آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور
سرخط خبرها

جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در تصادفات با کروکی الکترونیکی

  • کد خبر: ۲۹۶۹۳۶
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در تصادفات با کروکی الکترونیکی
ثبت و بررسی تصادفات به‌صورت الکترونیکی کاهش زمان انتظار شهروندان، کاهش خطا‌های انسانی و افزایش شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هوشمندسازی در ارائه خدمات پلیس، به این دلیل مهم است که ورود تکنولوژی به خدمات پلیس، سرعت کار و کاهش خطا‌های انسانی را به همراه دارد. رئیس پلیس راهور فراجا در همین راستا، در بیست و نهم مهرماه اعلام کرد که دیگر کروکی کاغذی را در تصادفات نداریم و این خدمت هم به دیگر خدمات هوشمند پلیس اضافه شده است.

با اجرایی‌شدن این طرح، فرایند ثبت و بررسی تصادفات به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه‌های پیشرفته انجام خواهد شد که این تغییر به کاهش زمان انتظار شهروندان، کاهش خطا‌های انسانی و افزایش شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها کمک خواهد کرد. در همین راستا به‌سراغ رئیس پلیس راهور مشهد رفتیم که درباره اجرای این طرح سراسری در مشهد جویا شویم. سرهنگ محسن موسی‌آبادی بر اجرای حذف کروکی کاغذی در مشهد تأکید کرد و افزود: دیدگاه پلیس بر این است که باید به‌سمت هوشمندسازی برود.

حرکت به‌سمت هوشمندسازی خدمات پلیس

رئیس پلیس راهور مشهد گفت: قطعا هوشمندسازی خدمات در راستای افزایش تسریع در خدمات‌رسانی به مردم است. حذف کروکی کاغذی از سوءاستفاده در تصادفات جلوگیری می‌کند و ازاین‌پس با وجود کروکی به‌صورت الکترونیکی که در مشهد هم اجرایی شده، دیگر کروکی غیرالکترونیک نداریم.

وی افزود: در کروکی الکترونیک در زمان تصادف پس از تنظیم گزارش از سوی پلیس، بلافاصله اطلاعات گزارش برای شرکت‌های بیمه‌ای هم ارسال می‌شود که هم طرفین می‌توانند اطلاعات ورودی را از طریق پیامکی که ارسال می‌شود ببینند و هم شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند به‌روز رصد کنند.

جزئیات کروکی الکترونیکی در تصادفات جرحی

رئیس پلیس راهور مشهد درباره بهره‌گیری از این خدمت در تصادفات جرحی، بیان کرد: این تصادفات نیز بلافاصله بعد از اینکه تصادف جرحی ترسیم شد گزارش به مرجع انتظامی، قضایی به‌صورت الکترونیک ارسال می‌شود. در کروکی‌های دستی سرعت کار و ارجاع به مراجع مدنظر پایین بود، اما با کروکی‌های الکترونیکی بلافاصله بعد از اینکه گزارش ترسیم شد مرجع قضایی، انتظامی و بیمه در جریان کم‌وکیف تصادف و کروکی قرار می‌گیرند و اقدامات کارشناسی را انجام می‌دهند.

موسی‌آبادی با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته اعمال قانون در سطح شهر مشهد حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در بحث تصادفات فوتی هم در شش ماه اول سال، حدود ۱۵ درصد تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

تنوع تخلف‌های رانندگی در شهر مشهد

سرهنگ موسی‌آبادی افزود: تخلفات در سطح شهر مشهد متنوع است و به‌عبارتی در برخی معابر سبقت غیرمجاز، تخلف نبستن کمربند؛ توقف دوبله خودرو، پارک در ایستگاه تاکسی و اتوبوس را داریم، اما در پهنه شهر مشهد هر معبری تخلفات خاص خودش را دارد. اینکه گفته شود در کل مشهد یک تخلف خاص شایع است، این‌چنین نیست و بر اساس نوع معبر، بعضی تخلفات در برخی معابر بیشتر است.

رئیس پلیس راهور مشهد درباره تخلف افراد بدون گواهی‌نامه که تخلفی محرز است، گفت: به‌محض روبه‌روشدن با تخلف افراد بدون گواهی‌نامه، قطعا تشکیل پرونده صورت می‌گیرد و به مرجع قضایی معرفی می‌شود تا برابر قانون در مرجع قضایی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه به طور معمول تخلفات شهری از تخلفات جاده‌ای بیشتر است، گفت: متأسفانه بیش از ۷۰ درصد تصادفات فوتی کشور در معابر درون‌شهری و کمتر از ۳۰ درصد هم در معابر برون‌شهری است.

توصیه‌هایی به شهروندان

رئیس پلیس راهور مشهد با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان، اظهار کرد: اول از همه به شهروندان توصیه می‌شود که رعایت قانون و مقررات رانندگی را در دستورکار خود داشته باشند. در ساعات ابتدایی صبح که ترافیک صبحگاهی داریم در برخی معابر دیده می‌شود که بیش از ۷۰ درصد وسایل‌نقلیه تک‌سرنشین هستند؛ از شهروندان تقاضا داریم از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند که بار ترافیک شهری کمتر شود تا پلیس هم بتواند در این شرایط خدمات بهتری را ارائه دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->