«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نگاهی به کتاب «هنر جنگ در کارآفرینی»

  • کد خبر: ۳۶۳۵۹
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
نگاهی به کتاب «هنر جنگ در کارآفرینی»
«هنر جنگ در کارآفرینی» کتابی نوشته استیون پرسفیلد درباره پشت سرگذاشتن موانع کارآفرینی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در چند سال گذشته موضوعات مرتبط با کارآفرینی مثل تشکیل استارت‌آپ و کسب‌وکار‌های نوپا و نوآور خیلی بیشتر از قبل بین مردم رواج پیدا کرده و افراد بسیاری سعی می‌کنند با ورود به این حوزه، به رؤیا‌های خود جامه عمل بپوشانند.
معمولا زمانی که قصد تحقیق درباره کارآفرین‌ها و سرنوشت آن‌ها را دارید، اغلب به داستان‌هایی از افراد موفق برمی‌خورید که توانسته‌اند با راه‌اندازی استارت‌آپ خود به ثروت‌های آن‌چنانی برسند. همین مسئله باعث می‌شود که خیلی از افراد با تصوری رؤیایی وارد این حوزه شوند و توقع داشته باشند که صرفا با داشتن یک ایده جدید، به‌سرعت موفق شوند و به جرگه ثروتمندان بپیوندند.
چیزی که در این بین معمولا نادیده گرفته می‌شود موانع ریز و درشت موجود در مسیر و تلاش و پشتکار فراوانی است که کارآفرین‌های موفق داشته‌اند. در واقع، در دنیای استارت‌آپ‌ها شکست خوردن از رایج‌ترین اتفاق‌ها به شمار می‌رود و تقریبا ۹۰ درصد ایده‌های اولیه به مرحله رشد نمی‌رسند و ناکام می‌مانند. عاملی که باعث موفقیت یک کارآفرین در این عرصه می‌شود درس گرفتن از همین شکست‌ها و شروع دوباره و دوباره است.

«هنر جنگ در کارآفرینی» کتابی نوشته استیون پرسفیلد درباره پشت سرگذاشتن موانع کارآفرینی است.
این اثر ۳ بخش دارد. در بخش اول با نام «مقاومت» پرسفیلد سعی دارد که مقاومت را به عنوان دشمن درجه یک خلاقیت به ما معرفی کند. این دشمن درجه یک با ظاهری کاملا فریبنده و توصیه‌هایی ظاهرا هوشمندانه قصد دارد جلو رشد و خلاقیت ما را بگیرید.

استیون چهره واقعی طفره رفتن را به‌استادی برملا می‌کند. وی در بخش دوم، «جنگ با مقاومت و حرفه‌ای شدن در آن»، فرایند حرفه‌ای شدن گام‌به‌گام را در غالب مفاهیمی، چون صبر، مداومت، مسئولیت‌پذیری و نهایتا تسلط بر خویش بررسی می‌کند.
اما در بخش سوم به نام «فراسوی مقاومت» به منابع بی‌نظیری که در ماورای ما قرار دارد اشاره می‌کند. او در این بخش از کتاب می‌گوید: «زمانی که شما آستین‌ها را بالا می‌زنید و دست‌به‌کار می‌شوید همانند یک آهن‌ربای پرقدرت افکار و اندیشه‌های بی‌نظیر همراه با آگاهی به سمت شما جذب می‌شود. هنرمند واقعی در این جنگ کسی است که ارتباط ذاتی بین چیز‌های مختلف را کشف کرده و بُعد سومی را خلق می‌کند.»


هنر جنگ در کارآفرینی

نویسنده: استیون پرسفیلد
مترجم: ابوالفضل طاهریان ریزی
انتشارات: طاهریان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->