سقوط مرگبار کارگر مشهدی با سقوط از طبقه پنجم ساختمان سال گذشته ۴۰۰۰ مرکز غیرمجاز پزشکی پلمب شد | وزارت بهداشت اجازه ورود به اماکن مداخله‌گر در امور پزشکی را ندارد امکان استفاده از بیمه رایگان برای چه کسانی فراهم است؟ ثبت و رسیدگی به اعتراضات آزمون جذب آموزگاران ماده ۲۸ فقط الکترونیکی انجام می‌شود پیش‌بینی بارش باران در نواحی شمالی خراسان رضوی (٣ مهر ١۴٠٢) نگاهی به آسیب‌های دوستی اجتماعی برای زندگی مشترک سیم ارتباط با مخابرات قطع است! حال و هوای دانش‌آموزان در نخستین روز بازگشایی مدارس در مشهد| بازگشت نشاط به مدارس و خوشحالی دانش‌آموزان بازداشت سارقان معتاد در مشهد آتش در یک خانه روستایی جان ۲ نفر را گرفت پیش‌بینی بارش باران، وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور (۳ مهرماه ۱۴۰۲) ثبت مهارت فیروزه‌تراشی در فهرست میراث ناملموس جهانی در حال پیگیری است پلیس مشهد مانع خودسوزی یک مرد جوان شد تصادف زنجیره‌ای در محور نیشابور - مشهد (۲ مهر ۱۴۰۲) + فیلم جاده کندوان یکطرفه شد (۲ مهر ۱۴۰۲) معوقات رتبه‌بندی معلمان با حقوق شهریورماه واریز می‌شود (۲ مهر ۱۴۰۲) طوفان در سیستان، ۲۱۰۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد معطلی و تاخیر ۱۷ ساعته مسافران پرواز استانبول-تهران آتش سوزی و آوار یک خانه روستایی ۲ کشته برجای گذاشت (۲ مهر ۱۴۰۲) افزایش علائم و موارد سرماخوردگی در کشور فوت ۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته وضعیت جوی در خراسان رضوی پایدار است (۲مهر ۱۴۰۲)
خبر فوری

بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران

  • کد خبر: ۱۶۴۱۲۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران
عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: دستگاه‌های اجرایی استانی به بیش‌ برآورد آمار گردشگران استان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه یک مقصد گردشگر پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش قهرمان در خصوص چرایی بزرگنمایی آمار زائران و گردشگران اظهار کرد: یکی از دلایل این است که دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها در مسابقه‌ای نانوشته، به بیش برآورد آمار گردشگران استان یا شهرستان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند تعداد گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه و گردش مالی در یک مقصد گردشگرپذیر است.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری پایه در یک مقصد تابع ۵ متغیر است که صرفا یکی از آن‌ها تعداد گردشگران است و ۴ مورد دیگر شامل متوسط اقامت، قدرت خرید، سبک سفر و زمان سفر می‌شود.

قهرمان ادامه داد: به عبارت دیگر متوسط بالای اقامت، جذب گردشگران از دهک‌های برخوردار اقتصادی و قدرت خرید بالای آن‌ها، سبک سفر ِلذت جویانه که گردشگر را به خرید خدمات و سوغات سوق می دهد و سفر در ایام غیر پیک که باعث توزیع سفر در مقصد و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر می‌شود، دیگر مولفه‌هایی هستند که به همراه تعداد گردشگران، توسعه گردشگری پایه را در یک مقصد رقم خواهند زد.

وی خاطرنشان کرد: البته این بزرگنمایی علت‌های دیگری نیز دارد و بزرگنمایی آمار گردشگر به ویژه در شهرهای مذهبی که خوشایند مسئولین رده بالاست و حمل بر تقید مذهبی بیشتر می‌شود یکی از آن‌ها است.

قهرمان عنوان کرد: همچنین بزرگنمایی ابزار مناسبی برای جذب اعتبار بیشتر است. البته به این واسطه برخی از نارسایی‌ها در خدمت‌رسانی به دلیل اعلام بالای گردشگر توجیه‌پذیر است و فعلا به آن نمی‌پردازیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}