چای هیئت، بیمه سال است | روایتی از دومین شب ماه محرم در موکب حضرت زهرا (س) مشهد ۱۲ نفر از حجاج ایرانی در عربستان دفن شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک تولیت آستان قدس رضوی به مسعود پزشکیان اعمال شب و روز اول محرم ۱۴۰۳ + دعا و نماز اصلا حسین جنس غمش فرق می‌کند دعوت عام بی‌بی دیگر قلیان نکشید عاشورانامه؛ منبر اول؛ محرم ۱۴۴۶ | درس وفای مسلم، باب ورود محرم اعلام برنامه‌های دهه اول محرم در حرم مطهر امام‌رضا(ع) | پذیرایی از ۶ میلیون زائر رضوی + فیلم برگزاری آیین سنتی «صلا» در حرم مطهر رضوی هم‌زمان با نخستین روز از ماه محرم + فیلم روایتی از آیین سنتی «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی | این پرچم سیاه عزا آبروی ماست آیین اذن عزای محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حس خوب زندگی پای مجالس روضه امام حسین (ع) حرم امام‌رضا(ع) سیاه‌پوش عزای امام‌حسین(ع) شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تصاویر دوخت ۸ هزار لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر امام‌رضا(ع) پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت ارتحال پدر شهید مدافع حرم پیکر پدر شهید مدافع حرم مرتضی عطایی در مشهد تشییع شد آیت‌الله علم‌الهدی رأی خود را به صندوق انداخت (۱۵ تیر ۱۴۰۳) | امام‌جمعه مشهد: مشارکت در دور دوم انتخابات، تکمیل برکت مشارکت در دور اول است + فیلم رونمایی از بسته محتوایی شعر ماه محرم ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حرم امام‌رضا (ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر
سرخط خبرها

خدمت‌رسانی شبانه‌روزی آستان قدس به زائران پاکستانی اربعین در نقطه صفر مرزی

  • کد خبر: ۱۸۰۹۸۴
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
خدمت‌رسانی شبانه‌روزی آستان قدس به زائران پاکستانی اربعین در نقطه صفر مرزی
با هدف تسهیل تشرف زائران اربعین که از پاکستان و از مسیر زمینی ایران رهسپار کربلای معلی شده‌اند، بنیاد کرامت رضوی در نقطه صفر مرزی خدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، هزاران زائر پاکستانی که برای رسیدن به کربلای معلی، از مرز زمینی ایران عبور می‌کنند، در بدو ورود به ایران اسلامی، توسط خادمان و خادمیاران رضوی مورداستقبال قرار می‌گیرند و ذیل پرچم متبرک به نام حضرت رضا(ع) میزبانی می‌شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان سیستان‌وبلوچستان درباره این خدمت ارائه شده از سوی بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته امسال نیز در ایام اربعین حسینی در مرز میرجاوه و ریمدان خدمات شبانه‌روزی به زائران پاکستانی ارائه می‌شود.

دادخدا خدایار با اشاره به خدمات و فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: همواره در ایام اربعین و دهه آخر صفر با ورود تعداد زیادی از زائران پاکستانی به کشورمان روبه‌رو هستیم که به قصد عزیمت به سمت کربلا، مشهد و قم مهمان ایران اسلامی می‌شوند.

وی افزود: به همین دلیل آستان قدس رضوی با محوریت بنیاد کرامت تسهیل تشرف این زائران را به‌عنوان یکی از اهداف مهم خود در استان سیستان‌وبلوچستان تعیین کرده تا علاوه بر خدماتی که به ساکنان این استان به‌ویژه محرومان و احسان‌پذیران ارائه می‌شود، میزبانی شایسته‌ای از زائران خارجی نیز رقم بخورد.

خدایار ادامه داد: کانون‌های خدمت فعال در سیستان‌وبلوچستان به زائران پاکستانی شامل سه محور است و تمامی حوزه‌های اسکان، تعذیه و حمل و نقل را شامل می‌شود.

وی افزود: مجموعه شبکه خادمیاری به عنوان خادم در خدمت زائران پاکستانی در مرز میرجاوه و ریمدان و همچنین سایر موکب‌های مردمی در شهر‌های مختلف بوده که محور ورود و خروج این زائران است، همچنین حمایت و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به موکب‌های مردمی محور دیگر خدمت این کانون‌هاست.

خدایار محور دیگر خدمت این کانون‌ها را در اختیار قرار دادن مکان‌های مربوط به آستان قدس رضوی به زائران پاکستانی ذکرکرد و گفت: زائرسرای رضوی در مرز میرجاوه با مساحت ۵هزار مترمربع که بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع بین‌راهی زیارتی آستان قدس رضوی است میزبان این گروه از زائران است.

وی تصریح کرد: زائرانی که در بدو ورود از کشور پاکستان به ایران سفر می‌کنند در این مجتمع اسکان داده می‌شوند و پس از ارائه خدمات تغذیه، استحمام و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و زیارتی، با وسایل نقلیه‌ای که از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده، به سمت مقاصد زیارتی خود حرکت می‌کنند. مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در مرز ریمدان نیز علاوه بر خدمات یادشده از سه سال قبل پیگیر ساخت یک زائرسرا هستیم که با توجه به مشارکت مردم و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، این مهم نیز در آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، خادمیاران و کانون‌های خادمیاری استان سیستان‌وبلوچستان در فعالیت مواکب خدمت‌رسانی در سایر نقاط ایران و عراق نیز مشارکت دارند و میزبانی از زائران پاکستانی اربعین تا پایان ماه صفر و بازگشت به موطنشان ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->