اسناد دفترچه‌ای قدیمی دیگر اعتبار ندارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ۲۷ خرداد ١۴٠٣) | بارش در مناطق غربی و شرقی استان فوت ۵ زائر ایرانی در ایام حج ۱۴۰۳ سال گذشته ۴۰ هزار پرونده در مشهد توسط همیاران صلح رسیدگی شد معاون زنان ریاست‌جمهوری از اجرای طرح «زنان برای زنان» خبر داد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی: تعیین مقصران سیلاب اخیر مشهد در حال رسیدگی است اعمال‌قانون ۲۰۱۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مجازات قصاص برای ۲ محافظ خصوصی به جرم قتل مرد معتاد در مشهد + عکس آیا در مغز میکروب وجود دارد یا نه؟ عوارض جانبی دارو‌های رایج لاغری راهنمای ترک سیگار برای زنان کشف و ضبط چهل قلم داروی قاچاق و غیرمجاز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  آمادگی اورژانس پیش‌بیمارستانی برای پوشش مراسم دعای عرفه در مشهد انجام موفق اولین روش درمانی کم‌تهاجمی آرتروز زانو به روش GAE در بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد تشدید نظارت‌های ۵۲ تیم سلامت محیط و کار بر عرضه و ذبح دام عید قربان در مشهد مردان به سلامت خود توجه کمتری نشان می‌دهند کودک مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی‌دهنده است
سرخط خبرها

گاهی اتفاق مال همسایه نیست

  • کد خبر: ۱۷۸۵۷۸
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
گاهی اتفاق مال همسایه نیست
بار اول وقتی مادرش را خبر کردم تا ماشینش را جابه جا کند، به جای مادر، ابوالفضل آمد و با غرور پشت فرمان نشست.

با کف دست وسط فرمان را گرفته است. از روی صندلی راننده نیم خیز شده است تا جلو خودرو را ببیند. وقتی نگاه متعجم را می‌بیند، گوشه چشمی نازک می‌کند و باز نیم خیز آینه‌های کناری خودرو را می‌پاید. بالاخره پراید یشمی رنگش را بین دو خودرو در خیابان اسدا... زاده جا می‌دهد.

یاد پسر همسایه مان می‌افتم. ابوالفضل تقریبا شانزده ساله است، اما از یازده سالگی با پی کی مادرش به مدرسه می‌رود. رفت وآمد خواهر کوچک ترش را هم به عهده دارد.

بار اول وقتی مادرش را خبر کردم تا ماشینش را جابه جا کند، به جای مادر، ابوالفضل آمد و با غرور پشت فرمان نشست. چند روز بعد وقتی مادر ابوالفضل را در آسانسور دیدم و از او خواستم اجازه ندهد پسرش رانندگی کند، او با افتخار گفت: «اتفاقا راحتم پسرم خودش میاد ماشینو جابه جا می‌کنه. از بچگی رانندگی دوست داشته. باباشم که پایه یک داره. ابوالفضل ما هم دوس داره پایه یکش رو بگیره.»

نمی‌دانم چرا بعضی از ما فکر می‌کنیم اتفاق مال همسایه است. اگر در اخبار حوادث سرک بکشیم، کم نیستند جوان‌هایی که با یک بی احتیاطی تصادف کرده اند و باعث مرگ یا آسیب رساندن به فردی دیگر شده اند. اگر راننده کم سن وسال بوده و گواهی نامه نداشته باشد، دیگر ماجرا تصادف نیست، به نوعی قتل است.

آینده یک نوجوان یا کودک با تفکر غلط «چیزی نمی‌شود» به فنا می‌رود. شاید ما پدرومادر‌ها هستیم که با دادن اعتمادبه نفس کاذب به بچه ها، آن‌ها را وادار به انجام کار‌هایی می‌کنیم که هنوز وقتش نرسیده است. وقتی پدر‌ها جگرگوشه هایشان را موقع رانندگی روی پایشان می‌نشانند، فرمان را دستش می‌دهند و به او یاد می‌دهند چطور دنده عوض کند، حسابی هم از این موضوع کیفور می‌شوند، خودشان دارند بچه هایشان را به سمت چنین تخلف بزرگی سوق می‌دهند.

همین پدر‌ها اگر کودکشان زمین بخورد، به سمتش می‌دوند، از زمین بلندش می‌کنند، قربان صدقه اش می‌روند، اما فکرش را نمی‌کنند که با این تفکر و رفتار غلط می‌توانند فرزندشان را درگیر چه مشکلات بزرگی کنند. یادمان باشد همیشه اتفاق بد مال همسایه نیست، گاهی خودمان با دست خودمان مسیر زندگی فرزندانمان را تاریک می‌کنیم. هر کاری به وقتش خوب است. این پزدادن‌ها کار دستمان می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->