‌ایستید حتی اگر نادرست باشد. اگر پاسخ تان گزینه «ب» است یعنی مزاج شما گرم و‌تر است و مزاج تان سرد و‌تر است اگر دائما تغییر موضع می‌دهید.

شما می‌توانید مزاجتان را با حل این تست بشناسید و بهترین انتخاب‌ها را در راستای سلامتی داشته باشید.

در تست مزاج شناسی چطور نتیجه بگیریم؟

اگر در جواب بسیاری از سوال‌ها پاسخ شما یک مزاج در آمده مثلا پاسخ ۱۰ سوال شما مرتبط به مزاج گرم باشد، مزاج شما گرم است.

سرد و خشک

این افراد کارهایشان را خوب انجام نمی‌دهند و فعال نیستند و انرژیشان پایین است. پوستشان تیره و کم خونی دارند و مستعد ابتلا به افسردگی و وسواس هستند و استخوانی و لاغر اندامند.

سرد و‌تر

این افراد دارای اشتهای خوب و اخلاق خوب هستند و اضافه وزن دارندو چربی بدن آن‌ها زیاد است. انرژی انجام کاری ندارند. رطوبت بدنشان زیاد است و با وجودی که زیاد غذا نمی‌خورند، چاق می‌شوند. سوخت و ساز بدنشان پایین است.

گرم و خشک

این افراد طعم دهانشان ابتدای صبح تلخ است و افرادی علاقمند به مدیریتند و زود عصبانی می‌شوند، اما عصبانیتشان دوام ندارد و گرمایی هستند و فعالیت بدنی زیاد دارند و باید از خوردنی‌های سرد استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

گرم و‌ تر

این افراد خوش اخلاقند و فشار خونشان بالاست و اشتهای خوب دارند و زیاد می‌خوابند. کارهایشان را در صورت یادآوری مکرر به خوبی انجام می‌دهند و درگیری فکری زیاد دارند و جوش‌های پوستی زیادی می‌زنند پس باید مواظب خوراک شان باشند.

منبع:  بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->