شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با این ادویه رایج ۸ بیماری را درمان کنید

  • کد خبر: ۹۱۵۹۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
با این ادویه رایج ۸ بیماری را درمان کنید
زعفران دارای خواص دارویی بی شماری است و از آن به عنوان یک ادویه طلایی نام برده می‌شود، خواص زعفران برای سلامت بدن و درمان و زیبایی هم بسیار فوق العاده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جادوی آشپزی، بازی با طعم‌ها و لذت ساخت ترکیب‌های متنوع، داستانی است که ادویه‌ها روایتش می‌کنند. ادویه‌های متنوعی که با ترکیب‌کردن آن‌ها می‌توان طعم‌های متفاوت و جذابی را خلق کرد.  
زعفران یکی دیگر از این ادویه‌ها و چاشنی‌هاست که عطرش همه غذا‌ها را جادو می‌کند و طعمشان را ماندگار. هرچند زعفران جزو ادویه‌های خیلی گران به حساب می‌آید، اما نمی‌شود از عطر و رنگ آن در انواع غذا‌ها گذشت؛ اما این ادویه چه خواص و مضراتی دارد؟

طلای سرخ شفادهنده

کروکوس ساتیووس، که معمولا به عنوان زعفران شناخته شده‌است، مواد خام یکی از ادویه‌جات بسیار گران قیمت در جهان است که در حال حاضر، به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد سرطان استفاده می‌شود، همچنین تاثیر آن در درمان نقص‌های شناختی بررسی شده‌است. استفاده‌های دیگر زعفران در طب سنتی عبارت است از سقط جنین و همین‌طور درمان اسپاسم، تب، سرماخوردگی، برونشیت و بی‌خوابی.

در طب سنتی و طب آیورودا، از این گیاه به عنوان یک خلط‌آور و ضد سرفه (اکسپکتورانت)، آرام بخش، ضد آسم، آداپتوژن (سازش‌زا) یا قاعدگی‌آور (دارو یا هر چیزی که برای تسریع یا تشدید خون‌روش در قاعدگی به کار می‌رود) استفاده می‌شود و در طول قرن ۱۶ تا ۱۹ برای تهیه ترکیبات مختلف دارویی جهت تسکین درد استفاده می‌شد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->