توضیحات فرودگاه شهیدهاشمی نژاد درباره تاخیر پنج ساعته پرواز مشهد- تهران کمپین «مدرسه به توان آپارات» رکورد زد: ۳۵ هزار ویدئو با ۲۰۰ میلیون بازدید! نجات جان یک شهروند از آوار در بلوار توس مشهد + عکس (۶ مهر ۱۴۰۳) آخرین وضعیت تردد در محور‌های مازندران (۶ مهر ۱۴۰۳) نتایج نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ اعلام شد (۶ مهر ۱۴۰۳) مسدود شدن ۲۲ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی + فهرست سایت‌های متخلف توزیع ۲ هزار بسته‌ حمایت تحصیلی در مشهد دستگیری ۷۸۰ معتاد و خرده‌فروش با کشف بیش از ۶۵ کیلو مواد مخدر در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۳) بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع)
سرخط خبرها

کودک همسری در قزوین | ۲ دختر ۱۱ ساله عروس شدند

  • کد خبر: ۵۶۱۷۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
  • ۲
کودک همسری در قزوین | ۲ دختر ۱۱ ساله عروس شدند
چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دختر 11 ساله در قزوین لباس عروس پوشیدند و به خانه بخت رفتند.

اینگونه کودک همسری و ازدواج ها بسیار مورد نقد قرار می گیرند و گاهی درباره برخی از این ازدواج های اجباری مقامات قضایی وارد عمل شده اند و پرونده هایی نیز در دادگستری ها تشکیل شده اند.

دختران دیگر در رده‌های سنی 12، 13، 14، 15 و 16 ساله به ترتیب 11، 13، 174، 224 و 262 مورد ثبت ازدواج را نشان می‌دهند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه 10 تا 14 ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

ازدواج دختران با سنین پایین که تحت عنوان کودک همسری شناخته می‌شود همچنان مورد نظرات موافق و مخالف قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دختر ۱۱ ساله در قزوین لباس عروس پوشیدند و به خانه بخت رفتند.

اینگونه کودک همسری و ازدواج‌ها بسیار مورد نقد قرار می‌گیرند و گاهی درباره برخی از این ازدواج‌های اجباری مقامات قضایی وارد عمل شده اند و پرونده‌هایی نیز در دادگستری‌ها تشکیل شده اند.

دختران دیگر در رده‌های سنی ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ ساله به ترتیب ۱۱، ۱۳، ۱۷۴، ۲۲۴ و ۲۶۲ مورد ثبت ازدواج را نشان می‌دهند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

ازدواج دختران با سنین پایین که تحت عنوان کودک همسری شناخته می‌شود همچنان مورد نظرات موافق و مخالف قرار دارد.
منبع: رکنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
دولت که توهمه کاری دخالت میکنه خب تو این ازدواج های کم سن وسال هم میتونه دخالتی داشته باشه و ازدواج زیر ۱۸ سال راممنوع کند وبه محضر داران بگوید که زیر ۱۸ را عقد نکنن والا من که بیسوادم اینو میدونم چرا دلتمردان ایران نمیدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
چون واسشون مهم نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->