رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

بیش از ۹ هزار نفر در برنامه‌های دهه حماسه ایران اسلامی شرکت کردند

  • کد خبر: ۱۶۶۲۲۷
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
بیش از ۹ هزار نفر در برنامه‌های دهه حماسه ایران اسلامی شرکت کردند
معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از ۲۷ اردیبهشت تا سوم خرداد برنامه‌های جشن خانوادگی و اجرای تئاتر بازی‌نامه باستان به‌مناسبت دهه حماسه ایران اسلامی در آرامگاه فردوسی برگزار شد که در مجموع ۹۶۰۰ نفر از این برنامه‌ها استفاده کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی امروز در جمع خبرنگاران به برنامه‌های اجرا‌شده در دهه حماسه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال دومین سالی بود که رویداد بین‌المللی حکیم توس از ۲۵ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه برگزار شد. برنامه‌های متنوعی را در سطح ملی، استانی و شهر مشهد برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما محوریت برگزاری برنامه‌ها در آرامگاه فردوسی بود.

وی افزود: بعد‌از‌ظهر ۲۴ اردیبهشت‌ماه مراسم بزرگداشت فردوسی با برنامه‌ریزی برنامه‌های متنوع برگزار شد که بیش از ۵۰۰۰ نفر در برنامه شرکت کردند. به‌دلیل اینکه ۲۶ خرداد شهادت امام صادق‌(ع) بود، از ۲۷ اردیبهشت تا سوم خرداد برنامه‌های جشن خانوادگی و اجرای تئاتر بازی‌نامه باستان به‌مدت هفت شب برگزار شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در این ایام برنامه‌های نقالی، ضرب‌نوازی و اجرای‌ سرود برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده بود و هر شب از یکی از خانواده‌های شهدای منطقه فرهنگی‌تاریخی توس تقدیر می‌شد‌. در این ایام ۹۶۰۰ نفر از برنامه‌ها استفاده کرده‌اند.

بامشکی با بیان اینکه در این دهه تور‌های بازدید از منطقه فرهنگی‌تاریخی آرامگاه فردوسی و توس را داشتیم، بیان کرد: تا سوم خرداد‌ماه ۳۵ تور با حضور ۱۵۰۰ نفر برگزار شد. البته این برنامه تا پایان دهه کرامت ادامه دارد و تشکل‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند از تخفیف ۸۰‌درصدی تور‌ها استفاده کنند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در این ایام مسابقات کشتی با چوخه نیز برگزار شد که ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر مخاطب داشت. مسابقات اسب‌دوانی یورقه نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

بامشکی تصریح کرد: امسال دومین سال برگزاری این رویداد بود و به کار بیشتری نیاز داشت. به عقیده من باید برای جذب و حضور بیشتر زائران و گردشگران در این منطقه بیشتر روی برنامه‌های متمرکزی مانند این رویداد کار کرد. ما در تلاشیم که با برگزاری رویداد‌های متفاوت به معرفی تمام ظرفیت‌های منطقه بپردازیم.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی متولی مانند شهرداری، میراث فرهنگی، ارشاد، حوزه هنری، دانشگاه فردوسی و... امسال پای کار بودند و این موضوع یکی از نقاط قوت کار بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->