سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عیدی کارمندی و حقوق کارگری؛ سهم بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • کد خبر: ۹۹۴۷۵
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
  • ۶
عیدی کارمندی و حقوق کارگری؛ سهم بازنشستگان تأمین اجتماعی
بازنشستگان تأمین اجتماعی هرسال به قانون دریافت حداقلی عیدی‌شان اعتراض می‌کنند. آن‌ها می‌گویند اگر حقوقشان کارگری پرداخت می‌شود و در طول خدمت حق بیمه پرداخت کرده‌اند، چرا باید بعد از بازنشستگی عیدی حداقلی و معادل بازنشستگان دولتی بگیرند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، انتظارها به پایان رسید و مبلغ عیدی ۱۴۰۰ بازنشستگان یک‌میلیون‌و۶۰۰هزار تومان شد. عیدی امسال هم دور از انتظار بهبود وضعیت بود و بدون درنظرگرفته‌شدن حق اولاد و مسکن و... تصویب شد. درحالی‌که خواسته جامعه بازنشستگان کارگری این است که تصمیم‌گیرندگان دولتی به قوانین پایبند باشند و حق‌وحقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را که بیشترشان حداقل‌بگیرند، مدنظر قرار دهند.

مبلغ عیدی با نامش که عیدی است، تفاوت معنایی ندارد

قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز دراین‌باره اظهار کرد: متأسفانه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق سال‌های گذشته مانند بازنشستگان دولتی پرداخت شد و باز هم درخواست جامعه بازنشستگان کارگری بی‌نتیجه ماند. وضع معیشتی بازنشستگان نابسامان است و امیدواریم این وضعیت سروسامان یابد. سال گذشته عیدی بازنشستگی یک‌میلیون‌۵۰۰هزار تومان بود و امسال این مبلغ به یک‌میلیون‌و۶۰۰هزار تومان رسیده است. عملا با تورم موجود این مبلغ با نامش که عیدی است، تفاوت معنایی ندارد.
وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد تا درخواست بازنشستگان مبنی بر دریافت عیدی به‌صورت کارگری و نه بازنشستگی دولتی پرداخت شود. چرا کارگری که عیدی حدود پنج میلیونی می‌گرفته و حق بیمه پرداخت می‌کرده است، باید بعد از بازنشستگی عیدی‌اش یک‌میلیون‌۵۰۰هزار تومان شود؟! این خلاف قانون تأمین اجتماعی است که عیدی ما بر اساس عیدی کارمندان شود.
رمضانی تأکید کرد: ما از این وضعیت ناراضی هستیم و هرسال هم بر این نارضایتی‌مان افزوده می‌شود. هزینه زندگی بازنشستگان زیاد است و باید در عیدی حق عائله‌مندی، مسکن و خواربار دیده می‌شد. متأسفانه مسئولان ما از نحوه زندگی بازنشستگان خبر ندارند.
به‌گفته وی، بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، هرچه را که شورای‌عالی کار تعیین می‌کند، باید به ما پرداخت کنند. اگر قرار است عیدی ما مثل بازنشستگان کارگری باشد، پس حقوق ما در سال هم باید بر همین سال باشد، نه اینکه در سی سال حق بیمه پرداخت کنیم، اما عیدی ما مطابق قانون پرداخت نشود. نمی‌دانیم بر اساس چه قانونی عیدی ما کارگری حساب نمی‌شود.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خواسته همه جامعه بازنشستگی است. این قانون باید دائمی شود. نمایندگان مردم باید در مجلس و سازمان تأمین اجتماعی این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنند. این تبعیضی که بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و دولت است، ‌مثل قانونی چندمنظوره است که در بخشی از آن، ما کارگر محسوب می‌شویم و در بخشی دیگر که به‌نفع دولت است، کارمند محسوب می‌شویم.
به‌گزارش شهرآرانیوز، بازنشستگان کارگری عموما از همان عیدی مصوب دولت برای بازنشستگان زیرمجموعه‌اش بهره‌مند می‌شوند؛ دولت مصوب کرده است پایه عیدی یک‌میلیون‌و۶۰۰هزار تومان باشد، اما ۴۰۰هزار تومان حق تأهل است و برای هر فرزند تحت تکفل ۱۵۰هزار تومان به عیدی افزوده می‌شود.
خانم احمدی بازنشسته زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی است که در گفت‌وگویی از اینکه مزایای تأهل و فرزند شامل بانوان بازنشسته نمی‌شود، انتقاد می‌کند: عموما این مزایا به خانم‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه بازنشستگان ممکن است دیگر فرزندی در تکفل نداشته باشند یا همسرشان فوت کرده باشد. بنابراین، ما توقع داریم پایه عیدی را برای کارگران بازنشسته دست‌کم به دو میلیون تومان افزایش دهند و این ۵۵۰هزار تومان مربوط به همسر و فرزند را هم به پایه عیدی اضافه کنند.
او ادامه می‌دهد: درست نیست در پرداخت عیدی نیز ماده و تبصره تعریف کنند. سازمان تأمین اجتماعی قرار است تا دو روز دیگر از مبلغ عیدی رونمایی کند. ما خواستار بیشترشدن عیدی بازنشستگان کارگری هستیم. دست‌کم همین ۵۵۰هزار تومان را به همه مستمری‌بگیران، فارغ از میزان سابقه، جنسیت و وضعیت تأهل و فرزند بپردازند. این خواسته زیادی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هامون
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
0
0
همه ایبنها بکنار مگر جمهوری اسلامی برنامه اش این نیست که دولت را کوچک کند وبیشتر به بخش خصوصی منتقل کند پس چر ا روی این سازمان خصوصی مثل اختاپوس چنبره زده و گماشته گان خود را سوار تصمیم گیری برای ثروت تامین اجتماعی بر نمی دارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
والا نمیدونم دولت با چه رویی این مبلغ عیدی رو به بازنشستگان تامین اجتمایی میدهد واقعا متاسفم
اکرم باغبانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
واقعا این رقم مسخره نیست من با یک شوهر بیمار وکرایه خانه ونقش پدر بزرگ ومادر بزرگ با این رقم چه گلی به سر بگیرم. حق ماذاین نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
عیدی کارگران بازنشسته باید کارگری واریز بشود لطفا تبصره و قانون الکی نیاورید عدالت را اجرا کنید وحق کارگربازنشسته ها را بدهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
دولت باید بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد ...عین بختک افتاده رو سازمان تامین اجتماعی ول کنم نیست ناگفته نماند مدیران این سازمان هم بی عرضه هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
سلام خسته نباشید میخواستم عرض کنم همسرم ۳۰ عندی به عنوان کارگر در پالایشگاه هاشمی نژاد سرخس کار کردن در طول این ۳۰ پیمانکاران محترم حق و ناحق زیاد کردن حقمونو خوردن الانم دولت داره این کار و میکنه من همسرم ۲۴ ماه در جبهه و جنگ حضور داشتن اگه شما راست میگین یه درصد به حقوشون اضافه کنین الان ۶ ساله که با بنشسته شده با حقوق بخور و ونمیر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->