نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

استرداد بیش از ۴ هزار شی پیداشده زائران حرم رضوی در دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۱۸۴۴۲۵
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
استرداد بیش از ۴ هزار شی پیداشده زائران حرم رضوی در دهه پایانی صفر
به همت بخش اشیای پیداشده حرم مطهر رضوی، بیش از ۴ هزار شیء پیدا شده در اماکن متبرکه رضوی در دهه پایانی ماه صفر به صاحبان آنان بازگردانده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بخش اشیاء پیداشده معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر با تقویت خدمات در دفتر مرکزی این بخش واقع در ضلع شمال شرقی صحن غدیر به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران و مجاورانی بود که وسایل و مدارک شخصی خود را در گوشه و کنار این آستان مقدس همچون صحن‌ها، رواق‌ها و وضوخانه‌ها جا می‌گذارند.

بدین ترتیب، در مجموع افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ شیء پیدا شده در اماکن متبرکه رضوی از ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه توسط زائران و خادمان این آستان مقدس به دفتر مرکزی اشیای پیداشده حرم مطهر تحویل داده شد که از این میان، صاحبان بیش از ۴ هزار شیء پیدا و وسایل و مدارکشان به آنان بازگردانده شد.

این اشیای پیدا شده شامل وجوه نقد، زیورآلات، ساعت، تلفن همراه، مدارک، پوشاک و... می‌شود که پوشاک بیشترین موارد اشیای پیدا شده در دهه آخر صفر امسال را به خود اختصاص داده بود. ۱۳۰ مورد مراسلات نیز در این ایام برای زائران انجام شد.

دفتر مرکزی اشیای پیداشده حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر با ایجاد یک باجه پشتیبان «مدارک» در مجموع در قالب ۹ باجه؛ «وجوه نقد»، «مدارک (۲ باجه پشتیبان)»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر»، «ارسال مراسلات» و «پست یافته» پاسخگوی مراجعان بود. همچنین تعداد قفسه‌ها جهت نگهداری و طبقه‌بندی اشیای پیداشده در این دفتر در دهه آخر صفر افزایش یافته بود.

گفتنی است، عموم زائران برای استعلام اشیای گمشده خود در حرم مطهر علاوه بر مراجعه حضوری به این دفتر مرکزی می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن «۳۲۰۰۲۸۴۰-۰۵۱» تماس بگیرند.

همچنین آنان می‌توانند اشیای گمشده‌شان در این حریم قدسی را از طریق ارسال پیامک (به ویژه با ارسال مشخصات و عکس اشیا) به سرشماره اختصاصی بخش اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی به شماره «۰۹۹۰۵۰۹۹۰۲۰» در پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کنند. کارشناسان این بخش نیز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی آنان خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->