پلمب یک واحد عرضه قلیان در بلوار پیروزی مشهد(دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد
سرخط خبرها

حق با مردم است

  • کد خبر: ۹۸۲۶۶
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
حق با مردم است
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

رهبر معظم انقلاب چندی قبل در دیدار تولیدکنندگان و فعالان صنعتی فرمودند: «حق با مردم است؛ کیفیت خودرو خوب نیست. با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، مردم ناراضی اند و درست می‌گویند.» شاید با استناد به فرمایش ایشان، بتوان این موضوع را به سایر حوزه‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی نیز که خروجی فعالیت‌های آن‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تسری بخشید و براساس آن، رفتار‌ها و فرایند‌های مختلف را طراحی و تنظیم کرد.

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) همواره بر نقش و اهمیت جایگاه مردم در نزد مدیران تاکید می‌کردند و این مهم همیشه در کانون توجه و توصیه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است؛ نکته مهمی که برخی مسئولان در ادوار مختلف از آن غافل شده اند و خساراتی نیز در همین راستا به کشور وارد شده است.

هر حرکت و تصمیمی اگر در جهت مصالح عموم و افزایش رفاه مردم و بهبود سطح زندگی آن‌ها نباشد، پذیرفته شده نیست؛ موضوع مهمی که در تمام سطوح مدیریت کشور باید بدان توجه شود. مدیریت شهری نیز از این قاعده اساسی مستثنا نیست.

باتوجه به اینکه اکثر جمعیت کشور ما شهرنشین هستند و از خدمات شهرداری‌ها استفاده می‌کنند، لازم است شورا‌های اسلامی هر شهر در فرایند تقنین و شهرداری‌ها در خدمات دهی گسترده شهری، منافع و مصالح مردم را درنظر بگیرند و هیچ گاه از آن غافل نشوند.

شهروندان، صاحبان اصلی شهر هستند و حق بهره مندی از زندگی مطلوب، شایسته و در خور شأن خویش را دارند که باید در راهبرد‌های مدیریت شهری این مهم به عنوان عامل تعیین کننده در تمام فعالیت‌ها و فرایند‌ها محل توجه قرار بگیرد.

متاسفانه همانند جریان‌هایی که در صنعت خودرو در کشور وجود دارد که براساس آن به خاطر منافع کلان عده ای، معدود مردم تاوان سنگینی می‌پردازند و خسارات فراوانی را متحمل می‌شوند، در سایر نهاد‌ها نیز گاه فرایند‌ها و فعالیت‌هایی صورت می‌پذیرد که به دلیل کیفیت نامناسب (یا حفظ منافع عده‌ای اندک به جای آحاد مردم) سبب ضایع شدن حقوق اجتماعی، ایجاد تبعیض و بروز نارضایتی می‌شود.

اگر به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت حق مردم توجه کنیم، باید این گونه موضوعات، بازنگری اساسی شده، از دایره فعالیت‌های سازمان‌های دولتی و نهاد‌های عمومی حذف شود. براساس چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، مدیریت شهری «مردمی، علمی، هوشمند، قانون مدار و فسادستیز» است که باید به این راهبرد اساسی توجه کند و تمام فعالیت‌ها و رویکرد‌های خود را با آن تطبیق دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->