برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» برگزار شد

  • کد خبر: ۹۲۹۹۷
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» برگزار شد
آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» با حضور حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده، ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز - آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» با حضور حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده، ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، این کتاب به نویسندگی حمیدرضا ترقی از سوی انتشارات خادم رضا (ع) در ۱۶۸‌صفحه و تیراژ ۵ هزارو ۳۰۰ نسخه در سال ۱۳۸۳ به چاپ رسیده است.

ضرورت تبیین معارف انقلاب

آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مراسم رونمایی، به معرفی حمیدرضا ترقی، پرداخت و گفت: او سال‌ها پرچمدار نهضت تبیین فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده و از انقلابیون پابرجا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است که حضوری مستمر و پررنگ در سخنرانی‌های رهبری در آن سال‌ها داشته و در واقع از پیشتازان و سردمداران دفاع از نظام و رهبر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

علی‌اکبر سبزیان با اشاره به محتوای کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی»، تصریح کرد: دو نکته در این کتاب حائز اهمیت است، اول اینکه طبق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دهه ۸۰، نکات ناب و ارزنده‌ای در سخنرانی‌های ایشان وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است، اگر چه بعد‌ها کتاب‌هایی در‌این‌باره منتشر شد، اما حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب از دهه ۷۰ توجه خاصی به این مسئله داشته که سند محکم آن درج پاورقی‌های او در جراید روز با محوریت فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب است. نکته دوم، نیاز اصلی بررسی و تحلیل فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی پس از هر سخنرانی است که می‌تواند یک الگو و راهبرد برای انجام بسیاری از امورات در کشور شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یکی از دغدغه‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی به عنوان سردمداران حوزه فرهنگ و پیشتازان جبهه دانایی انقلاب اسلامی را تبیین معارف انقلاب و شرح و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد، خروجی این برنامه گامی موثر در مسیر اجرای «نهضت تبیین» طبق فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی باشد.

در ادامه حمیدرضا ترقی، درباره هدفش از نگارش این کتاب توضیح داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی بنده در رویارویی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب نوع برخورد و برداشت افراد از سخنان ایشان بوده است. جلوگیری از تهدید تحریف، شیوه استفاده و تفهیم بیانات ایشان در جامعه امروز یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

او یادآور شد: در بیشتر مواقع تنها به نشر مطالب و زدن تیتر‌های خاص اکتفا می‌شود، سعی من بر آن بوده این مسیر را به سمت درک و فهم عمیق از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب هدایت کنم، چون این مسئله باعث جلوگیری از اختلاف نظرات درباره برخورد با مسائل مطرح شده از سوی ایشان می‌شود. این کتاب با دو رویکرد توجه به ترتیب زمانی سخنرانی‌ها در طول سال‌ها و تولید پاراگراف‌هایی با تأکید ایشان از برخی واژه‌ها و تاریخچه آن، به نگارش درآمده‌است.

حمیدرضا ترقی توجه به فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی با دید پژوهشگرانه را گامی مؤثر در راستای لبیک‌گویی به «جهاد تبیین» و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده دانست و گفت: درک بنده از سخنان رهبر معظم انقلاب این‌گونه است که سخنان ایشان بسیار هدفمند و عمیق در مسیر مسائل روز است و این نشان دهنده تسلط ایشان به موضوعات مختلف است. همچنین سعی کرده‌ام علاوه بر جمع‌بندی محتوا، راهبرد‌هایی را نیز برای عملیاتی کردن برخی از امورات بر طبق فرمایش‌های ایشان استخراج کنم.

آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» برگزار شد

نگارش کتابی با عنوان «شرحی بر حدیث ولایت»

حبیب‌ا... آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هم در این مراسم به برشمردن ویژگی‌های حمیدرضا ترقی، پرداخت و گفت: حفظ روحیه مطالبه‌گری و پژوهشگری، به‌روز بودن خط اندیشه در مسیر ولایت و اسلام، اعتباربخشی به شعار «ما می‌توانیم» با وجود تمام محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، قدرت خطرپذیری برای رفع مشکلات مردم و خلاقیت و نوآوری با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز، مبتنی بر اصول اسلامی از ویژگی‌های منحصر به فرد اوست.

آسوده همچنین پیشنهاد نگارش کتابی را با عنوان «شرحی بر حدیث ولایت» با محوریت محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم با نگاه به مکتب اسلامی و ر‌هنمود‌های رهبر معظم انقلاب به قلم حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب داد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد ملکوتی، معاون نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: تمام کشور‌ها در حسرت داشتن رهبری فرزانه، آگاه و عالم هستند، فردی که بتواند جامعه، کشور، آبرو، ناموس و ... را از میان توفان‌های سهمگین به سلامت عبور دهد.

او همچنین تصریح کرد: نباید بگذاریم تاریخ تکرار شود، اگر در زمان حضرت علی (ع) این ثبت، ضبط و تبیین از فرمایش‌های ایشان انجام و کتابی مانند نهج‌البلاغه گردآوری می‌شد، شاید الان دچار برخی از سردرگمی‌ها نبودیم. کتاب نهج‌البلاغه به اندازه‌ای مفید و مؤثر است که فردی مسیحی به نام «جرج سمعان جرداق» با خوانش دویست باره این کتاب دست به نگارش کتابی با عنوان «صوت العداله الانسانیه» می‌زند. ثبت، ضبط و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب باعث ماندگاری دغدغه‌ها و راهکار‌های ایشان در طول تاریخ می‌شود.

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی؛ فاطمه سادات حسینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی؛ فاطمه سلیمی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد و سرهنگ صدری، جانشین فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->