مسقف شدن پارکینگ‌های عمومی با پنل‌های خورشیدی رئیس سازمان محیط زیست: بحران‌های محیط زیستی با راهکارهای ضربتی برطرف نمی‌شوند خودداری برخی مشاوران املاک از ارائه برگه رسمی معامله | قولنامه هست، اما هولوگرام ندارد! به فرد گرمازده آب‌قند و شربت ندهید ذخایر خونی خراسان رضوی رو به کاهش است رئیس سازمان هواشناسی: خشکسالی با بارورسازی ابر‌ها درمان نمی‌شود آیا استعفای رئیس صندوق بازنشستگی کشوری صحت دارد؟ خسارت ۱۴ هزار میلیارد تومانی مصرف دخانیات بر نظام سلامت زمین لرزه ۴ ریشتری در عسلویه بوشهر (۵ مرداد ۱۴۰۴) اهدای عضو بانوی جوان مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ مرداد ۱۴۰۴) ویدئو | ورود گرد و خاک شدید به مشهد از سمت جاده کلات (۵ مرداد ۱۴۰۴) رئیس سازمان نظام پرستاری کشور مطرح کرد: کاهش میزان مهاجرت پرستاران | فوق‌العاده خاص روی میز دولت مانده است آمادگی هلال احمر خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین ضرورت اصلاح جدی ساختار هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر تامین اجتماعی در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی دقیق هواشناسی با برج راداری مشهد بازنشستگان خطاب به مدیرعامل تأمین‌اجتماعی: مگر معوقات بازنشستگان چقدر است که پرداخت آن را چهار ماه عقب انداخته‌اید ورود حدود ۳۰ هزار معلم جدید به مدارس از مهر ۱۴۰۴ | ادامه فعالیت ۴۰ درصد از فرهنگیان بازنشسته کشف محموله بزرگ مواد اولیه ساخت موادمخدر صنعتی توسط پلیس مرزبانی از معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه خبر؟ مرمت قدیمی‌ترین مدرسه تاریخی کاشمر از ابتدای مرداد ۱۴۰۴ شر مهندس سارق از  سر خودرو‌های مشهد کم شد موزه ملی ملک پس از جنگ ۱۲ روزه بازگشایی شد (۵ مرداد ۱۴۰۴) معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش: سرانه فضای ورزشی مدارس باید به یک مترمربع برسد جاده هراز مسدود می‌شود + جزئیات بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران همچنان در انتظار صدور فیش معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۴ تخلفات ثبت شده در QRکدهای نصب شده در مدارس پیگیری شدند خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به معنای تغییر محل مراجعه از شعبه به کارگزاری نیست مدیران مدارس حق ندارند از ثبت‌نام دانش‌آموزان ضعیف امتناع کنند
سرخط خبرها

زمان ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد

  • کد خبر: ۱۰۲۰۸۴
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
زمان ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد
 وزارت آموزش و پرورش شیوه ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان را برای سال تحصیلی آینده اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوه سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ اعلام شد، بر این اساس دانش‌آموزان باید به سامانه www.irtextbook.com مراجعه و اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی مختلف براساس جدول زیر انجام می‌شود و در فاز نخست از تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ثبت سفارش کتاب‌های درسی آمادگی تکمیلی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم ابتدایی، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای استثنایی انجام می‌شود.

زمان ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد

مدیران مدارس موظفند از طریق سامانه مربوط نسبت به ثبت‌نام گروهی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به کافی‌نت برای سفارش انفرادی پرهیز کنند.

دانش‌آموزان و خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند ازطریق سامانه مذکور برای ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند، نام کاربری برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور آن‌ها ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز است.

بهای کتاب‌های درسی برای ثبت سفارش گروهی صرفاً براساس قیمت‌های پشت جلد کتاب است و دریافت هرگونه وجه اضافه ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آن‌ها که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه وجود دارد؛ درصورت جابه‌جایی دانش‌آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه‌های مبدأ و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش‌آموز به‌طور خودکار در سامانه اصلاح و کتاب‌های درسی در مدرسه جدید تحویل می‌شود.

در صورت جابه‌جایی دانش‌آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسه‌های مبدأ و مقصد، مدرسه مقصد یا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش هستند، کتاب‌های درسی دانش‌آموز در صورت اصلاح سفارش در مدرسه جدید تحویل می‌شود.

در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش‌آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه یا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش هستند تا امکان تحویل کتاب‌های درسی دانش‌آموز متناسب با پایه و رشته تحصیلی جدید به مدرسه فراهم شود.

در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل یا پایه یا رشته تحصیلی دانش‌آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه به‌شرح زیر اقدام می‌شود:

مدرسه مبدأ ملزم به ثبت حواله مرجوعی به منطقه تحویل کتاب به منطقه است.

منطقه ملزم به بررسی و تأیید حواله مرجوعی مدرسه است.

پس از تأیید منطقه، مدرسه محل تحصیل یا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش هستند تا امکان تحویل کتاب‌های درسی دانش‌آموز متناسب با پایه یا رشته تحصیلی یا مدرسه جدید فراهم شود.

معلمان می‌توانند از تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ و دانش‌آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۱ فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی سفارش تک‌جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آن‌ها تحویل شود، این خدمت تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

توزیع کتاب دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان شاخه کاردانش ممنوع بوده و مسئولیت کمبود کتاب به‌علت توزیع نامناسب برعهده اداره کل آموزش و پرورش استان و منطقه است.

اداره‌کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از طریق شماره‌های مندرج در بخش پشتیبانی سامانه و دورنگار ۸۸۳۰۹۲۶۶ آماده دریافت پیشنهادات و پاسخگویی سؤالات مربوطه است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->