شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

خرید بلیت به مقصد مشهد؛ مشکلی که حل نشد

  • کد خبر: ۱۲۶۹۸۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
خرید بلیت به مقصد مشهد؛ مشکلی که حل نشد
همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) وضعیت خرید بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به مقصد مشهد همچنان حل نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) وضعیت خرید بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به مقصد مشهد همچنان حل نشده است. در حالی که طبق گفته مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی، ۷۰ پرواز فوق‌العاده به فرودگاه مشهد برای روز‌های پایانی ماه صفر اضافه شده است، اما با جستجویی ساده در سایت‌های خرید بلیت هواپیما که البته اکثر سایت‌ها نیز باز نمی‌شوند، خبری از ظرفیت اضافه خرید بلیت هواپیما نیست.
این درحالی است که مسئولان نیز این وعده را داده‌اند که تا روز‌های پایانی ماه صفر پرواز‌های فوق العاده بیشتری به مقصد مشهد برای زائران در نظر بگیرند.

افزایش قطار در مسیر مشهد – تهران

از سوی دیگر با جستجویی در سایت‌های خرید بلیت قطار در مسیر تهران به مشهد همه قطار‌ها ظرفیتشان تکمیل شده است و تنها ۲ ظرفیت برای تاریخ ۴ شهریور وجود داشت که به قیمت بیش از ۷۰۰ هزار تومان به مخاطب ارائه می‌شد.
از سایر شهر‌های دیگر کشور مانند شیراز و اصفهان نیز خبری از فروش بلیت قطار نبود و مجددا با پیام ظرفیت تکمیل است، روبرو می‌شویم.

وضعیت اتوبوس نسبتا بهتر است

از سوی دیگر برای خرید بلیط اتوبوس از شهر‌های مختلف محدودیت‌های کمتری وجود دارد. به عنوان مثال بلیت اتوبوس از مبدا اصفهان به مقصد مشهد در تاریخ ۴ شهریور موجود است و یا از مبدا تهران نیز بلیط اتوبوس برای فروش وجود دارد.
اما از شهر‌های دیگر مانند رشت یا تبریز برای تاریخ اعلام شده ظرفیت تکمیل است و فروش بلیت اتوبوس وجود ندارد.
جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و جاده‌ای خراسان رضوی پیش از این درخصوص وضعیت حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: با تامین روزانه ۲۵ دستگاه اتوبوس مازاد و همچنین بهره گیری از ناوگان درون شهری برای مقاصد کوتاه و البته اضافه شدن ۲ رام قطار از مشهد به شهر‌های غربی، ازدحام جمعیت در این پایانه مدیریت می‌شود.

مطابق آمار سامانه سماح، حدود ۲۰۰ هزار نفر از خراسان رضوی راهی سفر اربعین شدند که حدود ۶۵ درصد با خودرو شخصی عازم مرز‌های غربی شده و بقیه ناوگان عمومی جاده ای، ریلی و هوایی را برای این سفر برگزیدند، حال آنکه موج بازگشت زائران از مشهد به شهر‌های مختلف به خصوص حدود نیم میلیون زائر پیاده‌ای که به مشهد آمده اند با عملیات اعزام زائران اربعین بسیار متفاوت است.

وی گفت: با توجه به کاهش ناوگان و افزایش مسافران در دهه آخر صفر امسال، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای بومی مشهد توان بازگرداندن زائران رضوی دهه آخر صفر را ندارد لذا باید سایر استان‌ها به کمک ناوگان مشهد بیایند.
شهامت افزود: در دوران کرونا تعدادی از ناوگان مسافری جاده‌ای استان به دلیل کاهش مسافر و فرسودگی از بخش حمل و نقل عمومی خارج شده است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد سفر‌های اربعین و با توجه به اینکه امسال روز شهادت حضرت رضا (ع) سه شنبه و در میانه هفته خواهد بود پیش بینی می‌شود حضور زائران در دهه پایانی ماه امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر، سفر‌های جاده‌ای از استان‌های مختلف و با اتوبوس به مشهد ۲ تا پنج برابر زمان معمول افزایش می‌یابد، با توجه به شرایط یاد شده همه استان‌هایی که زائر به مشهد می‌آورند باید همکاری کنند تا برای بازگشت، همین تعداد اتوبوس به مشهد بفرستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->