میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

بازگشایی اماکن مذهبی فقط با تصمیم ستاد مبارزه با ملی کرونا/نوبت‌دهی هوشمند برای ورود به حرم منتفی است

  • کد خبر: ۲۶۳۹۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
بازگشایی اماکن مذهبی فقط با تصمیم ستاد مبارزه با ملی کرونا/نوبت‌دهی هوشمند برای ورود به حرم منتفی است
بازشدن حرم مطهر و بقاع متبرکه فقط با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست

به گزارش شهرآرانیوز، پیشنهاد نوبت‌دهی هوشمند برای زیارت حرم مطهر رضوی در زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، دردسرساز شد و حواشی زیادی را به‌وجود آورد.


روز جمعه حمیدرضا رحیمی، دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با روزنامه شهرآرا، به روشی برای حضور تدریجی مردم در حرم مطهر اشاره کرد و گفته بود: با توجه به اینکه بازکردن هتل‌ها و دیگر مراکز به‌یک‌باره ممکن است با افزایش سفرها روبه‌رو شود و موج جدیدی را در کشور ایجاد کند، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد کردیم که از ظرفیت زیارت هوشمند و نوبت‌دهی هوشمند زیارت استفاده شود تا به این روش افراد با ارسال کد ملی براساس نوبت‌دهی اجازه زیارت داشته باشند.

همین اظهارنظرها کافی بود تا موج عظیمی از تماس‌ها به آستان قدس رضوی از سوی افرادی که پیگیر نحوه نوبت‌دهی و شرکت در مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی بودند روانه شود.

این ابهامات و سوءتفاهم‌ها واکنش دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به‌دنبال داشت.


او در گفت‌وگوی دوباره با شهرآرا، با اشاره به برداشت اشتباه از پیشنهاد نوبت‌دهی هوشمند برای ورود به حرم مطهر، گفت: این نوبت‌دهی ویژه زمانی است که طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان خراسان‌رضوی، درهای حرم مطهر باز شود و این مسئله ارتباطی به شب‌های قدر ندارد.

 

به‌گفته رحیمی، موضع رسمی آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ستاد استانی و ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعیت کنونی بسته‌بودن حرم تا تعیین‌تکلیف و بررسی شرایط موجود در استان خراسان‌رضوی و سراسر کشور و نتیجه‌گیری در ستاد ملی مبارزه با کروناست.

 

وی ادامه داد: جلساتی با نهادهای متولی برای بررسی نحوه برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهر مشهد داشتیم و راهکارهای استفاده از معنویت این شب‌ها برگزار شده است و ربطی به بازگشایی حرم مطهر در شب‌های قدر ندارد.


به‌طور قطع هر‌ تصمیمی در زمینه بازگشایی حرم مطهر رضوی و بقاع متبرکه یا اجرای هر مراسمی اطراف حرم نیاز به اعلام از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->