اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام ۲۲۸۵ نفر به حج عمره از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد ۱۳ آبان فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | آیا تکلیف بازنشستگان حداقل‌بگیر مشخص شد؟ (۷ آبان ۱۴۰۳) اماواگرهای پشت فرمان نشستن افراد مسن | رانندگی به وقت سالمندی دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد با مردم | درمانگاه به «شفا» می‌رسد جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در تصادفات با کروکی الکترونیکی
سرخط خبرها

ابتلای یک و‌نیم درصد جمعیت کشور به ویروس هپاتیت

  • کد خبر: ۲۹۶۳۹۸
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
ابتلای یک و‌نیم درصد جمعیت کشور به ویروس هپاتیت
دبیر اجرایی ششمین کنفرانس هپاتیت مشهد گفت: یک تا یک ونیم درصد جمعیت کشور به ویروس هپاتیت مبتلا هستند.

الهام صارمی | شهرآرانیوز؛ ششمین کنفرانس هپاتیت B با عنوان «مدیریت هپاتیت مزمن B براساس جدیدترین راهنمای سازمان بهداشت جهانی» امروز، پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳، در شهر مشهد آغاز به کار کرد.

این رویداد علمی مهم که تا فردا جمعه ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت، توسط مرکز تحقیقات عفونت‌های منتقله از خون جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی، جامعه متخصصان داخلی شاخه خراسان‌رضوی و با همکاری انجمن مطالعات بیماری‌های کبدی ایران و شبکه تحقیقات بیماری‌های ویروسی ایران برگزار می‌شود.

دکتر محمد جواد دهقان نیری دبیر اجرایی این همایش درحاشیه ششمین کنفرانس هپاتیت مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهارکرد: در ۳۰ سال گذشته میزان شیوع بیماری هپاتیت در کشور با انجام واکسیناسیون از ۲ تا ۳ درصد جمعیت کشور به یک تا یک ونیم درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به نقش واکسیناسیون موفق نوزادان در ۳۰ سال گذشته برای کاهش شیوع این ویروس در کشور افزود: هم اکنون بیشتر مبتلایان به ویروس هپاتیت در کشور را گروه سنی بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها مربوط به زمان پیش از اجرای طرح واکسیناسیون ویروس هپاتیت در کشور بود.

دبیر اجرایی ششمین کنفرانس هپاتیت مشهد با اشاره به برگزاری کنفرانس دوروزه هپاتیت مشهد هدف از برگزاری این کنفرانس را تقویت اطلاعات و آگاهی جامعه پزشکان، نحوه شناسایی، مراقبت، تشخیص و درمان این بیماران و بحث و تبدل نظر درباره آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت برای آشنایی با نحوه دقیق بیماریابی، درمان و مراقبت بهتر این حوزه در کشور ذکر کرد.

دهقان گفت: اطلاع رسانی برای پیشگیری انتقال ویروس هپاتیت از مادران باردار به نوزدان پیش از تولد از دیگر اهداف این کنفرانس می‌باشد که با شناسایی مادر باردار که از ابتلای خودشان به این ویروس اطلاع ندارند و اقدامات درمانی مورد نیاز در کاهش شانس انتقال ویروس به نوزاد نقش موثر داشته باشد.

در این کنفرانس، متخصصان و پژوهشگران برجسته حوزه بیماری‌های کبدی و عفونی گرد هم آمده‌اند تا آخرین یافته‌ها و دستاورد‌های علمی در زمینه مدیریت هپاتیت مزمن B را به اشتراک بگذارند. تمرکز اصلی این رویداد بر ارائه جدیدترین راهکار‌ها و پروتکل‌های درمانی مبتنی بر راهنمای سازمان بهداشت جهانی است.
با توجه به اهمیت هپاتیت B به عنوان یک چالش بهداشتی در سطح جهان، برگزاری این کنفرانس فرصتی برای ارتقای دانش و مهارت متخصصان و ارائه راهکار‌های نوین برای کنترل و درمان این بیماری است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->