سرخط خبرها

آیین رونمایی از «کتیبه فاطمیه» در آستانه دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

  • کد خبر: ۹۳۷۳۳
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
آیین رونمایی از «کتیبه فاطمیه» در آستانه دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد
آیین رونمایی از «کتیبه فاطمیه» در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در منزل شهید دفاع‌مقدس و خوش‌نویس، مهدی منصوب برگزار شد. این اثر که سومین کتیبه هنرمند جوان، سیدمحمدرضا میری است به دستان پدر و مادر شهید رونمایی شد.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز - آیین رونمایی از «کتیبه فاطمیه» در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در منزل شهید دفاع‌مقدس و خوش‌نویس، مهدی منصوب برگزار شد. این اثر که سومین کتیبه هنرمند جوان، سیدمحمدرضا میری است به دستان پدر و مادر شهید رونمایی شد.

نقش مردم در اندیشه رهبری

سیدرضا موسوی، عضو ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در این برنامه با تأکید بر یاد و خاطره شهدا گفت: سال گذشته در زمانی که خانواده شهید سلیمانی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند گزارشی در مورد اقدامات و برنامه‌های بزرگداشت ایشان مطرح شد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آن برنامه دو کلیدواژه مشارکت مردم در امور مربوط به حاج‌قاسم و ابتکاراتشان را نیز بیان کردند. در واقع مردم در اندیشه رهبری محور هستند، محوری که حول آن بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است.

پناهی جز زهرا (س) نداریم

سیدمحمدرضا میری، سال‌ها در عرصه بزرگداشت یاد و اندیشه انقلاب در کشور تلاش کرده است و امسال به عنوان سومین بار با اثر هنری خود به شهید سلیمانی عرض ارادت کرده است. او در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته کتیبه‌ای برای سردار سلیمانی خلق کرده است گفت: آن اثر با توجه به محبتی که مردم به حاج قاسم و سیدالشهدا (ع) داشتند مورد استقبال قرار گرفت. به طور قطع این استقبال به دلیل قلم من نبود بلکه برگرفته از اخلاص مخاطبان و عاشقان سیدالشهدا (ع) بود. امید که به لطف حضرت فاطمه (س) و نگاه حاج‌قاسم و همچنین لطف دوستان این کار هم پسندیده و به کار گرفته شود.

میری، با بیان اینکه ساخت این کتیبه از زمان اتود و طراحی تا اجرا حدود ۴ روز زمان برده است بیان کرد که طراحی نمونه کتیبه‌ها و پارچه‌های قلمکار و همچنین اتود و مطالعات مختلفی که در گذشته در موزه حرم امام‌حسین (ع) داشته پشتوانه تصویری این کتیبه شده است.

این هنرمند جوان به محتوای اثر نیز اشاره کرد و گفت: نیت کرده‌ایم که شعار محوری کتیبه فاطمیه «پناهی جز زهرا (س) نداریم» باشد.

او هچنین یادآور شد: شهید منصوب از شهدای هنرمند و خوش‌نویس مشهد بود که سال ۶۶ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید.

در پایان کتاب «دریادل» (روایت زندگی فاطمه دهقانی، همسر شهید ابوالفضل رفیعی) اثر مریم قربان‌زاده به فاطمه اعلمی، مادر شهید منصوب اهدا شد. همچنین این کتاب با دستخطی از مادر شهید به سیدمحمدرضا میری تقدیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->