قتل هولناک اتاقک پشت بام زیر ذره بین پلیس مشهد ۱۲ هکتار از جنگل‌های تنگه رازیانه بدره ایلام در آتش سوخت دامپزشکان بازوی علمی حفظ گونه‌های در معرض خطر هستند هشدار سازمان ملل: ۶۷۶ میلیون زن و دختر در جهان در معرض درگیری‌های مرگبار زندگی می‌کنند هوش مصنوعی فهم و درمان آلزایمر و پارکینسون را ممکن می‌سازد وضعیت جوی و بارش باران در کشور تا پایان آبان چگونه خواهد بود؟ زمزمه‌های قانونی شدن کشت خشخاش درست نیست | تشدید مجازات‌ها برای کشت خشخاش نکته‌هایی درباره تأمین ایمنی در اتاق‌های مختلف یک خانه | ایمنی در امن‌ترین نقطه دنیا حریق در کارخانه منسوجات طبی و پزشکی شهرک صنعتی طوس مهار شد + فیلم (۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و بازگشت بانک رفاه کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد: کاهش ۴۱ درصدی سرقت، از سال ۱۴۰۱ تاکنون بانوان با ۲۰ سال سابقه خدمت صاحب یک فرزند، می‌توانند تا ۴۲سالگی بازنشسته شوند تأکید وزیر آموزش و پرورش بر توسعه عدالت آموزشی | تقویت هویت ملی و دینی اولویت این وزارت است بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد جمع‌آوری مدارس کانکسی کشور با بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز | مدارس نیمه‌ساخت در حال تکمیل هستند اطلاعیه مهم تأمین اجتماعی در خصوص تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر (۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) آیا روروک به رشد حرکتی کودک کمک می‌کند یا بیشتر باعث آسیب می‌شود؟ چرا صف اهدای خون طولانی است؟ شرایط بخشودگی جرائم رانندگی در هفته نیروی انتظامی ۱۴۰۴ چیست؟ + فیلم افزایش ۲ برابری جمعیت سالمند کشور طی ۲۰ سال آینده دماوند، نیازمند تدوین مقررات مشخص برای حضور گردشگران تالاب بندون در معرض خشکی | تأمین آب تالاب از طریق سد کارون پرداخت ۳ مبلغ مناسبتی همراه با مستمری مهرماه ۱۴۰۴ برای بازنشستگان نفت پرواز‌های فرودگاه سبزوار با ۲ پرواز در هفته از سر گرفته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۴) | جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما افت میانگین نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم + جزئیات ریزنمرات رشته‌ها تمدید گواهینامه مدرسان آموزش خانواده مشروط به گذراندن دوره‌های توانمندسازی با این دمنوش خانگی سرفه و سرماخوردگی شما قطع می‌شود گلایه شهروندان از نبود معلم در برخی پایه های مدارس مشهد | ساعت های خالی در کلاس های پر!
سرخط خبرها

۲۰ دقیقه تاخیر در هر سفر حمل و نقل عمومی

  • کد خبر: ۱۱۹۲۴
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
۲۰ دقیقه تاخیر در هر سفر حمل و نقل عمومی
رئیس کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: هزینه‌هایی که از نظر تاخیر در حمل‌ونقل عمومی بر شهروندان تحمیل می‌شود، معادل این است که هرسال دو خط قطار شهری ساخته شود. در حمل‌ونقل عمومی فعلی هر سفر حدود ۲۰ دقیقه تاخیر دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی نقیبی بیدختی اظهار کرد: ما باید شرایط مطلوبی برای حمل‌ونقل عمومی شهر برقرار کنیم. این شرایط مطلوب شامل فنی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی، زیست‌محیطی و ایمنی است. شهروندان ما، حمل‌ونقل عمومی ایمن، سریع، ارزان، لذت‌بخش و... می‌خواهند.

