انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

اولین مدرسه زمستانه فقه سیاسی با محوریت «فقه انتخابات و مشارکت سیاسی» برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۹۴۴۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
اولین مدرسه زمستانه فقه سیاسی با محوریت «فقه انتخابات و مشارکت سیاسی» برگزار می‌شود
رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) از برگزاری اولین مدرسه زمستانه با موضوع «فقه سیاسی با محوریت فقه انتخابات و مشارکت سیاسی» خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری به جزئیات برگزاری این مدرسه زمستانه اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج و گفتمان‌سازی فقه سیاسی در حوزه علمیه مشهد، مدارس فصلی با موضوعات مختلف فقه سیاسی مد نظر قرار گرفته است در همین راستا نخستین مدرسه فصلی در زمستان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به تقارن این برنامه با مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، و با عطف توجه به تاکیدات و اوامر مکرر مقام معظم رهبری پیرامون مسئله انتخابات و مشارکت سیاسی، موضوع محوری این مدرسه «فقه انتخابات و مشارکت سیاسی» خواهد بود.

رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) جامعه هدف این مدرسه فصلی را اساتید و طلاب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه خراسان و برخی استان‌های همجوار ذکر کرد و گفت: تعداد ۱۵۰ نفر از طلاب اعم از ۱۲۰ نفر آقا و ۳۰ نفر خانم از سراسر کشور برای این برنامه ثبت نام شده‌اند.
وی به مجریان محتوایی و علمی این مدرسه فصلی، اشاره کرد و افزود: بخش علمی برنامه توسط حلقه علمی فقه السیاسه مدرسه عالی فقاهت عالم وآل محمد (ع) با مشارکت نهاد‌های مختلفی از قبیل موسسه پژوهشی وابسته به آیت‌الله علم الهدی و مرکز مدیریت حوزه خراسان، دفتر تبلیغات اسلامی مشهد و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و بخش اجرایی توسط مدرسه عالی نواب برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری در مورد زمان و مکان اجراب برنامه نیز گفت: مدرسه زمستانه فقه سیاسی از ۱۹ الی ۲۱ اسفند ماه در مشهد مقدس و در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التهیه و الثناء) برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدرسه فصلی از محضر اساتیدی همچون آیت‌الله علم الهدی و حجج اسلام والمسلمین زمانی فرد، لک زایی، الهی خراسانی، ایزدهی، ربانی بیرجندی، ارسطا، باقری کیا، نوایی، محمدی و... بهره‌مند خواهیم شد.

لازم به ذکر است ماهیت انتخابات، انتخابات در کتاب و سنت، زمان‌مند بودن انتخابات، حق و تکلیف نسبت به انتخابات، الزام‌آوری رای اکثریت، گستره انتخابات، شرایط انتخاب‌کنندگان، حاکمیت و انتخابات، برابری افراد در انتخابات و نهاد‌های نظارتی در انتخابات از موضوعات این مدرسه فصلی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->