واژگونی خودرو پیکان در بلوار وکیل آباد مشهد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) ۲ کشته در تصادف دلخراش در مه‌ولات خراسان رضوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) دو خواهر ۱۳ و ۱۴ ساله از طبقه ۱۹ برجی در تهران خودکشی کردند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) برگشت پرواز تهران-رامسر به دلیل شرایط نامساعد جوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گزارشی از آیین ۳۰۰ ساله عزاداری عاشورا در روستای «فدیشه» نیشابور تغذیه با شیرمادر یکی از استراتژی‌های مهم کاهش مرگ و میر کودکان است ابتلا به تب دنگی در تهران تکذیب شد | شناسایی ۱۵۱ بیمار قطعی تب دنگی در کشور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در پیچِ ماه‌های آتی؟! نقش تربیت در ارزش‌گذاری‌های غیرواقعی کودکان | هرکه پولش بیش، احترامش بیشتر؟ ویدئو | قیمت بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد تقاضای رو به رشد عمل زیبایی | فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک نیست با دوچرخه‌سواری از بیماری روحی و جسمی پیشگیری کنید بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از سامانه‌های مبارزه با قاچاق تعزیرات حکومتی مصرف موادمخدر بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد زمان واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری مشخص شد اعمال‌قانون ۱۳۴۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) شناسایی اولین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران (۳۰ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌های ساده که بدون نیاز به قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار، سرحال و هوشیار بمانید بهسازی گسترده ۱۱۰ هزار کلاس درس در تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

«معیشت» و «درمان» ۲ نیاز اصلی جامعه

  • کد خبر: ۲۳۹۹۲۰
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
«معیشت» و «درمان» ۲ نیاز اصلی جامعه
ما انتظار داریم وعده رئیس‌جمهور به جامعه بزرگ کارگران و بازنشستگان اجرایی شود؛ درمان، معیشت و سفره بازنشستگان، مطالبه‌های اساسی ماست.

در میان مطالبات گروه‌ها و قشر‌های مختلف جامعه، جامعه بازنشستگان توقع زیادی از رئیس‌جمهور ندارد؛ مطالبه ما دقیقا حرف و وعده رئیس‌جمهور به کارگران و بازنشستگان است. بازنشستگان کشور اکنون در دورانی از زندگی خود به سر می‌برند که بنا به دلایلی مثل تأمین هزینه ازدواج دختر و پسر یا درگیری با بیماری‌های مختلف و نیز مشکلات جسمانی، با محدودیت‌های مالی فراوانی رو‌به‌رو هستند و نیاز شدیدی به تأمین حداقل‌های مادی در زندگی دارند؛ با‌این‌حال تاکنون اقدام منسجم و مؤثری که بتواند آنها را از این مشکلات رها کند، برای آنها عملیاتی نشده است.

ما انتظار داریم وعده رئیس‌جمهور به جامعه بزرگ کارگران و بازنشستگان اجرایی شود؛ درمان، معیشت و سفره بازنشستگان، مطالبه‌های اساسی ماست. وزیر کار باید اشراف کامل به جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی داشته باشد، اینکه فقط بگوییم کارگران را دریابید، شعار است؛ باید کارفرما و بازنشستگان هم در کنار کارگران دیده شوند. وزیر پیشنهادی باید جامعیت و اشراف کامل بر حوزه تحت مسئولیت خودش داشته باشد. 

یک وزیر باید شناخت کاملی از اقتصاد کشور داشته و بر چالش‌ها و مشکلات اشراف کامل داشته باشد. اگر شناخت وجود نداشته باشد، مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود، صرفا داشتن مدرک دانشگاهی برای این وزارت، کافی نیست؛ وزیر کار باید تجربه و تخصص را در کنار هم داشته باشد.

 وزیر کار باید از نزدیک با جامعه کارگری آشنا باشد و دغدغه‌های آنها را بشناسد و در‌راستای رفع مشکلات این طبقه زحمتکش تلاش کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با جامعه بزرگ کارگران، تعاونگران، کارفرمایان و همه تشکل‌های عمومی ارتباط و تعاملی سازنده برقرار کند و درد کارگری را چشیده باشد. اشراف بر حوزه کار و کارگری، دارا‌بودن تخصص‌ها، دانش اجتماعی کافی و سوابق اجرایی طولانی، از شروط لازم برای تصدی این پست مهم اجرایی در کشور است.

وزیر کار برای حفظ منافع کارگران باید از تعامل خوبی با دیگربخش‌های مرتبط برخوردار باشد. وی همچنین باید مورد اعتماد تأثیر‌گذاران کلان کشور باشد؛ زیرا مقوله کار و اشتغال، یکی از اولویت‌های اصلی کشور است. وزارت کار، وزیری کلان‌نگر و ملی می‌خواهد که بدنه کارگری را درک کرده باشد. وزیرکار نباید حزبی باشد؛ باید مستقل کار کند تا بر امور همه گروه‌ها و جناح‌ها اشراف داشته باشد. معیشت و درمان جامعه کارگری و بازنشستگی را دریابید و این تنها با سپردن مسئولیت وزارت کار به فرد توانمند، میسر خواهد شد. 

همسان‌سازی حقوق و ارائه خدمات بیمه‌ای، رفاهی و معیشتی، تأمین امنیت شغلی برای تک‌تک کارگران این کشور، ایجاد امنیت مزدی و حق برخورداری از مزد عادلانه و شرافتمندانه و نیز امنیت تشکل‌یابی مهم‌ترین مطالبات جامعه بازنشستگان به شمار می‌رود. استقلال سازمان تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بازنشستگان است. با توجه به اینکه حوزه رفاه و بازنشستگی حوزه‌ای کاملا تخصصی و فرادستگاهی است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سبب مسئولیت‌های گوناگون فاقد ساختار مناسب برای اداره این صندوق مهم است. در نتیجه این اولین اقدامی است که می‌توان برای حمایت از صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->