آخرین آمار کرونا تا ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۷۶۹۱ ابتلا و ۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور مجازات سنگین برای سارق گردنبند علی دایی حداقل حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده مشخص شد + جزئیات (۴ بهمن ۱۴۰۰) درخواست از قالیباف برای رفع تبعیض از لایحه دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد (۴ بهمن ۱۴۰۰) زمان ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد برقراری بیمه‌ رایگان برای مناطق محروم حاشیه شهرها + جزئیات کرونای «اُمیکرون» در کشور غالب شد آخرین آمار کرونا در جهان تا امروز ۴ بهمن ۱۴۰۰ رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان (۴ بهمن ۱۴۰۰) آتش سوزی یک مسافرخانه در خیابان شوش تهران + فیلم و جزئیات مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست | بازنشستگان از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیند درمان 5 دقیقه ای معده درد در خانه غذاهایی که خواب شما را آشفته می کنند تهدید جدی برای بقای جنگل حرا | آلودگی نفتی جنوب چقدر جدی است؟ افزایش ۳۳ درصدی بارش‌های ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته
خبر فوری

با فواید ویتامین‌های گروه B آشنا شوید

  • کد خبر: ۹۱۱۰۴
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
با فواید ویتامین‌های گروه B آشنا شوید
ویتامین‌های گروه B گروهی متشکل از هشت ماده مغذی هستند که هر کدام نقش منحصر به فردی در حفظ سلامت بدن دارند. این گروه از ویتامین‌ها بطور اختصاصی در حفظ سلامت سلول‌ها و انرژی نقش موثری دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، ویتامین‌های گروه B برای مراقبت‌های پیشگیرانه ضروری هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین‌های گروه B، در سبزیجات سبز رنگ، غلات کامل یا غنی‌شده، لبنیات و گوشت یافت می‌شوند و به ارتقای متابولیسم کمک می‌کنند و همچنین ریسک سکته مغزی را کاهش می‌دهند.
برای آشنایی با دیگر خواص ویتامین B مطلب زیر را بخوانید.

۱) مصرف ویتامین B۱ برای جلوگیری از بری‌بری مهم است

بیماری بری‌بری در افرادی که دچار سوء تغذیه هستند و افرادی که الکل زیادی مصرف می‌کنند، دیده می‌شود. از علائم بری‌بری می‌توان به اختلال در راه رفتن، بی‌حسی دست و پا و و فلج پا اشاره کرد. بری‌بری حتی ممکن است منجر به نارسایی احتقانی قلب شود. افرادی که مقادیر زیادی الکل مصرف می‌کنند باید مکمل ویتامین B کمپلکس مصرف کنند تا مطمئن شوند که B۱ کافی دریافت می‌کنند.  
ویتامین B۱ در غلات سبوس‌دار، مخمر، لوبیا، آجیل و گوشت یافت می‌شود.

۲) ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

ریبوفلاوین به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌های موجود در رژیم غذایی را تجزیه کرده و از آن‌ها استفاده کند. این ویتامین همچنین برای حفظ سلامت پوست، سلامت روده و سلول‌های خونی مؤثر است.  
طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، دریافت ریبوفلاوین کافی از سردرد‌های میگرنی و آب مروارید پیشگیری می‌کند. ریبوفلاوین همچنین قادر است سطح انرژی را افزایش دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و آکنه، گرفتگی عضلات و سندرم تونل کارپال را درمان کند.
این ویتامین از گروه B، در منابع طبیعی مانند آجیل، سبزیجات سبز رنگ، گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود.

۳) ویتامین B۳ (نیاسین) غذا را به انرژی تبدیل می‌کند

عدم دریافت نیاسین کافی در رژیم غذایی باعث ایجاد اختلالی به نام پلاگر می‌شود. علائم پلاگر شامل مشکلات جسمی و ذهنی، اسهال، غشا‌های مخاطی ملتهب و زوال عقل است.  
ما هر روز به ویتامین B۳، که نیکوتین‌اسید یا نیاسین نیز نامیده می‌شود، در رژیم خود نیاز داریم تا مواد غذایی را که می‌خوریم تجزیه کرده و به انرژی مورد استفاده خود تبدیل کنیم. حبوبات، آجیل، نان‌های غنی شده، لبنیات، ماهی و گوشت بدون چربی از منابع غنی این نوع ویتامین B هستند.

منبع:  خبرآنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}