۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد
سرخط خبرها

آخرین جزئیات اعطای وام ۶ میلیونی کرونایی به تاکسی‌رانان

  • کد خبر: ۳۶۷۶۶
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
آخرین جزئیات اعطای وام ۶ میلیونی کرونایی به تاکسی‌رانان
مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های کشور آخرین جزئیات اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی و سرویس مدارس در کشور را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی ضامنی در تشریح تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی در پی شیوع کرونا گفت: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آن‌ها اعطا شده که نخستین آن با همکاری بنیاد علوی از سوی بنیاد مستضعفان برای رانندگان آسیب دیده به صورت قرض الحسنه و به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت می‌شود که تا کنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی افزود: تسهیلات مشاغل آسیب دیده نیز توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند پرداخت می‌شود. رانندگان پس از ثبت نام در سامانه کارا با احراز فعالیت آن‌ها به شعبه بانک برای اخذ وام شش میلیون تومانی با سفته و یا چک به عنوان ضامن معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات دو میلیون تومانی که با همکاری اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و بنیاد مستضعفین انجام داده تعداد پرداخت این تسهیلات محدود است و تنها برای رانندگان آسیب دیده‌ای که خود و یا خانواده آن‌ها بیمار شده اند و توسط سازمان‌های تاکسیرانی شناسایی می‌شوند پرداخت خواهد شد. این تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد و در ۲۴ ماه بازپرداخت خواهد شد. تا کنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان این تسهیلات را دریافت کرده اند و در گام اول تا ۲۵ هزار نفر از رانندگان این تسهیلات را دریافت می‌کنند. امیدواریم در فاز دوم نیز ۲۵ هزار نفر دیگر این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تسهیلات اعطایی شش میلیون تومانی به رانندگان تاکسی و سرویس‌های مدارس گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران برای حمایت از مشاغل آسیب دیده، تاکسیرانان نیز در جمله این مشاغل قرار گرفتند تا پس از ثبت نام در سامانه کارا این تسهیلات را دریافت کنند. این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و با احتساب این سه ماه ظرف ۲۴ ماه قابل بازپرداخت هستند. تا کنون ۱۵۰ هزار نفر رانندگان ثبت نام خود را تکمیل و در فرآیند دریافت این تسهیلات قرار گرفته اند.

ضامنی در پاسخ به سوالی در خصوص پلاک گذاری تاکسی‌های دو گانه سوز گفت: بر اساس قانون پلاک گذاری برای تاکسی‌ها استاندارد یورو۴ به استاندارد یورو۶ ارتقا پیدا کرد، اما تعدادی از خودرو‌ها با استاندارد یورو۴ تولید شده بود که اجازه پلاک گذاری آن‌ها داده نمی‌شد؛ لذا با موافقت و مصوبه هیات وزیران برای ۵۰۰۰ تاکسی یورو۴ اجازه پلاک گذاری صادر شد که فرآیند آن نیز آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رانندگان تاکسی در سراسر کشور در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ماسک استفاده می‌کنند و تمامی پروتکل‌ها را به صورت دقیق رعایت می‌کنند.
 
ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->