وی ادامه داد: منظور از شرایط مناسب زیست‌محیطی، یعنی محیط زیست حداقل آلودگی را داشته باشد. این آلودگی ممکن است تنفسی، شنیداری و دیداری باشد. منظور از حمل‌ونقل عمومی ایمن، ایمنی از تصادفات جاده‌ای، فوتی و روانی است. ممکن است، روان شهروند همیشه برای تصادف یا حادث درگیر باشد.

رئیس کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه «منظور از شرایط اقتصادی، یعنی بدون هزینه‌های تأخیر باشد»، عنوان کرد: هزینه‌های که از نظر تاخیرات در حمل‌ونقل عمومی بر شهروندان تحمیل می‌شود، معادل این است که هرسال دو خط قطارشهری ساخته شود. در حمل‌ونقل عمومی فعلی در هر سفر حدود ۲۰ دقیقه تاخیر دارد. اگر این ۲۰ دقیقه تبدیل به ارزش وقت شهروندان و به ریال تبدیل شود، مبلغ فوق‌العاده زیادی می‌شود. در شهری که بالغ بر سه میلیون نفر جمعیت و هر شهروند به‌طور متوسط در طول روز دو سفر دارد، دو میلیون ساعت تاخیر می‌شود که اگر این ساعت‌ها تبدیل به دستمزد حتی یک کارگر ساده شود، بسیار زیاد است.

نقیبی بیدختی بیان کرد: ما حمل‌ونقل عمومی می‌خواهیم که بدون اسراف در منابع سوخت باشد. تا زمانی که یک بطری سوخت از بطری آب ارزان‌تر باشد، اسراف آلودگی در حمل‌ونقل عمومی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید رفتار اجتماعی را از هر طریقی بیاموزیم. ما شهروندان باید رفتار رانندگی و پیاده‌روی خود را اصلاح کنیم و عادت کنیم که حقوق یک‌دیگر را رعایت کنیم. شهروندان می‌خواهند، از محیط و مسیر‌هایی که عبور می‌کنند که خوشایند باشد.

رئیس کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به اینکه «ما برای این مسئله چند راهکار داریم»، تاکید کرد: مدیریت عرضه، تقاضا، کنترل و بهینه‌سازی از راه‌کار‌های ماست. ما نیاز به توسعه زیرساخت‌های کمی و کیفی داریم که شامل تقاطع، پارکینگ، زیرگذر، معابر و... است. هرچه پل، تقاطع و... در شهر ساخته شود، تقاضای شهروندان نیز بیشتر خواهد شد. در یک شهرسازی خوب، کاربری‌ها خوب و منظم چیده شده است.

نقیبی بیدختی گفت: بعضی از سفر‌های فیزیکی را باید از طریق توسعه ارتباطات الکترونیکی، ماهواره‌ای و تلفنی جابه‌جا کنیم. بسیاری از سفر‌ها برای تبادل اطلاعات است، می‌توان از ارتباطات الکترونیکی استفاده کرد. در مدیریت تقاضا می‌توان سفر‌ها را کم کرد.

وی با اشاره به اینکه «بهینه‌سازی بین عرضه و تقاضاست»، اظهار کرد: به هرحال ما تقاضایی خواهیم داشت و عرضه با هر شرایطی خواهد بود. باید در این زمینه صرفه‌جویی در منابع و سوخت صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان کرد: از طریق هدایت شهروندان به وسایل نقلیه پاک و حمل‌ونقل عمومی، سفر‌هایی پاک و ارزان خواهیم داشت. در برنامه سوم توسعه پیش‌بینی شده بود که ۸۵ درصد سفر‌ها با وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد، اما این مسئله حاصل نشد.

نقیبی بیدختی با اشاره به اینکه «اصلاح فرهنگ و ترافیک باید صورت بگیرد»، بیان کرد: اگر رفتار رانندگی تصحیح شود، رفتار به فرهنگ تبدیل می‌شود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->