سرخط خبرها

شب‌های قدر برای مشهد چه بخواهیم؟

  • کد خبر: ۱۵۸۲۷۲
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
شب‌های قدر برای مشهد چه بخواهیم؟
خداوندا از تو می‌خواهیم به شکرانه نعمت مجاورت، تقدیر شهرمان را امسال، «زائر» بیشتر و تقدیر ما را «خدمت» بیشتر به آن‌ها قرار دهی.

خداوندا ما مردمان این شهر، به واسطه همسایگی با امام هشتم (ع)، مورد غبطه میلیون‌ها عاشق و دلداده اهل بیت (ع) از سراسر جهان هستیم؛ چه بسیار که غبطه جرعه‌ای از آب سقاخانه حرم را دارند و برایشان فراهم نیست و ما غرق نعمتیم! از تو می‌خواهیم به شکرانه نعمت مجاورت، تقدیر شهرمان را امسال، «زائر» بیشتر و تقدیر ما را «خدمت» بیشتر به آن‌ها قرار دهی.

خداوندا مشهد به واسطه وجود مرقد نورانی حضرت رضا (ع) که ملقب به معین الضعفاست و زیارت او حج فقراست، همواره پناه و مأمن همه افراد از هر سطحی بوده است؛ بی معرفت‌هایی که ادب زیست در شهر امام را ندارند، مشهد را فرصتی برای ثروت اندوزی بی قاعده و مانور تجمل قرار داده اند و متأسفانه برای آن‌ها فرش قرمز پهن می‌شود! شهری که برای مردم عادی، بفرما نمی‌زند، شهر «برکت» نخواهد بود! تقدیر ما را مسئولانی باورمند به قدرت مردم، ساده زیست و وقف خدمت به مستضعفان قرار ده.

خداوندا مردمان متدین این شهر، به واسطه انس با معارف رضوی، اهل مدارا و مهمان نوازی و دارای نگاه‌های بلند و جهانی اند؛ عده اندکی از مقدس مآب‌ها و ذهن‌های کوچکی که درکی از نقش «جهانشهری» مشهد ندارند، می‌خواهند مردم شهر را مشغول مسائل فرقه‌ای و مذهبی کنند! شهرمان را از شر ایشان نجات بده.

خداوندا اینجا شهر شهادت است و حریت باید ویژگی اصلی اهل شهادت باشد! بارال‌ها بر تعداد مسئولانی که چنان زندگی می‌کنند که از اعلام حقوق و دارایی هایشان خجالت نمی‌کشند! و در برابر ثروتمندان، چون موش و در برابر ضعیفان، گردن کش نیستند! بیفزا. پروردگارا در این سال، بر تعداد انسان‌های آزاده شهرمان که مؤمنانه و صادقانه و شجاعانه درد مردم را فریاد می‌زنند بیفزا.

خداوندا تقلید از دیگران، چشم هایمان را بر گنج‌های حقیقی این شهر بسته است! تقدیر مشهد را در این سال، کشف گنج‌های فراموش شده اش قرار بده. امثال «قلعه خیابان»‌ها با مردمانی که عاشق «خدمت» به زوارند! و امثال «گلشهر» که گنجینه اشتراک ما با «خراسان» بزرگ تاریخی است با مردمانی مؤمن و فرهیخته که ده‌ها شهید مدافع حرم تقدیم کرده اند، اکنون بایستی نگین درخشان شهر شهادت می‌بود؛ این‌ها گنجینه‌های واقعی برای پیشرفت اصیل مشهدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->