تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

رئیس جمهور خود را فدای مصالح مردم کرد

  • کد خبر: ۹۳۹۴
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
رئیس جمهور خود را فدای مصالح مردم کرد
سخن‌گوی دولت در نشستی خبری توضیحاتی درباره مشمولان طرح حمایت معیشتی و نحوه اعتراض به آن بیان کرد
نشست خبری روز گذشته سخن گوی دولت عمدتا درباره اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بود. تعداد دیگری از مسئولان اقتصادی کشور نیز مهمان این نشست بودند.
علی ربیعی در این نشست با بیان اینکه دولت به این واقف بود که در این شرایط اصلاح ساختار تبعاتی برای دولت و محبویتش خواهد داشت اظهار کرد: من فکر می‌کنم رئیس جمهور خود را فدای مردم و مصالح کشور کرد. دولت با شجاعت تصمیم گرفت و اصلاح قیمت بنزین با رایزنی با قوای سه گانه، بخش‌های مختلف و کارشناسان را اتحاذ کرد و همه درآمد‌های آن به حمایت از اقشار پایین تخصیص یافته است. ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اتفاقات تأسف برانگیزی در ۳ روز گذشته روی داد.  اعتراضات از جنس نگرانی و دلشوره داشتن برای معیشت و اعتراض به یک تصمیم نبود بلکه متأسفانه دیدیم برخی‌ها به بهانه اجرای مصوبه، به اغتشاش‌های نامتعارف مانند آتش زدن بانک ها، حمله به مراکز نظامی و انتظامی، حمله به زیرساخت‌ها مانند گاز و حمله به اموال خصوصی مردم اقدام کردند. در برخی موارد گزارش‌هایی داریم که به طور مکرر از سلاح گرم و سرد استفاده کرده و تعدادی از مأموران امنیتی و انتظامی را گروگان گرفته و یا حتی کشته‌اند که به خانواده هایشان تسلیت می‌گوییم.
وی در پاسخ به این سؤال که طرح حمایت معیشتی شامل چه کسانی می‌شود گفت: در این طرح، کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیرو‌های تأمین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق بگیران ثابت حضور دارند. این طرح هم برش اقشاری و هم برش درآمدی دارد و در ترکیبی از این‌ها و مؤلفه‌هایی که وزارت رفاه بررسی می‌کند، افراد مشمول را تعیین
می‌کند. سخن گوی دولت ادامه داد: اگر افرادی را ندیده باشیم و افرادی خود را ذی حق می‌دانند، وزارت رفاه سامانه‌ای را معرفی می‌کند و آن‌ها باید در ۲۰۰کلمه دلایل خود را مطرح کنند.
در این باره وزارت رفاه شب گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند می‌توانند از اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت خود مطلع شوند.
ربیعی همچنین درباره قطعی و محدودیت اینترنت گفت:  مشکلات جا‌هایی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط اند حل شده است و تلاش می‌کنیم ظرف امروز و فردا در استان‌های دیگر نیز به حالت عادی برگردد.
محمدعلی دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و امور دارایی، نیز در این نشست بیان کرد: خوشبختانه تصمیماتی که در کنترل قیمت‌ها گرفته شد و مقابله‌ای که با هرگونه افزایش قیمت صورت گرفته است باعث می‌شود آثار تورمی این موضوع زیاد نباشد.
همچنین پیمان قاسمی، معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهار کرد: در بحث تعدیل قیمت حامل‌های انرژی یک اثر مستقیم وجود دارد که حدود ۲ درصد است و بر اثر ضرایبی که بر سبد کالا و خدمات دارد یک مقدار آثار جانبی خواهد داشت. براساس محاسبات بانک مرکزی، این تورم حدود ۴ درصد است که با برآورد وزارت اقتصاد نیز هم خوانی دارد. حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه، نیز با بیان اینکه برآورد شده از تغییراتی که اعمال شده است سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم افزود: به دستور رئیس جمهور، موظفیم بر این درآمد‌ها نظارت کنیم. حتی یک ریال از آن در بودجه عمومی دولت خرج نخواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->